Lease!

• 28 november 2012
  • 10 reacties
  • 9674 keer bekeken

Reputatie 2
Vandaag gebeld door kpn met de vermelding dat ik mijn abonnement mag verlengen.

Tot mijn grote schrik alleen nog maar lease aanbiedingen.

Hierbij geen eigenaar van nhet toestel maar wel veel duurder per maand uit bij een jaar contract.

Snap niet zo goed waar kpn mee bezig is maar denk dat ik genoodzaakt ben om over te stappen naar een andere provider.

10 reacties

Reputatie 2
Nu heb ik inderdaad een prive bericht ontvangen met daarin de bevestiging van levering aanstaande dinsdag.

Alleen vanuit kpn zowel via sms als e mail weer te horen gekregen dat mijn toestel niet geleverd kan worden omdat hij niet op voorraad is.

Dus dinsdag blijft spannend.

Reputatie 2
Super snel een reactie van kpn gehad. Verder is er een goed voorstel gedaan. Nu nog benieuwd of de beloofde snelle levering van het toestel gaat lukken
Reputatie 2
Spoed! Graag wil ik dat er contact met mij word opgenomen ivm verlenging bestand abonnement.
Reputatie 7
Badge +3
Beste skuilman,

Wat KPN doet met de teruggekeerde toestellen is afhankelijk van de staat van het toestel.

Wat betreft ToestelLease is onderstaand de informatie:

ToestelLease

Hoe werkt ToestelLease?

Met KPN ToestelLease huur je het toestel dat je wilt en betaal je daar maandelijks een vast bedrag voor. Hoeveel je per maand betaalt, hangt af van het type toestel dat je kiest. Wil je een minder geavanceerd toestel dan betaal je ook een lager maandbedrag. Je betaalt dus nooit meer vooraf voor je telefoon en hebt meer inzicht in je maandelijkse kosten.

Bij KPN ToestelLease krijg je altijd SmartCare Basis. Daarmee zorgen wij ervoor dat je binnen 24 uur weer kunt bellen, sms’en en internetten als er iets met je telefoon is. We proberen je eerst telefonisch te helpen. Lukt dan niet, dan komt er binnen 24 uur een monteur bij je langs.

Waar je ook bent in Nederland, we proberen er op tijd te zijn. Als de monteur je telefoon niet direct kan repareren, dan krijg je een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem. 
Via onderstaande link is een volledig overzicht te vinden van het nieuwe abonnement inclusief een aantal toestelvoorbeelden met prijzen:

https:///kpn/attachments/kpn/News-stream/557/1/Nieuw%20mobiel%20abonnement%20van%20KPN.pdf

Wat moet ik betalen voor mijn toestel?

Alle informatie over ToestelLease en de voorwaarden vind je op kpn.com/nieuw.

Via onderstaande link vind je ook een aantal toestelprijzen

https:///kpn/attachments/kpn/News-stream/557/1/Nieuw%20mobiel%20abonnement%20van%20KPN.pdf

Wat als ik het toestel wil houden in plaats van inleveren?

Wil je het toestel aan het einde van je contract houden, dan kun je het toestel overnemen. De prijs die we dan voor het toestel vragen, is de dan geldende tweedehandswaarde van het toestel. Wij weten op dit moment nog niet wat de waarde van je toestel aan het einde van je contract zal zijn, omdat we niet weten hoe de marktprijzen zich de komende jaren ontwikkelen. Dit kun je vergelijken met het kopen en verkopen van een auto. Ook bij een auto is het moeilijk in te schatten wat de tweedehandswaarde over 2 jaar is. 

Om je een idee te geven, vind je hieronder een overzicht van een aantal toestellen die op dit moment 2 jaar oud zijn en de prijzen die KPN op dit moment bij overname van het toestel in rekening zou brengen.

Toestel

Overnamebedrag

iPhone 3GS 8 GB

€ 97,00

HTC desire

€ 89,00

Nokia E72

€ 69,00

Nokia N97mini

€ 38,00

Nokia 6700

€ 46,00

Blackberry 9700

€ 99,00

Blackberry 8520

€ 62,00

HTC Legend

€ 50,00

Sony X10 mini pro

€ 29,00

Sony Experia X10

€ 93,00

Samsung S8500 wave

€ 64,00

HTC Wildfire

€ 50,00

Nokia N8

€ 114,00

Nokia C5

€ 30,00

Samsung jet

€ 40,00

(Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.)

Abonnement

Is het voordeliger om je telefoon los te kopen in plaats van KPN ToestelLease te gebruiken?

Als groot bedrijf kan KPN telefoons voordeliger inkopen, met KPN ToestelLease kun je dus voordeliger uit zijn. KPN kan dit echter niet garanderen omdat er in de markt scherpere aanbiedingen kunnen zijn. Bovendien profiteer je van SmartCare Basis dat altijd inbegrepen is bij KPN ToestelLease en waarvoor je niets extra’s betaalt.

Wat zijn instapkosten?

KPN Mobiel Instap is het voordelige basisabonnement van KPN Mobiel. Je betaalt € 10  per maand en kunt onbeperkt gratis bellen naar mobiele nummers van KPN. Bellen naar andere nummers en sms’en kost € 0,25 per minuut of sms. Gebruik je internet op je mobiel, dan betaal je € 1,- per MB. Wil je voordeliger bellen, sms’en of internetten? Dan kies je (zelf) voor een aanvullende bel/sms-bundel en/of MB-bundel.

Is onbeperkt bellen ook echt onbeperkt?

Onbeperkt is ook echt onbeperkt naar alle mobiele en vaste nummers in Nederland.
Dit is exclusief betaalde servicenummers

Waarom is er focus op bellen/sms-en?

Uit onderzoek blijkt dat 2/3 van NLers hun telefoon voornamelijk gebruiken om te bellen en te sms-en. Daarom bieden wij dit onbeperkt aan.

Ik heb nu een SIM-Only abonnement. Kan ik het nieuwe abonnement ook zonder telefoon krijgen?

Je kunt het nieuwe abonnement alleen afsluiten in combinatie met KPN ToestelLease. Dat betekent dat je altijd een toestel kiest bij je nieuwe abonnement. Je kunt al een toestel leasen vanaf 5 euro per maand. Je kunt ook kiezen voor het Personal Sim Sim Only abonnement zonder toestel.  
Reputatie 2
Kpn heeft ove het algemeen wel een wat beter netwerk echter in mijn geval niet.

De dekking omgeving Borkel enn schaft is zeer slecht.

Reputatie 4
Badge +1
Cornelis heb je inzicht in wat KPN met gebruikte ingeleverde / terug gezonden Lease toestellen doet? Graat een reactie als dat kan!

Zijn er behalve de verzekering en vervangend toestel nog andere voordelen aan Lease?

Groet,

Sjoerd Kuilman

Reputatie 4
Badge +1
Ik vind wel dat KPN een beter netwerk heeft 🙂 Onder andere daarom ben ik overgestapt van Vodafone naar KPN met mijn Mobiel Internet Abonnement.

Reputatie 2
IK heb even voor mij zelf een berekening gemaakt en kom dan op het volgende:

1 jarig Vodafone 65 euro icm galaxy s 3 bijbetalen 122,-

kosten 8 x 48,75 = 390

4 x 65     = 260

Totaal 772 verder is dan het toestel van mij wat ik uitgaande van een losse prijs van 500 euro nog 35 % voor terug krijg bij verkoop. Kom dan op een totaal kosten plaatje (min verkoop ) van 597,-

Bij KPN lease : 4 x 25 = 100 euro

8 x 103= 824 euro

totaal= 924

Dan nog de afkoop van 35% van ook 500= 175

Dit betekent een koste plaatje van 1099 euro bij kpn. Dus maar liefst 327 euro duurder op jaar basis.

Blijft de conclusie over dat na jaren lang klant bij kpn te zijn geweest ik toch echt zal moeten overstappen.

Reputatie 7
Badge +3
Beste sezwhoking,

KPN heeft nu de abonnementen met ToestelLease waar ook voordelen aan zijn verbonden.

Om te zien wat wij voor je kunnen betekenen omtrent een verlenging en de mogelijkheden daarvan vraag ik je graag om mij via een privébericht je klantnummer en het betreffende mobiele nummer toe te sturen.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Cornelis.

Reputatie 4
Badge +1
Wat ik ook niet snap is wat aanbieders doen met lease toestellen die ze terug krijgen, ben benieuwd?

Reageer