Beantwoord

Mb's delen vanuit databundel die geldig is in EU, VS en Canada

  • 24 May 2019
  • 7 reacties
  • 412 keer bekeken

Geldt het datadelen van data uit een 200GB mobiel bundel in een KPN Compleet met andere mobiele abonnementen ook voor gebruik van data in de VS door die andere abonnementen, dus net zoals dat voor de EU geldt?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door wjb 26 May 2019, 16:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Geldt het datadelen van data uit een 200GB mobiel bundel in een KPN Compleet met andere mobiele abonnementen ook voor gebruik van data in de VS door die andere abonnementen, dus net zoals dat voor de EU geldt?

Ik neem aan van niet. Jouw bundel is buiten de EU nutteloos. In de VS kan je je eigen bundel dus niet gebruiken. Dus ook degenen die met jou je MB's delen kunnen dat niet.
Roam like home, zoals het heet, geldt alleen binnen de EU landen en een paar anderen (zie website KPN).
Reputatie 7
Badge +19
@SimonH, Terechte vraag, kan mij voorstellen dat het niet helemaal duidelijk is. Mb's delen naar andere nummers kan wel, maar als ze deze mb's willen gebruiken horen ze ook gebruik te maken van een Zorgeloos Premium Plus abonnement die jij ook hebt. Als ze dit niet hebben, kunnen ze de mb's ook niet gebruiken in de VS.
Ik weet niet wat een "Zorgeloos Premium Plus" abonnement is. Ik heb het over een vers bestelde 100GB bundel die 200 GB wordt agv KPN Compleet en ook in de VS geldig is. De vraag is dus of die geldigheid zich ook uitstrekt tot MBs gedeeld met anderen in de KPON Compleet, net zoals dat voor de EU zou gelden.
Reputatie 7
Die databundel is ook in de Verenigde Staten geldig.


Bron.

De MB's die je via delen ontvangt kan je gebruiken conform de regels van het eigen abonnement. Als de ontvanger dus geen databundel heeft voor de VS, dan gelden die ontvangen MB's ook niet in de VS.
Reputatie 7
Badge +19
@SimonH, Met een ''Zorgeloos Premium Plus'' abonnement kun je onbeperkt bellen (en sms'en) in én naar Nederland, de rest van de EU, de VS en Canada. Abonnementen onder de 100GB zijn geen ''Zorgeloos Premium Plus'' abonnementen, waardoor het niet mogelijk is om voor dezelfde voorwaarden jouw mb's te gebruiken in de VS en Canada. In de EU zijn ze wel bruikbaar. De abonnementen onder de 100MB/min/sms kunnen wel gebruik maken van een Extra Bundel voor landen in de tariefregio 'Voordeellanden buiten EU' internet. Hiermee zijn ze tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je maximaal € 0,10 per MB, minuut of sms. Meer informatie over deze bundel kun je vinden op deze pagina.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @SimonH, @wjb heeft jouw vraag kort en krachtig beantwoord. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het vooral weten!
Het antwoord van @wjb is inderdaad helder. Ik zou er overigens geen bezwaar tegen hebben als het ook zo helder gecommuniceerd zou worden bij het moment van bestellen.

Reageer