Beantwoord

KPN als provider is zonde voor iPhone gebruikers

• 11 augustus 2016
  • 9 reacties
  • 797 keer bekeken

Een iPhone is een prijzig toestel. Het verdient zich in de praktijk terug d.m.v. de vele productieve functies en de beste privacy. Helaas biedt KPN geen volledige ondersteuning voor iPhones. Iedere iPhone biedt standaard een ingebouwd antwoordapparaat zodat men, vanuit iOS zelf, de voicemailberichten in willekeurige volgorde kan afspelen, doorspoelen, terugspelen en verwijderen. Aangezien de voicemailberichten niet meer op de servers van KPN staan maar op je iPhone zelf, biedt dit de beste privacy. De provider moet d.m.v. de netwerkinstellingen deze functie in iOS activeren. Helaas doet KPN dit niet. De enige provider die dit activeert is T-Mobile. Bezitters van een iPhone kunnen niet volledig van hun toestel gebruik maken bij KPN. Wat staat de grootste provider van Nederland in de weg om volledige ondersteuning te bieden voor iPhones?
icon

Beste antwoord door Cindy_ 12 augustus 2016, 09:51

Hallo @bijl107, welkom op het forum. Wij hebben geen visual voicemail, zoals T-mobile dat wel heeft. Ik denk dat je dat bedoelt, klopt dat? Niet alleen voor iPhone gebruikers is er behoefte aan, maar ook vanuit bijvoorbeeld Android of Windows gebruikers. Bij Hi bestond er een visual voicemail app. Deze is bij KPN (nog) niet beschikbaar. Bij T-mobile is het volgens mij een dienst die je maandelijks bij je abonnement betaalt. Mocht er meer informatie zijn over de komst van de visual voicemail app bij KPN, dan kun je dat hier op het forum lezen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo @bijl107, welkom op het forum. Wij hebben geen visual voicemail, zoals T-mobile dat wel heeft. Ik denk dat je dat bedoelt, klopt dat? Niet alleen voor iPhone gebruikers is er behoefte aan, maar ook vanuit bijvoorbeeld Android of Windows gebruikers. Bij Hi bestond er een visual voicemail app. Deze is bij KPN (nog) niet beschikbaar. Bij T-mobile is het volgens mij een dienst die je maandelijks bij je abonnement betaalt. Mocht er meer informatie zijn over de komst van de visual voicemail app bij KPN, dan kun je dat hier op het forum lezen.
Beste Cindy,

Bedankt voor uw reactie.
Uit uw antwoord begrijp ik dat KPN met een speciale app komt voor Visual Voicemail. Ik snap dat dit voor zowel Android als Windows gebruikers erg handig zal zijn. Gaan jullie bij iOS gebruik maken van de ingebouwde mogelijkheden van Visual Voicemail, of willen jullie dit ook via een aparte app gaan doen? Het zou mooi zijn als jullie gebruik gaan maken van de ingebouwde Visual Voicemail omgeving van iOS.
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je reactie, bijl107. Ik neem het even van mijn collega Cindy over.

In welk jasje de app gestoken wordt en of we gebruik gaan maken van de ingebouwde mogelijkheden van Visual Voicemail is nog niet duidelijk. Zodra we meer weten, zal je dit op onze website en op het forum kunnen lezen. Hou dit dus in de gaten!
Onlangs las ik op dit forum een bericht van een KPN medewerker omtrent een nieuw voicemailplatform. Vanaf 17 juli zou het voor iPhone gebruikers dan eindelijk mogelijk zijn om de ingebouwde Visual Voicemail functionaliteit in gebruik te nemen. Helaas is dit bericht weer verwijderd van het forum. Kunt u mij bevestigen of bovenstaande nog steeds doorgaat?
Reputatie 7
Wat gek inderdaad. Zie net ook dat het bericht verwijderd is. Het staat in "quarantaine".

Ik ga het navragen voor je.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @bijl107, scherp hoor! We waren iets te vroeg. We zijn namelijk nog druk bezig om alles rond te maken! Zodra we groen licht hebben, zetten we het topic met de juiste informatie weer online. Nog even geduld en sorry voor de verwarring!
Reputatie 6
Onlangs las ik op dit forum een bericht van een KPN medewerker omtrent een nieuw voicemailplatform. Vanaf 17 juli zou het voor iPhone gebruikers dan eindelijk mogelijk zijn om de ingebouwde Visual Voicemail functionaliteit in gebruik te nemen. Helaas is dit bericht weer verwijderd van het forum. Kunt u mij bevestigen of bovenstaande nog steeds doorgaat?
Onderstaand topic staat nog wel online, alhoewel het NIET door een KPN Medewerker is geschreven en louter alleen algemene informatie geeft. 😉

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/kpn-gaat-visual-voicemail-voor-iphone-ondersteunen-433935/index1.html

Omdat dit van een externe bron afkomstig is, zou ik inderdaad de aankondiging en uitgebreidde informatie hier op het forum goed in de gaten houden. Hoe dan ook, ik ben zelf erg verheugd dat Visual Voicemail voor de iPhone weer beschikbaar komt bij KPN en GRATIS is!
Hi allemaal,
Ik ben nieuw bij KPN en kom van T-Mobile, en mis mijn Visual Voicemail! Ik lees net bovenstaande maar dat is alweer 8 maanden oud. Weet iemand of de app of andere eventuele oplossing inmiddels beschikbaar is? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Ketjapqueen, welkom op het forum! Goede vraag! In dit topic vind je hier meer info over.

Voor Android is de Visual Voicemail inmiddels beschikbaar. De iPhone variant hadden wij eerlijk gezegd ook al verwacht, maar deze is helaas uitgesteld. Hij komt eraan!

Reageer