Beantwoord

KPN-ID aanmaken maar heb geen klantnummer KPN ontvangen

  • 27 January 2020
  • 35 reacties
  • 1056 keer bekeken

Beste,

Mijn Telfort abonnement is automatisch overgezet naar KPN en dat is verder vlekkeloos verlopen. Complimenten!

Nu wil ik een KPN-id aanmaken maar tijdens die procedure wordt om een klantnummer KPN gevraagd hetgeen ik niet heb. Het Telfort klantnummer wordt niet geaccepteerd.

Hoe nu verder ?

Vriendelijke groet,

Peter Hanssen

icon

Beste antwoord door Ste46 29 January 2020, 11:10

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@pecommerce 

Zou je de postcode + huisnummer + 06-nummer aan jouw Forumprofiel willen toevoegen?

Hallo @pecommerce , voor het aanmaken van een KPN ID heb je geen klantnummer nodig, alleen een werkend e-mailadres.

Na de aanmaak van het KPN ID kun je daarmee inloggen en 1 of meerdere mobiele nummers toevoegen.

 

Voor een KPN -ID is naast een emailadres óók een telefoon nummer nodig zover ik weet zelfs vereist.

Pas bij het toevoegen van producten met name bij de optie thuis zijn er meer gegevens nodig.

 

Ps @pecommerce als je omzetting echt  vlekkeloos is gegaan dan zou het contact email adres en het bij Telfort Mobiel gebruikte wachtwoord moeten werken om bij Mijn KPN in te loggen. Had je eerder al een Telfort ID gemaakt omdat de Mijn Telfort app daarom vroeg zou je zeker meteen moeten kunnen inloggen.

 

Hallo @Galdor68 ik had voor de omzetting voor mijn vrouw een KPN ID aangemaakt en pas met de omzetting heeft KPN het mobiele nummer toegevoegd.

Voor het aanmaken van een KPN ID voor het forum heb je ook geen telefoonnummer nodig.

 

Hmm dat ben ik dan vergeten, het staat me bij dat ik dat tijdens het aanmaken al heb gedaan. Dat kan ook pas in de laatste stap zijn gedaan. De eerste stap is in ieder geval een email adres.

Veel keuze is hier niet tenzij je meerdere email adressen hebt. De gebruikers naam is in ieder geval niet echt vrij te kiezen.

Hallo @Galdor68 , gebruikersnaam is alleen te kiezen als je een KPN-ID aanmaakt om je aan te melden als forumlid.

Gebruikersnaam KPN ID is áltijd je e-mailadres idd. Kies dus een 'sterk’ wachtwoord.

Gebruikersnaam KPN ID is áltijd je e-mailadres idd. Kies dus een 'sterk’ wachtwoord.

Hallo @PeterG , je hebt gelijk, je moet altijd een e-mailadres opgeven en voor de aanmaak van een KPN-ID voor het forum kun je daarna een gebruikersnaam invullen c.q. forumnaam.

 

Gebruikersnaam KPN ID is áltijd je e-mailadres idd. Kies dus een 'sterk’ wachtwoord.

Hallo @PeterG , je hebt gelijk, je moet altijd een e-mailadres opgeven en voor de aanmaak van een KPN-ID voor het forum kun je daarna een gebruikersnaam invullen c.q. forumnaam.

 

Dat dus. Een kleinigheidje wellicht maar niet correct. Daarom was ik bij Telfort tegen de invoering hiervan ik had een enkel mij en bij Telfort bekende gebruikers naam. Eigenlijk ben je verplicht een alias email te maken die je nergens anders voor gebruikt.

Hier loop ik ook tegenaan.

Bij het koppelen van producten dien je een klantnummer in te voeren. Het klantnummer van Telfort wordt hier niet herkend.

 

Iemand een idee?

Hallo @BasvandeVeen als je een KPN-ID hebt aangemaakt en je logt in ga je naar producten en kun je kiezen voor thuis toevoegen, dat doe je door de laatste 3 cijfers van je IBAN op te geven (werkt nog niet voor Telfort klanten) en je kunt kiezen voor mobiel toevoegen en daar geef je je mobiele nummer in.

Niks over klantnummers.

 

@BasvandeVeen  de rest moet zich zelf wijzen. Zoals JanD als schrijft Thuis komt pas later dit jaar.

 

@JanD  en @Galdor68 

Na het invullen van het mobiele nummer en de verificatie code uit de sms dien je je klantnummer in te geven. Deze heb ik niet van KPN.

Koppelen zonder klantnummer gaat niet. 

Huh neehoor waar? Heb je een screenshot?

Neem dit topic eens door.

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/kpn-id-en-mijnkpn-hulp-topic-86156

@Galdor68  hierbij de screenshot.

 

Hallo @pecommerce en @BasvandeVeen , vreemd.

Als het goed is hebben jullie via de bank een verzoek tot aut. Incasso gekregen voor de laatste mobiele Telfort factuur die geïncasseerd gaat worden door KPN, in dat incasso overzicht staat je nieuwe klantnummer.

 

Hallo @pecommerce en @BasvandeVeen , vreemd.

Als het goed is hebben jullie via de bank een verzoek tot aut. Incasso gekregen voor de laatste mobiele Telfort factuur die geïncasseerd gaat worden door KPN, in dat incasso overzicht staat je nieuwe klantnummer.

 

Dat hebben, zal krijgen jullie moeten worden, ik heb hier bij mijn bank gisteren nog niks van gezien. Niet altijd van de eigen situatie uitgaan. Dat hangt helemaal van de factuur datum af neem ik aan.

Het gaat wel om een extra bevestiging niet zo heel vreemd nu, dat zal een logische oorzaak hebben. Als het email adres wat gebruikt is voor het kpn id niet overeen komt met de gegevens van de contracthouder is mogelijk extra bevestiging nodig. Dat zal een moderator kunnen ophelderen.

 

Ps ik zie wel een aangekondigde incasso meer niet. Vreemd genoeg kan ik binnen Mijn KPN nog nergens een klant nummer vinden. Er is zelfs al afgeschreven zonder specifieke authorisatie van mij uit. Daar staat inderdaad een klantnummer.

@JanD

Bedankt voor je antwoord 

Op dit moment is er nog niet afgeschreven of een aankondiging geweest.

@Galdor68 het mail adres waar ik mij mee aangemeld heb is het enige adres wat ik gebruik.

 

Wat nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is het volgende. Per 1 februari 2018 heb ik dit nummer van mijn oude werkgever overgenomen, destijds KPN. Daarna is het telefoonnummer geporteerd naar Telfort, naar mijn eigen abonnement. Zou het kunnen dat KPN het nummer herkent op basis van de.oude situatie en bij de oud werkgever ondergebracht heeft?

Als uw oude Telfort-klantcode uit 7 cijfers bestaat, voegt u 2020 voorvoegsel toe, bijvoorbeeld 20201234567
Als uw oude Telfort-klantcode langer is, voegt u gewoon 20 prefix toe, bijvoorbeeld 20500000000

Inderdaad zo eenvoudig lijkt het. Het Telfort klantnummer van de laatste factuur daar 2020 voor.

Hallo @Galdor68  en @Ste46 , het gaat helaas niet op, ik heb het bij mij nagekeken, een aantal cijfers van het klantnummer is overgenomen, maar niet simpel met 20 of 2020 ervoor, het zit iets ingewikkelder in elkaar.:thinking:

 

Bij mij klopt het exact met wat ste noemt daarom schrijf ik ook dat het zo eenvoudig lijkt wel goed lezen jan. Je denkt toch niet dat het nodeloos moeilijker wordt gedaan. Mogelijk dat het per groep verschilt.

We hebben TFT 12 tot 18.

Wat zijn bij jullie de eerste 2 cijfers?

Reputatie 7
Badge +21

Hi @pecommerce, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Mijn eerste vraag aan jou en @BasvandeVeen is het volgende: log je in met je MijnTelfort gegevens? Deze kan je namelijk gebruiken om in MijnKPN te komen. Je hoeft geen nieuwe KPN ID aan te maken.

Wil je eens kijken wat er gebeurt als je inlogt met je Telfort gegevens? We wilden de omzetting namelijk zo makkelijk mogelijk maken, waardoor je geen nieuw account hoeft aan te maken.

Dat staat toch los van dat klant nummer of mis ik iets @Susan_ 

Reputatie 7
Badge +21

@Galdor68, je zou geen klantnummer nodig moeten hebben. Je moet gewoon kunnen inloggen met je Telfort ID. Vandaar dat ik zeker wilde weten of ze dat op die manier proberen. Dan zou je niks hoeven koppelen (want dan is het 06-nummer al gekoppeld). 

Reageer