Beantwoord

KPN abonnementen 3 jaar gebruiken op Curaçao

  • 10 May 2019
  • 7 reacties
  • 945 keer bekeken

Wij gaan 3 jaar op Curaçao wonen. We hebben nu 5 simonly (1Gb) abonnementen van KPN, de goedkoopste meen ik. Iets van 12,50 pppm Als we op Curaçao alle gezinsleden van een simkaart willen voorzien wordt dat tenminste 65 euro pppm (weliswaar 5Gb p/mnd) bij UTS. Dat is schokkend veel meer. Terwijl we daar ook meestal wifi zullen hebben. Enkel niet in de auto, op het strand enz. Maar dagelijks thuis, op school en op werk wel. Ik denk, als ik de KPN Simonly gewoon houd en wanneer nodig een buitenlandbundel (9,99 of 39,99) activeer op ieders nummer moet het wel erg uit de hand lopen om op 65 euro pppm uit te komen. Om op al die andere locatie's de kosten in de hand te houden neem ik een van die 65 euro pm abonnementen en stop die in een mifi router. Dan hebben we in de auto en op het strand internet. Uiteraard niet gaan streamen e.d. En we zullen toch vrijwel nooit helemaal gescheiden op pad gaan. En iedereen heeft gewoon nog zijn eigen oude nummer.
Heb ik dit zo goed uitgedacht?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 13 May 2019, 09:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @jgeurtsj, Wat een spannend vooruitzicht! Er komt natuurlijk heel wat kijken bij zo'n verhuizing met het hele gezin. Ik begrijp dat je de abonnementen in Curaçao wilt blijven gebruiken. Je hebt het goed uitgedacht, maar vraag mij heel erg af of dit wel zo voordelig is. Ik zou je eerder willen adviseren om de abonnementen op te zeggen en om te zetten naar prepaid. Als je gaat emigreren kun je het abonnement kosteloos opzeggen, de toestelkosten moeten nog wel betaalt worden als dit van toepassing is. Wanneer je de nummers om laat zetten naar prepaid, kun je de nummers behouden. Hiervoor dien je wel één keer in het half jaar gebruik te maken van de aansluitingen die zijn omgezet naar prepaid. Wanneer je op Curaçao bent kun je het beste daar een abonnement afsluiten voor de tijd dat je daar bent, je maakt dan gebruik van een binnenlands netwerk en dat scheelt je behoorlijk in de kosten.
Beste Marina,
Ben jij in dienst van KPN? Want dan zou je toch moeten wéten dat op prepaid geen buitenlandbundel mogelijk is op Curaçao? Ik moet dat soort dingen opzoeken.
Ook schreef ik dat we SimOnly hebben, dus van toestelkosten kán dan toch geen sprake zijn?
Juist het doel van mijn vraag/case is dat de kosten uit de pan rijzen met lokale abonnementen, en ik een schappelijke oplossing denk te hebben.
Ik snap dus niet zo goed wat jou intentie met je antwoorden zijn. Alles wat ik opgezocht heb op allerlei websites en opschrijf ondermijn je nu. Dat is op z'n zachts gezegd verwarrend voor een klant.

Mijn vraag was of ik niet iets over het hoofd zie of dat ergens in kleine lettertjes iets staat dat dit toch niet mogelijk maakt. Bijvoorbeeld dat als de buitenlandbundel op is we stiekem tóch tegen lokale kosten MB's slurpen. Op de website staat weliswaar "Zijn je MB's uit je Extra bundel op" dan wordt je internet gestopt. Is dat echt zo, of mis toch ergens een uitsluiting.
Klopt. Prepaid van KPN is buiten de EU absoluut niet aan te raden. Er is idd geen bundel voor buiten de EU. ( @Marina_ )

Maar een abonnement van KPN is op Curaçao ook flink prijzig. Want buiten de E.U. Wel evt buiten-EU bundels, maar dat tikt enorm aan voor 3 jaar. Dat komt ook steeds bovenop je abonnement.

Voor zo'n lange tijd zou ik die abo's opzeggen (kan onder de emigratieregels) en dan prepaid of een kortlopend contract bij een Curaçaose provider nemen. Of prepaid dáár.

> Je raakt dan wel je NLD nummers kwijt maar als je die wilt houden gaat het gewoon in de papieren lopen.

Een lokaal abonnement / prepaid lijkt me ondanks de prijzen daar wel nog een stuk goedkoper dan een KPN abonnement met steeds maar nemen buiten-EU bundel wat boven op het abonnement komt!
Over KPN-prepaid hebben we het maar niet. Dat wordt buiten de EU helemaal duur.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @jgeurtsj, Ik ben in inderdaad in dienst bij KPN. Ik weet dat er geen buitenlandbundels voor KPN prepaid zijn op Curaçao. Je hebt mijn bericht wat dat betreft ook niet goed opgevat. Mijn advies was om de abonnementen om te zetten naar Prepaid en gebruik te maken van een binnenlandse aansluiting op Curaçao. Het omzetten van een abonnement naar prepaid adviseerde ik, omdat je de nummers dan behoud en over 3 jaar de nummers weer kan gebruiken in Nederland. Zoals Peter ook toelicht een abonnement van KPN op Curaçao is niet voordelig.

Ik lees dat je liever een reactie had gehad die jouw bevindingen bevestigde. Wanneer je gebruik maakt van internetbundels krijg je een sms wanneer de bundel op is. Wanneer je een simkaart gebruikt in een MiFi router ontvang je deze sms niet, je kunt het wel bijhouden via MijnKPN. Zodra je bundel voor buiten de EU op is, dan wordt je internet automatisch gestopt, dit heet Bescherming Internetkosten van KPN. Je belt en sms’t dan wel voor een duurder lokaal tarief. Op deze pagina leggen we uit hoe het werkt. Verder vind ik dat je het prima hebt uitgedacht, maar je zult zien dat het geen optimale overbrugging is om met buitenlandbundels te gebruiken voor al je aansluitingen.
Oh ja, als je je NLD nummers in prepaid omzet zorg er dan voor dat er wel steeds binnen de 180 dagen een kort telefoontje mee wordt gepleegd. Dit houdt de prepaid-aansluitingen dan wel in leven, anders raak je de nrs alsnog kwijt natuurlijk.... Er dient dan ook wat gestort tegoed op te staan. Het aankoop- en registratie-tegoed gelden buiten Nederland niet.

Voor auto of strand kan je ook een buiten-EU bundel nemen. Die strekt 'totdat ie op is'.

Heeft die Curaçaose maatschappij ook 'internet only' abonnementen? Dat is dan mss handiger voor het mifi router dan een NLD abonnement, waar dan wel ook een buiten-EU bundel op moet natuurlijk. Dus abo + bundel = kosten. Dan zijn de kosten met UTS mogelijk lager in dat geval.

En euh, @Marina_ "bescherming internetkosten???
"Zodra je bundel voor buiten de EU op is, dan wordt je internet automatisch gestopt, dit heet Bescherming Internetkosten van KPN. Je belt en sms’t dan wel voor een duurder lokaal tarief."
Reputatie 7
Badge +19
En euh, @Marina_ "bescherming internetkosten???
"Zodra je bundel voor buiten de EU op is, dan wordt je internet automatisch gestopt, dit heet Bescherming Internetkosten van KPN. Je belt en sms’t dan wel voor een duurder lokaal tarief."


Ja precies! Om verwarring voor @jgeurtsj te voorkomen. Het heet bescherming internetkosten. Je kunt dan niet meer internetten. Bellen en sms'en kan nog wel, maar gaat dan voor het lokale tarief.
Reputatie 7
Badge +19
@jgeurtsj, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer