Beantwoord

KPN nummerovername

  • 23 November 2019
  • 5 reacties
  • 132 keer bekeken

Kpn heeft mijn abonnement van T Mobile overgenomen op voorwaarde dat ik alleen niet mijn oude nummer kon behouden

Omdat ik ging samenwonen hadden wij besloten alles op dezelfde provider te zetten,dus we gingen van Ziggo naar KPN en onze mobiele telefoons ook

Alleen blijf ik nu steeds aanmaningen krijgen van T Mobile

Dus hier gaat het fout

Nu heb ik 2 abonnementen waarvan ik 1 niet kan gebruiken

KPN zei dat ze het geen probleem was,om alles ondet KPN te zetten,

 

Met vriendelijke groet Elma Hendriks

icon

Beste antwoord door Susan_ 29 November 2019, 09:06

Bekijk origineel

5 reacties

Als KPN het T-Mobile nummer niet heeft overgenomen, zal je het T-Mobile abonnement zelf op moeten zeggen. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Elma Hendriks, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment dat we jouw 06-nummer niet overnemen,  is er een sprake van nummerbehoud. Zonder nummerbehoud kunnen wij een abonnement bij een andere provider niet opzeggen.. Alleen als wij het nummer overnemen, zeggen wij het contract bij de andere provider op en zetten we het nummer over op KPN. 

Ik begrijp uit je verhaal dat dit niet zo gegaan is, en je een nieuw nummer hebt gekregen van KPN. Het lijkt erop dat je ook nog een abonnement bij T-mobile hebt, waar je nu nog voor moet betalen. Wat was de einddatum van het abonnement bij T-mobile? 

Om in ieder geval wat dingen vanuit KPN kant uit te zoeken, ontvang ik graag je gegevens. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Ik hoor graag van je!

Heb ik gedaan. Alvast bedankt. Groetjes Elma.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Elma Hendriks, bedankt voor de gegevens!

Wat ik zie is het volgende: we hebben geprobeerd om een overname te regelen, alleen kregen we terug van T-mobile dat je nog een lopend contract had. Hierna is geprobeerd om het alsnog door te voeren, maar dit is niet gelukt. Op 6 september heb je een mail van ons ontvangen met het volgende bericht:

Kort geleden hebt u een nieuwe mobiele aansluiting bij KPN aangevraagd. Daarbij hebt u aangegeven dat u uw huidige mobiele nummer wilt behouden. Bij uw aanvraag hebben wij u herhaaldelijk verzocht om aanvullende gegevens. Tot nu toe hebben wij deze nog niet ontvangen.

Overstapverzoek geannuleerd
Wij hebben daarom uw overstapverzoek geannuleerd.

Uw nieuwe abonnement
U hebt een nieuwe simkaart ontvangen. Deze simkaart hebben wij aan uw nieuwe KPN abonnement gekoppeld met mobiel nummer 0683050696. Wij hebben met u afgesproken dat de looptijd van uw overeenkomst op de ingangsdatum start. Daarom betaalt u vanaf deze ingangsdatum uw maandelijkse abonnementsgeld.

Het abonnement bij T-mobile is dus niet opgezegd. Wij kunnen sowieso geen abonnementen overnemen, alleen het nummer. Maar omdat je nog een lopend contract hebt bij T-mobile, gingen zij hier niet mee akkoord. Het opzeggen dien je dus alsnog zelf te doen, per de datum dat het mogelijk is (einddatum contract).  

Reputatie 7
Badge +21

@Elma Hendriks, is het inmiddels gelukt om via T-mobile zelf het abonnement op te zeggen? 

Reageer