Beantwoord

Langer dan 24 maanden betaald voor toestel

  • 6 April 2020
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

Beste meneer, mevrouw,

Onlangs heb ik een formulier ingevuld, met hulp van een hele aardige medewerkster van kpn, om teveel betaalde toestelkosten terug te kunnen krijgen. Ik kreeg daarna een mail met de beslissing, waaruit bleek dat ik niet in aanmerking kom voor teruggave van bepaalde kredietrente. Echter gaat het mij niet om bepaalde rentekosten die ik wel of niet teveel betaald zou hebben.

In deze kwestie heb ik vanaf ingang van het contract maandelijks toestelkosten betaald (€39 per maand), om zo binnen 24 maanden de telefoon afbetaald te hebben.

Echter ben ik na die 24 maanden nog steeds hetzelfde maandbedrag kwijt geweest als die eerste 24 maanden, tot vorige week. Toen ik daar vorige week namelijk achter kwam, heb ik direct mijn abonnement omgezet naar een contract met dezelfde specifieke uitgangspunten (onbeperkt bellen en 20gb internet), voor €24 per maand.

Bij dat oude contract (ingangsdatum 16-09-2016) zou ik een 2-jarig abonnement hebben inclusief toestel. Zonder wijzigingen behoor ik na die 24 maanden de abonnementskosten voor bellen en internet te blijven betalen, wat vrij logisch is. Na overzetting naar een nieuw contract (01-04-2020), blijk ik dus 42 maanden *€39 per maand betaald te hebben voor een iPhone 7 128gb, wat dus neerkomt op een totaalbedrag van: €1638.

Met andere woorden; ik heb dus voor een iPhone 7 €1638 betaald, terwijl de waarde daarvan maar op 24*€39= €936 zou mogen liggen (wat ook al absurd hoog is voor dat toestel).

 

Hoe kunnen jullie deze toestelkosten die ik teveel betaald heb in die periode verklaren?

Graag ontvang ik de teveel betaalde toestelkosten terug.

 

Ik kijk uit naar uw reactie.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Ferry Duijnisveld

icon

Beste antwoord door Robyn_ 8 April 2020, 17:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hi @FerryDuijnisvel, welkom op het Forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Ik ga direct met je mee kijken. Er zijn op het moment dat er een uitspraak is gedaan over meer dan 24 maanden betalen voor een toestel, ook uitspraken gedaan over andere mobiele zaken. Ik ga voor je kijken wat er precies gebeurt is. 

Wat ik zie op de gegevens op jouw profiel is dat er meerdere mobiele nummers hierop bekend zijn. Kun je jouw profiel aanvullen met het mobiele nummer waar het in dit geval om gaat? Ik hoor het graag van je zodra dit gedaan is.

Beste Robyn,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik kwam op het profiel niet echt een invoerveld tegen waar ik mijn telefoonnummer (waar het in dit geval om gaat) in kan vullen. Vandaar dat ik mijn nummer in het invoerveld ‘Over mij’ heb geplaatst.

Ik kijk uit naar je reactie.

Reputatie 3
Badge +4

Bedankt voor de gegevens, @FerryDuijnisvel! Ik heb direct gekeken en zoals ik het nu is de aanvraag eerder bij een verkeerde afdeling terecht gekomen, namelijk die gaan over de woekerrente. Zoals ik jouw verhaal begrijp gaat het daar niet om, maar om het feit dat je langer dan 24 maand voor een abonnement en toestel hebt betaalt. 

Om wat context te geven: vroeger de abonnementen bestonden uit een samengevoegde prijs van het toestel en het abonnement. Daardoor vielen deze hoger uit en was er dus ook geen onderscheid in wat waarbij hoort, waardoor de prijs als een eenheid werd gezien en ook doorliep zolang het abonnement niet aangepast werd. Gelukkig is dat ondertussen anders! 

Ik heb direct het juiste formulier ingevuld voor je. De afdeling die over deze te lange betaling gaat zal dit oppakken en via de mail naar jou terugkoppelen. Laat je me weten hoe dat afloopt?

Reputatie 3
Badge +4

Uit nieuwsgierigheid heb ik direct gecheckt of het goed is gegaan, @FerryDuijnisvel. Ik zie inderdaad dat mijn collega het nieuwe ticket heeft opgepakt en de juiste vergoeding heeft ingevoerd. Dit is nu dus allemaal in verwerking en wordt voor jou geregeld :smile: Voor nu sluit ik hierom dit topic. Mochten wij via het Forum je nog eens kunnen helpen, dan weet je ons te vinden!

Reageer