Beantwoord

KPN compleet: geen bundel verdubbeling

  • 28 July 2019
  • 14 reacties
  • 358 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Voorheen zaten wij voor TV en internet bij een concurrent, maar ik had al KPN-mobiel. Doordat we zijn overgestapt naar KPN-compleet zouden we voor alle KPN-mobiele abonnementen binnen het huishouden een verdubbeling van de datalimieten ontvangen. In mijn geval zou dat een bundelverhoging van 1Gb naar 2Gb inhouden, maar na 1Gb wordt het internet traag.

Bij 'Gegevensgebruik" staat 2Gb als te gebruiken data, maar na 1Gb krijg ik alsnog een SMS-je dat het datalimiet is bereikt en krijg ik traag internet. In de Mijn KPN-app staat daarentegen een limiet van 1Gb. De overige mobiele telefoons van KPN binnen het huishouden hebben wel gewoon 2Gb.

Hoe kan dit worden opgelost? Alvast vriendelijk bedankt voor je respons.
icon

Beste antwoord door Raymond. 6 August 2019, 18:00

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Huzarensalade, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat als je 2GB krijgt, je na 1GB al trager internet hebt! Er lijkt iets fout te gaan in de koppeling, aangezien je het wel correct ziet bij gegevensverbruik maar weer niet in MIjnKPN..

Zou je jouw Forum profiel willen voorzien van je naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en het 06-nummer waarbij dit probleem voorkomt? Dan kan ik in het systeem het een en ander nakijken. Geef je even een seintje als het gelukt is met invullen van je profiel? 😉
Reputatie 1
Hallo Susan,

Bedankt voor je reactie. De profielgegevens zijn aangevuld.
Reputatie 7
Badge +21
@Huzarensalade, bedankt! Ik heb voor je gekeken, en ik zie dat je KPN Sim Only 2015 Basis afneemt. Dit abonnement heeft in principe 500MB en 150 minuten/sms'jes (dit kan je vinden onder tarieven oude Sim Only > KPN Toestel 2015 juli - 25 september 2016). De verdubbeling is dus dat je uiteindelijk 1GB en 300 minuten/sms'jes ontvangt. Als ik in je facturen kijk dan klopt dit ook. Op de factuur van mei staat nog dat je 500MB te verbruiken hebt, en op de factuur in juni is de verdubbeling toegevoegd en kan je 1000MB verbruiken.

Dus voor zover ik het zie, staat het goed en ontvang je de dubbele data, minuten en sms'jes. Wil je meer data ontvangen? Dan kan je jouw abonnement verhogen (binnen de voorwaarden waar je destijds mee akkoord bent gegaan) óf je gaat verlengen met een nieuwer abonnement (zelfde 06-nummer).

Een sim only met internet kost, inclusief KPN Compleet korting, € 15,00 per maand. Hiervoor ontvang je na verdubbeling 4GB aan data en bel/sms je onbeperkt. Heb je genoeg aan 300 minuten/sms'jes dan krijg je nog € 1,00 korting en kom je uit op € 14,00 per maand. Dat is goedkoper dan wat je nu hebt! Het abonnement loopt dan weer 2 jaar. Een 1-jarig contract kan ook, dan betaal je € 1,00 extra.

Mocht je hierop in willen gaan of nog vragen over hebben, dan kan ik er ook voor zorgen dat een collega je hier even over belt 😉
Reputatie 1
Hallo Susan,

Bedankt voor je reactie. Dat klopt, maar die verdubbeling van 500Mb naar 1Gb is destijds bij het afsluiten van het abonnement al gelijk ingegaan omdat de rest van het huishouden al een KPN-mobiel abonnement had. Sinds ongeveer een half jaar hebben we nu ook televisie, internet en vaste telefonie van KPN en zou de bundel weer verdubbeld worden, althans dat zeiden de andere personen in het huishouden. Hun bundel zou i.i.g. verdubbeld zijn naar 2Gb.

Maar begrijp ik het goed dat ik mijn huidige abonnement met hetzelfde 06-nummer kan om laten zetten naar een abonnement met 2Gb data (4Gb na verdubbeling) voor € 14,- p/m? Indien ik dat juist heb begrepen, heb ik daar op zich wel oren naar.
Reputatie 7
Badge +21
@Huzarensalade, met alleen mobiele abonnementen bij KPN krijg je geen verdubbeling. Pas als je internet (en/of televisie) afneemt krijg je het voordeel dubbel zoveel data via KPN Compleet. Het kan zijn dat de andere abonnementen al een bundel van 1GB hadden en dat deze verdubbelt is naar 2GB (dit zou ik na moeten kijken). Maar voor dit abonnement is het 1GB inclusief de verdubbeling.

Ja, als je op de link van sim only klikt (vorige bericht) zie je de mogelijkheden! Omdat je dus meerdere producten afneemt bij KPN kost het abonnement niet € 20,00 maar € 15,00, en hoef je geen onbeperkt bellen / sms'en erbij dan krijg je nog € 1,00 korting erbij! Zal ik je gegevens even doorgeven zodat we je hier over bellen? En is het 06-nummer waar ik het nu voor heb nagekeken dan jouw bereikbaarheidsnummer? 🙂
Reputatie 1
Hallo Susan,

Dat mag zeker, bedankt. Dat nummer is inderdaad het juiste nummer, ik ben het beste te bereiken vanaf de middag.
Reputatie 7
Badge +21
@Raymond., wil jij, als mobiel expert, met @Huzarensalade kijken naar het verlengen van het mobiele abonnement? 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@Huzarensalade, ik heb Raymond net even gesproken en een dezer dagen kan je een belletje verwachten 😉
Reputatie 1
Hallo Susan. Top, ik wacht zijn belletje rustig af.
Reputatie 6
Badge +9
Goedemiddag!

We hebben elkaar zojuist gesproken en het abonnement verlengd met 4 GB en 300 min/sms voor 2 jaar voor € 14,- per maand.

Mocht je toch nog een vraag te binnen schieten, schroom niet!
Voor nu in ieder geval een hele fijne avond. 🙂
Reputatie 1
Hallo Raymond,

Top, bedankt! Nog een laatste vraagje. Ik meende dat je aan de telefoon zei - of ik heb het verkeerd verstaan/begrepen - dat ik in de mail nog op een linkje moest klikken ter bevestiging. Ik zie echter geen linkje in de mail, of ik heb het verkeerd begrepen of kijk eroverheen.
Reputatie 7
Badge +21
Super om te lezen! Fijn dat het op deze manier kon! 😄👍🏼
Reputatie 6
Badge +9
Goedemorgen!

Nee hoor, dat is niet het geval! :-)
Ik heb inderdaad gezegd dat je een mail krijgt ter bevestiging maar hier hoef je verder geen actie op te ondernemen. Dit is enkel ter controle zodat je zeker weet dat de bestelling geplaatst is precies zoals je wil.
Reputatie 1
Ik zag inderdaad dat de bundel al was toegevoegd. Bedankt samen!

Reageer