Beantwoord

KPN wijzigt zomaar mobiel abonnement

Beste forum bezoekers,

Afgelopen vrijdag ontving ik via een sms bericht het volgende namens KPN: "Best klant, 1 juni 2017 wijzigt uw KPN mobiel abonnement." Uiteraard staat er nog meer in maar dit is even het belangrijkste.

Ik ben al sinds 2009 klant bij KPN met een sim-only abonnement. Geloof het of niet, maar ik heb zelfs nog een onbeperkte internet bundel. Ik ben dus enorm geschrokken dat KPN heeft besloten om binnen 30 dagen ineens mijn abonnent te gaan wijzigen. Ik krijg per 1 juni 2017 een 10GB internet bundel (wel voor heel de EU). Maar, ik zit met veel vragen:

- Mag KPN dit überhaupt doen? Zij bepalen nu dus wat ik ga krijgen terwijl ik toch voor een ander abonnement betaal!

- Gebaseerd op mijn gemiddeld data verbruik is dit 15-20GB per maand. 10GB is dus te weinig voor mij. De overstap van onbeperkt naar 10GB vind ik dan ook nog wel wat.

- Wat worden mijn nieuwe kosten? Opgezocht op de KPN website word daar een prijs van €38,- weergeven voor dit abonnement. Nu betaal ik €15,- voor onbeperkt sms, onbeperkt data & 265 belminuten. Nergens kan ik tot op heden wat vinden over mogelijk een andere prijs. En daarbij, dat zou toch enorm gek zijn dat ik iets afsluit en dat ik een op de andere maand een andere prijs (ruim 2x zoveel) moet gaan betalen?

Zoals je ziet zit ik met veel vragen. Ik sta er eerlijk gezegd gewoon versteld van dat KPN zomaar mijn abonnement wijzigt. Ik heb destijds bewust voor dat abonnement gekozen (niet voor niets..). Daarbij maak ik me ook druk omdat ik 'bang' ben dat ik straks ineens veel meer moet gaan betalen. Daarnaast heb ik dan nog de zorgen van een tekort van 5-10 GB p/m (gemiddeld gezien).
icon

Beste antwoord door Marcia_ 2 mei 2017, 10:28

Hallo @DHoven22, goed dat je je vraag hier stelt! We mogen het inderdaad aanpassen, mits we dit een maand van tevoren doen en jou de mogelijkheid geven om op te zeggen. Dat doen we allebei.

Daarnaast is het zo dat bijna alle gebruikers van dit abonnement minder dan 1 GB gebruiken, we begrijpen dat er uitschieters zijn en mede daarom hebben we voor 10 GB gekozen. Je krijgt bij de andere grote providers geen 10 GB voor zo'n laag bedrag! De kosten veranderen namelijk niet 🙂.

Als je meer dan 10 GB gaat gebruiken, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Daarna gaat de snelheid erg naar beneden, waardoor je niet meer kunt streamen etc. Je kunt dan nog wel mailen en WhatsAppen. Ben je zo eerst een beetje gerustgesteld? Als je nog andere vragen hebt, laat het maar weten!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo @DHoven22, goed dat je je vraag hier stelt! We mogen het inderdaad aanpassen, mits we dit een maand van tevoren doen en jou de mogelijkheid geven om op te zeggen. Dat doen we allebei.

Daarnaast is het zo dat bijna alle gebruikers van dit abonnement minder dan 1 GB gebruiken, we begrijpen dat er uitschieters zijn en mede daarom hebben we voor 10 GB gekozen. Je krijgt bij de andere grote providers geen 10 GB voor zo'n laag bedrag! De kosten veranderen namelijk niet 🙂.

Als je meer dan 10 GB gaat gebruiken, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Daarna gaat de snelheid erg naar beneden, waardoor je niet meer kunt streamen etc. Je kunt dan nog wel mailen en WhatsAppen. Ben je zo eerst een beetje gerustgesteld? Als je nog andere vragen hebt, laat het maar weten!
Hoi @Marcia_,

Dank voor je uitgebreide reactie. Nadat je gereageerd hebt op mijn bericht kwam KPN met het bericht dat de data van de abonnementen verdubbeld gaat worden?

Gezien mij eind april verteld is dat ik 10GB zou ga krijgen, krijg ik nu dan 25GB. Gezien door de wijziging de 10GB verdubbeld word naar 25gb?

Alvast bedankt.

Groet,
Dennis
Reputatie 7
Badge +27
Dat is niet het geval. Niet alle abonnementen worden veranderd. Alleen de abonnementen die we in het topic over de nieuwe abonnementen noemen, worden aangepast. Die van jou valt daar helaas niet onder. Jij krijgt dus 10 GB.
@Marcia_

Ik zit toch nog met wat vragen. Ten eerste vind ik het fijn om te horen dat mijn abonnement niet duurder gaat worden.

1:
Echter wat ik nog niet begrijp is het volgende:
Ik heb destijds gekozen voor een onbeperkt abonnement om lekker en veel mb's te kunnen gebruiken (maak er maar gb's van zoals bekend). Nu word mijn abonnement verlaagd naar 10GB.

Klanten die hebben gekozen voor een kleiner abonnement (lees 10GB), omdat zij daar genoeg aan hebben, krijgen nu een gratis verhoging naar 25GB.

Dat is toch krom? Iemand (ik) die koos voor onbeperkt word nu beperkt tot 10GB. En klanten die aangeven aan 10GB genoeg te hebben krijgen ineens 25GB.

Waarom krijgen wij, diegene die onbeperkt hebben gebruikt (en zeker die gewoon ruim de 20-25Gb p/m gebruiken), dan ook niet 25GB?

2:
Ik maak nu gebruik van KPN compleet maar, zie daar nu niets over data verdubbeling. Ga ik dat dadelijk wel krijgen als ik beperkt ga worden tot 10GB? Dan is er nog een troost dat dit wel 20GB kan worden.

-----------
Kijk mijn verbruik nu is 9,5GB op dit moment. We zitten halverwege de maand. Ik heb deze maand niets anders gedaan dan anders en juist al voorkomen dat ik films stream. Toch zie je dat 10GB niet genoeg is voor mij. Natuurlijk krijg ik ook veel reacties dat ik wifi moet gaan uitvinden (andere fora). Maar gezien mijn werk/prive leven is het afhankelijk zijn van wifi nogal een struikelblok. Vandaar ook wederom het verhaal van een onbeperkt abonnement.
Hallo,
Ik ben ook benieuwd of de databundel naar 25GB gaat als je kpn compleet hebt.
Reputatie 7
Badge +23
@DHoven22; Marcia is er niet, vandaar dat je een antwoord van mij krijgt. Voor het abonnement blijf je hetzelfde betalen als dat je nu doet. Enerzijds snap ik je helemaal dat het krom overkomt, helemaal als je niet genoeg hebt aan 10GB. Ik begrijp ook dat WiFi geen optie is als je 4G gewend bent en dat goed voor je werkt. Aan de andere kant zit er natuurlijk ook een groot verschil in prijs en is de markt op het gebied van mobiele abonnementen hier en daar en veranderd en zien we ook dat de prijzen nu een stuk hoger zijn, dan het abonnement dat je destijds hebt afgesloten.
Gebruik je met dit abonnement KPN Compleet? Doordat dit een ouder abonnement is, valt dit abonnement niet onder de voorwaarden van KPN Compleet.

Welkom op het forum @WimT; er komt geen verhoging naar 25GB. De ingangsdatum van het abonnement veranderd niet, waardoor je niet in aanmerking komt voor KPN Compleet.

Reageer