Beantwoord

KPN Compleet / Hussel i.c.m. drietal mobiele aansluitingen op één adres en geen andere KPN producten.

  • 20 October 2019
  • 11 reacties
  • 436 keer bekeken

 

Ls, ik heb een drietal mobiele aansluitingen van KPN op één adres en ik heb en wil geen andere KPN producten. Ik heb onderstaande vermeldingen in mijnkpn.com staan.

KPN Compleet
1 KPN 2017 Zorgeloos Standaard
2 KPN 2017 Zorgeloos Standaard
3 KPN 2017 Budget

Alle drie de abonnementen hebben:
1 Onderling MB’s delen
2 €5 extra korting
3 Gratis onderling bellen

Eén KPN 2017 Zorgeloos Standaard abonnement wil ik verlengen met een nieuw toestel maar nu lijkt door de introductie van Hussel dat ik hierdoor het voordeel van €5 extra korting per maand verlies en ik ook kan niets vinden over wat er met de andere gaat gebeuren (Onderling MB’s delen en Gratis onderling bellen).

Vraag 1 blijft het voordeel van €5 extra korting per maand (x 24 maanden bij een tweejarig abonnement of meer) bestaan als ik mijn abonnement verleng met een nieuw toestel? 

Vraag 2 blijven de andere voordelen voor mij en mijn twee gezinsleden bestaan (Onderling MB’s delen en Gratis onderling bellen) als ik mijn abonnement ga verlengen met een nieuw toestel?

Vraag 3 is Hussel voordeel c.q. korting die aangeboden wordt op kpn.com in bovenstaande situatie van toepassing? (drietal mobiele aansluitingen van KPN op één adres en geen andere KPN producten)

Bij voorbaat dank voor uw reactie en met vriendelijke groet.

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 21 October 2019, 08:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Het antwoord op vraag 1 is nee, die korting zal komen te vervallen.

T.a.v. het delen van MB's geldt dat de andere twee gezinsleden onderling MB's kunnen blijven delen, maar dat geldt niet meer voor jouw verlengde abonnement.

De Hussel voordelen gelden alleen als er ook een vast abonnnement bij KPN afgenomen wordt.

Reputatie 7
Badge +25

Hi Sander. Bedankt voor de duidelijke vragen. Hierbij de antwoorden:
 

Vraag 1: Nee, die Compleetkorting van €5,- zal komen te vervallen.

Vraag 2: MB's delen en gratis onderling bellen blijft mogelijk. Ook tussen het verlengde abonnement en de oudere abonnementsvormen.

Vraag 3: Nee, de Husselvoordelen (afgezien van MB's delen en onderling gratis bellen) gelden alleen i.c.m. een vast (internet)abonnement.

Reputatie 7
Badge +24

Voor dat ene abo wat verlengt word is die 5 euro korting dan niet meer van toepassing. Maar bij die andere 2 abonnementen waar niets mee gebeurt blijft de 5 euro korting wel van kracht.

 

Dank @Paul_ @wjb en @Nick83 voor jullie antwoorden en de consistentie hierin.

Ik vind het een hele vreemde move van KPN dat ze bij bestaande en loyale klanten kortingen laten vervallen terwijl de situatie feitelijk niet wijzigt aangezien ik van plan was drie abonnementen bij KPN te behouden. Nu ga ik als alle drie de abonnementen verleng en/of wijzig er minstens 15 Euro per maand (5 x 3) voor onbepaalde tijd op achteruit en ik zie bovendien ook nog dat alledrie de abonnementen duurder zijn geworden. Ik ga maar eens kijken of ik dit hele pakket elders niet goedkoper kan onderbrengen…..

 

Reputatie 7
Badge +24

Als er "feitelijk niets wijzigt", dan kan je maar beter ook geen nieuwe abonementen afsluiten en het gewoon laten zo als het is. Dan blijf je die 5 euro korting gewoon houden.

Reputatie 7

Als er "feitelijk niets wijzigt", dan kan je maar beter ook geen nieuwe abonementen afsluiten en het gewoon laten zo als het is. Dan blijf je die 5 euro korting gewoon houden.

Maar hoe komt @Sander-76 dan aan een nieuwe telefoon?

Moet hij die dan maar los kopen en daarmee in één keer betalen?

Dank voor de aanvulling @wjb en je hebt helemaal gelijk!

@Nick83 correcte nuance de feitelijke verandering is dat ik graag via KPN een nieuw toestel wil en deze niet in één keer wil betalen. Dit geldt op termijn ook voor de andere twee abonnementen en dit levert mij op termijn minimaal 3x5=15 Euro “verlies” op t.o.v. het huidige pakket terwijl er niets verandert aan de samenstelling van het pakket (drie abonnementen met dezelfde bundels en drie soortgelijke telefoons via KPN). Mijns inziens is de enige echte verandering is dat KPN Hussel heeft geïntroduceerd als zogenaamde vervanging van KPN Compleet en de voorwaarden significant heeft verslechterd voor een selecte groep klanten waaronder ondergetekende.

Ik zag vandaag op dit forum de vragen die door Sander-76 een half jaar geleden al zijn gesteld. Ik heb dezelfde 1e vraag deze week ook gesteld ivm een mogelijke verlenging van een van drie abonnementen.  Ik heb een wisselend antwoord gekregen. 

Is het nu nog steeds juist dat je bij verlenging de korting van 5 euro kwijt bent? 

@Harstr ik volg en ben benieuwd. Mijn laatste update is niet anders dan bovenstaande ook niet na een bezoek aan KPN shop en een telefoontje: bij verlengen, vernieuwen en/of andere telefoon(s) via KPN:

  • vervallen van 3 x 5 Euro korting per maand gedurende looptijd
  • MB's delen en gratis onderling bellen blijft mogelijk
  • overige hussel voordelen vervallen en/of zijn niet van toepassing zonder vast Internet van KPN.

Hoewel ik het schandalig vindt, heb ik e.e.a. laten lopen maar zal het binnenkort weer eens opnieuw overwegen.

 

Reputatie 7

Is het nu nog steeds juist dat je bij verlenging de korting van 5 euro kwijt bent? 

Als je geen vast Internet van KPN hebt dan raak je die korting van €5,- inderdaad kwijt.

Update > er kon helemaal niets door KPN aangepast worden en de 360 Euro voordeel (5 euro x 3 x 24 maanden) zouden wij kwijt zijn en ook alle andere hussel voordelen die wij altijd hadden ook. Dit omdat wij geen vast internet van KPN hadden en niet willen hebben. 

Ik ben na tien jaar KPN klant geweest te zijn maar eens gaan shoppen met mijn familie pakket met drie aansluitingen (waarvan één sim only). Ik heb alles onder één contract ondergebracht voor in totaal 35 Euro per maand minder (!) bij Vodafone. Ik heb nu onbeperkt bellen voor iedereen (had ik niet), 200 GB aan databundel (i.c.m. Ziggo aansluiting) - (dit was bij KPN 20 GB), vijf Euro korting per maand omdat ik Ziggo klant ben en twee nieuwe toestellen voor 0 Euro (IPhone 11 256G). Ik kreeg ook nog eens ruim 10 Euro per maand korting gedurende de looptijd van 24 maanden als nieuwe klant zonder enige voorwaarde o.i.d. 
 

Welterusten en bedankt KPN en wie weet tot ooit!