Beantwoord

Kosten voor bellen in Europa?

  • 26 July 2019
  • 5 reacties
  • 258 keer bekeken

Beste,

Ik heb een relatief nieuw sim only abonnement. (Ongeveer 2 maanden geleden afgesloten)
Ik ben op dit moment in het buitenland (in europa, estland, Zweden). Echter meld de KPN app dat ik ineens extra kosten heb gemaakt deze maand. Let wel €45 voor 11 minuten.

Hoe kan dit?
Met vriendelijke groet,
Jos
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 July 2019, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Kan het zijn dat je (te) dicht bij de Russische grens geweest bent en verbonden bent geweest met een mast "buiten EU" ? Ook op een veerboot in internationale wateren val je buiten de EU regeling als je via het MCP netwerk aan boord verbinding maakt via de satelliet.
Gezien de kosten gok ik op het laatste.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo Jos, ik zie dat je mijn bericht gezien (en geliked👍) hebt. Heb ik goed gegokt met de veerboot?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jos, welkom hier.

Ik vermoed ook dat RBxx gelijk heeft. Ik kan dit ook voor je nakijken mocht het nodig zijn. Zou je in dat geval je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je.
Hoi RBxx,

Ik werk aan boord van een schip, dus ja dat heb je goed. Ik denk dat mijn telefoon terug is gesprongen van handmatig signaal zoeken (de wal) naar automatisch (dichtsbijzijnde signaal --> het schip)
Reputatie 7
Badge +24
Ja, helaas hebben we het bij het juiste eind. Dit ging overigens niet om data, ik zie dat er in die periode 4 dagen geen data is gebruikt, waarschijnlijk uitgezet. De kosten die je hebt gemaakt komen door 2 telefoongesprekken op 18 juli.

Hou hier dus voortaan rekening mee.