Beantwoord

KPN mobiel verlengen niet mogelijk - maximum aantal aansluitingen.

Badge
Ik wil graag mijn toestel verlengen maar dit is afgewezen met de reden dat het maximaal aantal aansluitingen bereikt zijn.

Dit is vreemd gezien het feit dat het om een verlenging gaat, en geen nieuwe aansluiting.

Het Sales team van de klantenservice kon er geen antwoord op geven, en verwees me door naar de credit risk afdeling..

Hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 5 augustus 2018, 09:45

Goedemorgen NielsR49, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat er bedoeld wordt met maximaal aantal aansluitingen, is dat je in een bepaald aantal maanden niet meer dan een bepaald aantal abonnementen mag afsluiten of verlengen. Dit is voor een korte periode, na die periode wordt het wel weer vrijgegeven (indien blijkt dat er netjes betaald wordt, dit om fraude en misbruik te voorkomen). Dit geldt ook voor een verlenging. Kan het zijn dat je onlangs meerdere mobiele abonnementen hebt afgesloten of verlengd? Dan is de melding terecht.. Voor meer informatie kan je in dat geval met Credit Risk contact opnemen. Heb je een brief ontvangen hierover, met een telefoonnummer? Dan zou ik aanraden om die te bellen, voor verdere informatie en uitleg. Anders kan je contact opnemen via 1200 of 0800-0105 en je laten doorverbinden!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Goedemorgen NielsR49, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat er bedoeld wordt met maximaal aantal aansluitingen, is dat je in een bepaald aantal maanden niet meer dan een bepaald aantal abonnementen mag afsluiten of verlengen. Dit is voor een korte periode, na die periode wordt het wel weer vrijgegeven (indien blijkt dat er netjes betaald wordt, dit om fraude en misbruik te voorkomen). Dit geldt ook voor een verlenging. Kan het zijn dat je onlangs meerdere mobiele abonnementen hebt afgesloten of verlengd? Dan is de melding terecht.. Voor meer informatie kan je in dat geval met Credit Risk contact opnemen. Heb je een brief ontvangen hierover, met een telefoonnummer? Dan zou ik aanraden om die te bellen, voor verdere informatie en uitleg. Anders kan je contact opnemen via 1200 of 0800-0105 en je laten doorverbinden!
Reputatie 7
Susan_ schreef:

Kan het zijn dat je onlangs meerdere mobiele abonnementen hebt afgesloten of verlengd? Dan is de melding terecht.

Of die melding dan "terecht" is, is natuurlijk discutabel. Mijns inziens kan die procedure wel wat intelligenter gemaakt worden.
Reputatie 7
Badge +16
Te verklaren is dan misschien een beter woord ervoor in dit geval! 😉
Badge
Bedankt!

Inderdaad een abbonement verlengd, maar zonder BKR registratie. Tweede abbonement wil ik graag verlengen met een iPhone X. Ondanks bijbetaling van €500 word het geweigerd.

Ik heb van de winkel al het nummer van Credit Risk ontvangen, zal ze morgen bellen.
Reputatie 7
Badge +16
Goedemiddag @NielsR94, heb je inmiddels contact gehad met de afdeling Credit Risk hierover? En meer uitleg gekregen, of misschien een workaround om alsnog de verlenging te kunnen doen? Ik ben benieuwd!
Badge
Hoi Susan!

Wel gesproken maar helaas geen passende oplossing gevonden. Nu toestel maar in een keer betaald, en per november sim only verlengen..
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Niels, oke dat is heel erg jammer.. Heb je wel uitleg gekregen waarom? Dat lijkt me wel het minste in dit geval! In ieder geval wel fijn om de reden te weten, zodat je het niet nog 10 keer gaat proberen zonder enige kans op succes.. Dat roept alleen maar frustratie op! Alvast veel plezier met je toestel!

Reageer