Beantwoord

KPN compleet voordelen ook voor trouwe klanten?

• 18 december 2018
  • 5 reacties
  • 2552 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben al ongeveer 10 jaar klant bij KPN mobiel. Overtuigd van de kwaliteit van het mobiele netwerk betaal ik graag iets meer voor wat KPN mij kan bieden.
Sinds het samengaan van ziggo en vodafone en de bijbehorende compleet pakketten van KPN en Vodafone/Ziggo is het echter niet meer leuk. Ik ben door de geboden internetsnelheid afhankelijk van ziggo voor mijn internet. Door de vrij agressieve benadering van klanten met de compleet pakketten dwingt kpn mij om naar naar vodafone over te stappen voor mijn mobiele abonnement. Bij vodafone betaal ik uiteindelijk 9 euro (!!!) per maand minder en krijg nog een stapel tv zenders erbij ook.

Ik begrijp dat KPN en Ziggo op deze manier hun klanten willen overtuigen om een compleet pakket bij hun af te nemen maar op deze manier drijven ze ook tevreden klanten met slechts een mobiel abo in de handen van de concurrent terwijl ik met alle plezier bij kpn was gebleven.
Het enige wat ik vraag is na tien jaar trouw elke maand geld betaald te hebben aan KPN hetzelfde behandeld te worden als de klanten die vandaag nieuw zijn en elke 2 jaar switchen met hun “compleet” pakket. Ik vraag me serieus af aan wie u het meeste geld verdient.
Bied gewoon de klanten die al zeer lang klant zijn en graag willen blijven dezelfde korting als de vluchtige nieuwkomers, is dit teveel gevraagd?

Indien ik de korting en verdubbeling van gb’s zou krijgen die KPN klanten met een tv pakket ook zou bieden zou ik graag KPN klant blijven, nu rest mij helaas maar een enkele keuze, overstappen naar Ziggo om daar complete korting te krijgen. Jammer....
Mischien dat ik over enkele jaren met een welkomscadeau en al weer eens terug kom, wederom vraag ik me af wanneer u het meeste geld aan mij zou verdienen.

Met vriendelijke doch teleurgestelde groet na tien jaar trouw klant te zijn geweest,

Ivo
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 20 december 2018, 11:05

Hey Ivo, bedankt voor het aanvullen van je gegevens 🙂 Ik zie dat je thuis 213 Mbit/s op ons netwerk kunt halen! Ik begrijp hieruit dat je met de verbouwing de KPN-aansluiting achter het stukwerk hebt gezet, oei! Dit kan natuurlijk hersteld worden, maar dat zal inderdaad wel de nodige inspanning kosten. Jammer dat het geen serieuze optie meer voor je is om Internet en TV van ons af te nemen 😞

Je had met KPN Compleet je mobiele abonnement van Premium naar Standaard kunnen zetten door de verdubbeling van de data. En uiteraard € 5,- korting p/mnd. De voordelen van KPN Compleet is de beloning die je ontvangt voor de schaalvoordeel. Hoe meer diensten je van ons afneemt, hoe meer wij je ervoor teruggeven 🙂 Dat is het idee van KPN Compleet. Naast onze service en goede stabiele netwerken zien we dat klanten dit erg waarderen en op die manier graag langer klant blijven.

Het vleit ons zeer dat je erg graag je mobiele abonnement bij ons wilt houden. Daar zijn we echt enorm blij mee. We geven helaas alleen KPN Compleet voordelen bij 2 of meer KPN-producten. Misschien dat we in de toekomst ook nog iets verzinnen voor alle klanten die langdurig met 1 product klant bij ons zijn. Ik zal dit verzoek doorgeven, wie weet.

Ps. geen enkel probleem dat je dit forum gebruikt voor je vraag, daarvoor is dit platform juist bedoeld 🙂 We willen graag (publiekelijk) weten wat de klant vindt. Mede klanten kunnen daar ook iets van vinden en in veel gevallen ook adviezen aandragen. Daar komen hele goede initiatieven en (verbeterde) producten en dienstverlening uit. Bedankt voor je bijdrage 😃
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo Klaasvaak1, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt 🙂 Ik ben zeer blij te vernemen dat je al 10 jaar(!) een tevreden klant bij ons bent. Bedankt voor je vertrouwen, dat waarderen we enorm.

Jammer dat je geen Internet en TV pakket meer van ons afneemt, daarmee ontvang je inderdaad KPN Compleet voordelen. Met KPN Compleet worden je MB's en bel/SMS verdubbeld. Ook krijg je een gratis zenderpakket (Pluspakket of Foxsport) erbij en ontvang je € 5,- korting per maand op je mobiel. Heb je recent nog gekeken welke internetsnelheid je bij ons haalt? Want, als je al een KPN mobiel van ons hebt krijg je zelfs 6 maanden korting op je Internet en TV pakket! Hoe leuk is dat? ;)

Als je je forumprofiel aanvult met je gegevens (postcode + huisnummer) kijk ik graag voor je wat er mogelijk is. Ik hoor van je 🙂
Hallo Nadia,

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb mijn postcode in mijn profiel gezet maar wat mij betreft hoef je je geen moeite te doen. Ziggo kan mij 400/40 Mbit leveren, KPN met "upgrade" slechts de helft. En ja ik gebruik dit.
Omdat ik mijn verhaal zo kort mogelijk wou houden heb ik het in mijn initiële reactie bij deze reden gehouden maar er zijn meer. Ik heb bij de TV's in de slaapkamers gebonden aan een CI+ module. Om een decoder erbij te gaan plaatsen is een halve verbouwing nodig. Toen ik dit huis kocht 15 jaar geleden is de KPN aansluiting ergens achter het stukwerk verdwenen en een verbouwing later een keuken ervoor geplaatst. Dus KPN TV en internet is voor mij geen serieuze optie buiten de snelheid alleen...

Ik heb mijn reactie ook geplaatst omdat ik simpelweg baal van deze alles in een constructies. Zoals ik al schets kan ik maar een verstandige keuze maken en dat is overstappen naar jullie grootste concurrent. Een verschil van 9 euro in de maand is een iets beter netwerk van KPN mijn gewoon niet waard. Aangezien ik er heilig van overtuigd ben dat KPN ook geld verdient aan de alles in een pakketten die ze met korting aanbieden wil ik jullie er alleen maar op wijzen dat dit ook klanten kost...
Zoals ik al schrijf verwacht ik in al mijn naïviteit om hetzelfde te betalen als mensen die elke twee jaar switchen, monteurs thuis krijgen, kortingen ontvangen en na 2 jaar doodleuk naar een concurrent overstappen.

Ik snap dat de 5 euro korting en dubbele data lokkertjes zijn voor die "complete klanten" maar nogmaals jullie jagen anderen ermee in de armen van de concurrent. Als jullie trouwe klanten die al hun hele mobiele leven elke maand veel geld aan KPN overmaken nou eens net zoveel korting zouden geven als die hoppende klanten die over 2 jaar weer weg zijn zou dat beter zijn voor KPN en mij een tevreden klant maken die gewoon bij jullie blijft.

Met vriendelijke groet,

Ivo

ps. Ik gebruik dit forum omdat ik geen enkele andere ingang bij KPN kan vinden. Jullie klantenservice bestaat uit callcenter medewerkers die de standaard mogelijkheden vanaf een pc oplezen, twitter en facebook gebruik ik niet en per email (?!) zijn jullie helaas niet bereikbaar. Ik doe me ook de moeite om deze lap tekst te schrijven omdat ik hoop dat jullie er echt iets mee doen en niet verwijzen naar de standaard info die ik ook op jullie website kan lezen.
Reputatie 7
Badge +16
Hey Ivo, bedankt voor het aanvullen van je gegevens 🙂 Ik zie dat je thuis 213 Mbit/s op ons netwerk kunt halen! Ik begrijp hieruit dat je met de verbouwing de KPN-aansluiting achter het stukwerk hebt gezet, oei! Dit kan natuurlijk hersteld worden, maar dat zal inderdaad wel de nodige inspanning kosten. Jammer dat het geen serieuze optie meer voor je is om Internet en TV van ons af te nemen 😞

Je had met KPN Compleet je mobiele abonnement van Premium naar Standaard kunnen zetten door de verdubbeling van de data. En uiteraard € 5,- korting p/mnd. De voordelen van KPN Compleet is de beloning die je ontvangt voor de schaalvoordeel. Hoe meer diensten je van ons afneemt, hoe meer wij je ervoor teruggeven 🙂 Dat is het idee van KPN Compleet. Naast onze service en goede stabiele netwerken zien we dat klanten dit erg waarderen en op die manier graag langer klant blijven.

Het vleit ons zeer dat je erg graag je mobiele abonnement bij ons wilt houden. Daar zijn we echt enorm blij mee. We geven helaas alleen KPN Compleet voordelen bij 2 of meer KPN-producten. Misschien dat we in de toekomst ook nog iets verzinnen voor alle klanten die langdurig met 1 product klant bij ons zijn. Ik zal dit verzoek doorgeven, wie weet.

Ps. geen enkel probleem dat je dit forum gebruikt voor je vraag, daarvoor is dit platform juist bedoeld 🙂 We willen graag (publiekelijk) weten wat de klant vindt. Mede klanten kunnen daar ook iets van vinden en in veel gevallen ook adviezen aandragen. Daar komen hele goede initiatieven en (verbeterde) producten en dienstverlening uit. Bedankt voor je bijdrage 😃
Hallo Nadia,
Wederom bedankt voor je reactie. Het zou mooi zijn als KPN in de toekomst trouwe klanten net zo hard gaat waarderen als de hoppende klanten die om de 2 jaar overstappen met hun hele pakket en wel alle korting krijgen.
Voor veel trouwe klanten zal het echter te laat zijn. Voor mij in ieder geval. Ik mag vanaf morgen verlengen maar dat wordt dus opzeggen.
Jammer, ik had graag gebruik blijven maken van KPN.
Reputatie 7
Badge +16
Hey Ivo, dat vind ik oprecht erg jammer! 😞 Ik vertrouw er op dat het netwerk en de service van onze rood/oranje collega's je net zo goed zal bevallen. Maar stiekem hoop ik toch dat we je in de toekomst weer eens kunnen verleiden om met alle diensten naar ons over te gaan, zullen we er dan een levenslange verbintenis van maken? 😉 Bedankt voor je berichtjes. Tot een volgende keer.

Reageer