Beantwoord

KPN winkel afhalen probleem

  • 15 October 2019
  • 24 reacties
  • 670 keer bekeken

Goedendag,

 

Na lang wachten kon ik vorige week eindelijk mijn nieuwe iPhone 11 Pro met abonnement ophalen bij de KPN winkel. Tot mijn verbazing ging dit zo gemakkelijk nog niet.
 

Mijn 06-nummer zou opgezegd zijn omdat ik niet voor nummerbehoud gekozen zou hebben (ik weet 100% zeker dat ik dit wel gedaan heb). Oke, ik wil toch mijn telefoon meenemen. Dus de medewerker zegt dat ik het beste een nieuw abonnement kan afsluiten zonder 06-nummer, welke hij daarna kan omzetten naar mijn oude nummer.
 

Nu wel de grap: een dag daarvoor zijn alle abonnementen overgegaan naar Hussel, waarbij de dataverdubbelaar als je thuis KPN hebt is verdwenen. Dus zelfde kosten, helft van de data.

 

Maar goed, ik ben geen lastig persoon dus vooruit dan maar. Nu is het echter bijna een week later en ik heb nog geen idee of dit nummer omzetten gelukt is, ik heb in ieder geval nog geen abonnement. Ook krijg ik constant mailtjes dat mijn bestelling nog klaar ligt in de KPN winkel, terwijl ik deze in mijn handen heb. De medewerker heeft mij ook verzekerd dat ik niet terug hoefde te komen.

 

Ik heb dus eigenlijk twee vragen:

  • Wanneer kan ik mijn abonnement verwachten? In middels is er dus al een week verstreken waar ik voor betaal maar niets heb gehad.
  • Is het nog mogelijk om mijn dataverdubbelaar te krijgen? Ik had immers een maand geleden al besteld, en heb deze dus eigenlijk niet gekregen door de late levering van Apple.

Ik snap dat dit een lastig verhaal is, ik was erbij en snap het ook maar amper. Maar ik wil liever niet terug naar de KPN winkel, het is namelijk niet zo handig voor mij en daarbij weet ik niet of de betreffende medewerker aanwezig is.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 November 2019, 20:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Het is een heel verhaal zeg. een medewerker reageert doorgaan binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer en telefoonnummers dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het.

Ja, het is een lastige situatie. Ik had verwacht dat dit allemaal wat soepeler zou lopen bij zo'n groot bedrijf als KPN.

 

Bedankt voor de informatie! Ik heb mijn gegevens ingevuld. Ik weet alleen niet waar ik mijn klantnummer zou kunnen vinden?

Badge +19

Af en toe kan er weleens wat fout gaan. Je klantnummer staat op de faktuur. die kan je eventueel terug vinden in mijnkpn.

Hoi @Roye . Welkom op het forum.

Dat is een warrige situatie geworden, zo te lezen. Ik probeer de puzzel in elkaar te leggen maar heb ook nog wat moeite.

Je hebt een mobiel nummer in je profiel gezet. Ik neem aan dat dát het nummer is waar het om gaat? Als ik dat nummer opzoek zie ik dat die nu als pre-paid in het systeem staat. Ik heb tevens gezocht naar de nieuwe order. Dat is nog een beetje lastig.

Heb jij ook een bevestiging ontvangen? Ik zou heel erg geholpen zijn met een klantnummer of bestelnummer. Zou je die anders in je profiel kunnen zetten?

Beste @Erwin_, bedankt voor de reply. Ik heb de twee bestelnummers toegevoegd aan mijn profiel. Het 06 nummer is inderdaad het nummer dat ik wil behouden.

Dank voor de extra info.

Ik heb de bestelling gevonden. Deze is nog niet in het hoofdsysteem ingevoerd. Waarom niet? Dat probeer ik nu te achterhalen. Zodra ik bericht heb van mijn collega's laat ik het jou weten!

Zo te zien is er iets omgezet en zou jou nummer weer actief moeten zijn. Wat is jouw ervaring, @Roye ?

@Erwin_,


Zo te zien werkt mijn nummer. Maar ik heb nog geen abonnement. Zou dit werken met de nieuwe simkaart die ik heb gehad in de winkel?

Dat zou heel goed kunnen. Vermoedelijk moet dat geactiveerd worden.

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/activeren.htm#/

 

Kun je dat eens proberen? 

Ik zal dit vanavond proberen. Bedankt!

Beste @Erwin_, ik heb geprobeerd de simkaart te activeren maar krijg de volgende melding:

”De combinatie van het mobiele telefoonnummer en het SIM-kaartnummer is niet bekend bij ons. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw.”

Ik heb het simkaartnummer toegevoegd aan mijn profiel. Hopelijk kan dit opgelost worden.

Dat is vreemd. Zit de winkel bij jou in de buurt? 

Jawel. Maar die gaat om 6 uur dicht dus dan moet ik vroeger weg uit mijn werk. Daarbij weet ik niet of de medewerker aanwezig is en het is een heel verhaal om uit te leggen aan iemand die geen kennis van de situatie heeft.

Ik vraag het omdat ik nu begin te twijfelen of wat de collega geprobeerd heeft ook gelukt is. Het lijkt er namelijk op dat het nummer nog steeds prepaid is. En de mutatie lijkt niet gelukt. Ik vrees dat je opnieuw moet aanvragen. Dat kan ik helaas niet. De winkel is dan de kortste klap. 

Het spijt me dat ik de situatie verkeerd heb ingeschat. Je kunt ook telefonisch of per chat een nieuwe order plaatsen.

 

Oke. Dan ga ik bij de winkel langs. Bedankt voor de hulp.

@Erwin_, ik ben eerder uit mijn werk gegaan om langs te gaan bij de KPN winkel waar mij na drie kwartier wachten werd verteld dat ze het niet kunnen oplossen. Ik zou de volgende dag gebeld worden door iemand van KPN. Dit is vervolgens niet gebeurd. Ik heb geen tijd om hier elke dag achteraan te zitten en telkens weer opnieuw mijn verhaal te moeten doen.

In mijn ogen ben ik KPN aan alle kanten tegemoet gekomen. Drie weken wachten op een levering waarbij 2-3 dagen stond, uren doorgebracht in de KPN winkel, niet moeilijk gedaan over het feit dat de dataverdubbelaar mij simpelweg ontnomen is en zelfs nog een duurder abonnement afgesloten om die reden. Ik kom gewoon geen steek verder. Het liefst zou ik alles stop willen zetten en het ergens anders opnieuw proberen. Maar ja, dan ben ik mijn telefoon, mijn nummer en een hoop geld kwijt.

Erwin, ik zou je vriendelijk willen vragen of je dit naar ergens hogerop zou kunnen sturen. Alle aanspreekpunten van KPN voor mij als klant komen hier gewoon niet verder mee. Ik zou dit heel graag opgelost zien hebben zodat ik niet bij KPN weg hoef.

 

Alvast bedankt.

 

Doffe ellende, @Roye . Ik ga een specialist aanschrijven. Die telefoon, heb je die in één keer afbetaald of betaal(de) je die in termijnen af?

 

Bedankt! De telefoon heb ik grotendeels afbetaald met een klein resterend bedrag in termijnen. Zoals ik het begrijp is dit een van de dingen die het zo lastig maakt.

Leuk je even gesproken te hebben, @Roye .

We hebben samen het verhaal even puntsgewijs opgeschreven en doorgestuurd naar een specialist. Ik ga er van uit dat we op korte termijn een reactie hebben met hopelijk een verklaring en oplossing. Ik ga daar wel van uit. Ik houd je op de hoogte!

Hoi @Roye . Heb jij een update voor mij? Als het goed is, is jouw order herstelt door mijn collega. 

Hoi @Erwin_,

Volgens mij is alles goed gegaan! Enorm bedankt voor de inzet van jou en je collega!

Ik krijg nog wel het onderstaande bericht in MijnKPN. Dit suggereerde voor mij dat er nog aan gewerkt werd, maar misschien is dit normaal voor de eerste maand?

 

Ik heb het zelf ook nog even gecontroleerd. De order staat er nu netjes in. Ik ben blij dat het gelukt is. 

Top! Dan zal het vast goed gaan. Super bedankt!

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat alles nu in kannen en kruiken is. Zo niet, weet je mij te vinden!