Beantwoord

KPN Fon met mobiel abonnement

  • 21 January 2019
  • 16 reacties
  • 722 keer bekeken

Ik wil gebruik maken van KPN Fon. Ik heb een KPN mobiel abonnement.

Ik heb WIFI AAN per SMS gestuurd naar 1266, en ik krijg terug:

"Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor KPN WiFi niet verwerken. Neem voor meer informatie over uw accountgegevens contact op met de klantenservice via 1200. Mvg, KPN"

De klantenservice was heel vriendelijk en vertelde dat het alleen kan met een eigen KPN vast internet abonnement.

Toch twijfel ik nog; de website geeft de optie om per sms een inlog te verkrijgen met een mobiel abonnement.

Vraag: kan het of kan het niet?
icon

Beste antwoord door Marina_ 27 January 2019, 20:37

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Phorumnaam, Welkom op het forum van KPN 🙂 Leuk dat je jouw vraag hier stelt. KPN Fon(hotspots) is ook mogelijk i.c.m. een mobiel abonnement. Ik kan dit wel voor je aanvragen. Zou je daarvoor je 06-nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Ah sorry! Ik zit midden in een verhuizing! Vandaar ook de behoefte aan hotspots.

Ik ga gelijk de gegevens invullen 👍
Gedaan
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Phorumnaam, Beide nummers maken al gebruik van KPN WiFi.

Voor het gebruik van KPN WiFi met Fon log je in met je 0600000000@kpn-fon.nl gebruikersnaam en wachtwoord.
Het bekijken en wijzigen van deze gebruikersnaam en wachtwoord, doe je op de volgende manier:
  1. Login met je KPN ID op wifi.kpn.com
  2. Heb je geen KPN-ID of wil je weten wat dit is, bekijk dan deze pagina over KPN ID
  3. Klik op de aansluiting van je account
  4. Op deze pagina zie je je gebruikersnaam en kun je een nieuw wachtwoord aanmaken met de knop [Wijzig wachtwoord]
  5. Klik bij 'wachtwoord' op [Wachtwoord wijzigen]
  6. Vul je nieuwe wachtwoord in, bevestig deze en klik op [Wijzig wachtwoord]
Je wachtwoord voor KPN WiFi met Fon is nu gewijzigd.

Als jullie deze stappen volgen, dan zouden jullie weer gebruiken kunnen maken van KPN WiFi. Als dit niet het geval is, dan hoor ik graag van je.
Die 06-mijn nummer-@kpn-fon.nl met wachtwoord werkt niet op de hotspot helaas.

Bij het inloggen met m'n KPN id op wifi.kpn.com krijg ik:

Fout: Voeg eerst uw KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op kpn.com/mijnkpn. Daarna kunt u inloggen voor "KPN WiFi" met uw KPN ID.

Via kpn.com/mijnkpn naar het WIFI AAN smsje krijg ik nu deze terug:

Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor KPN WiFi niet verwerken. Neem voor meer informatie over uw accountgegevens contact op met de klantenservice via 1200. Mvg, KPN
Reputatie 7
Badge +19
@Phorumnaam, Dan ga ik het wachtwoord resetten. Jullie ontvangen zo meteen per sms een nieuw KPN WiFi wachtwoord. Laat je nog even weten of het dan wel lukt?
Het is gelukt! Heel erg bedankt voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn om te lezen dat het gelukt is. Graag gedaan @Phorumnaam. Wanneer je weer eens een vraag hebt, dan zien we je graag weer verschijnen op het forum. 🙂 Fijne dag nog!

Ik heb hetzelfde probleem hier als Phorumnaam. 

Fout: Voeg eerst uw KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Daarna kunt u inloggen voor "KPN WiFi" met uw KPN ID.”

k heb een KPN Mobiel abonnement met 25 GB databundel per maand. Ik heb me voor KPN Fon aangemeld, kreeg ook keurig drie SMSjes met inloggegevens, maar deze bleken niet te werken op de Fon Hotspot. Hoe krijg ik Fon werkend?

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @Transcendental! Waar krijg je die foutmelding precies te zien? Inloggen met KPN ID is bij Fon niet mogelijk als je dat via je mobiele abonnement krijgt. Je maakt verbinding met een “KPN” of “KPN Fon” WiFi netwerk en vervolgens gebruik je op de inlogpagina je 06-nummer@kpn-fon.nl met het bijbehorende wachtwoord.

Beste Joran, ik heb uiteraard precies dat gedaan: ingelogd met (mobiel nummer)@kpn-fon.nl en het per SMS ontvangen wachtwoord. Ik kreeg de beschreven foutmelding.

Reputatie 7
Badge +28

Bijzonder. Dan volg ik dezelfde stappen als Marina hierboven en reset ik het wachtwoord. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer toevoegen aan je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url] en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Joran,
Ja, heb ik nu gedaan. Sorry, het duurde even vanwege drukte.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Transcendental. Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist een nieuw wachtwoord toegestuurd per sms. Laat je mij weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +21

 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je nog hulp nodig hebt, lees ik het graag.

Reageer