Beantwoord

Leasetoestel kapot, inwisselen?

  • 10 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 310 keer bekeken

Ik heb mijn telefoon laten vallen en deze is ernstig beschadigd. Nu lease ik nog mijn toestel, waar kan ik hem inwisselen voor een ander toestel?

Admin: bericht verplaatst naar juiste board en titel aangepast

icon

Beste antwoord door Cindy_ 14 oktober 2015, 14:00

; welkom op het forum van KPN! Een kapot toestel is heel onhandig. Je kunt contact opnemen met onze Telefonische Klantenservice, waarna je doorverbonden wordt om een afspraak te maken om je leasetoestel te laten vervangen. De vervanging betreft een toestel met doorgaans hetzelfde besturingssysteem, dit hoeft niet hetzelfde toestel te zijn. Mocht er schade zijn ontstaan door eigen toedoen, dan kun je ervoor kiezen om je toestel te laten repareren of niet. Via de link die meestuurt kun je hier alles over lezen. 

Bij de meeste leaseabonnementen is het al mogelijk om te verlengen en in sommige gevallen ben je dan ook goedkoper uit. Heb je hier al eens naar gekeken of je dit anders wilt als dat mogelijk is? 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
 Vervelend dat je toestel gevallen is, maar je kunt niet zomaar een ander toestel krijgen als deze stukgaat. Dit kan alleen als je daarvoor een verzekering hebt gesloten. Ook als je minimaal 6 maanden voor je contracteinde zit kun je verlengen en een ander toestel uitkiezen.

Je kunt het toestel bij KPN ter reparatie aanbieden. Dit kun je doen bij een KPN-winkel.

Is het toestel niet te repareren en is geen van beide genoemde het geval, dan zul je tot contracteinde minus 6 maanden een toestel kunnen lenen van een kennis bijvoorbeeld. Of eentje kopen en later verlengen met sim-only. Dat scheelt in the end 15% op de prijs van je toestel. Want via lease is de aankoop veel duurder.

Zie ook de aanvulling van Robin hieronder.

Reputatie 7
Badge +30


PeterG schreef op 10 okt '15 om 23:28u


Vervelend dat je toestel gevallen is, maar je kunt niet zomaar een ander toestel krijgen als deze stukgaat. Dit kan alleen als je daarvoor een verzekering hebt gesloten. Ook als je minimaal 6 maanden voor je contracteinde zit kun je verlengen en een ander toestel uitkiezen.

Je kunt het toestel bij KPN ter reparatie aanbieden. Dit kun je doen bij een KPN-winkel.

Is het toestel niet te repareren en is geen van beide genoemde het geval, dan zul je tot contracteinde minus 6 maanden een toestel kunnen lenen van een kennis bijvoorbeeld. Of eentje kopen en later verlengen met sim-only. Dat scheelt in the end 15% op de prijs van je toestel. Want via lease is de aankoop veel duurder.

 


Als je een KPN Mobiel Abonnement 2012 hebt, zit SmartCare Basis standaard inbegepren. Hier lees je daar meer over.

Als je SmartCare Schade boven op je SmartCare basis abonnement hebt, is schade door jezelf ook gedekt. (met eigen risico)

Je kan ook besluiten je telefoon niet te repareren. Dan betaal je, mits je tijdens het inleveren er niet meer mee kan bellen, €25 bij het inleveren van je toestel.

Volgensmij kan je het beste van deze Lease-constuctie af, maar dat is mijn mening.

In enkele dagen zal een WebCare specialist reageren.

Robin

Reputatie 7
Ik ben het volledig eens met de uitspraken van zowel als dat je eigenlijk niet zou moeten leasen.

Leasen is per definitie duurder dan kopen en al helemaal nu de rente zo laag is.

Leasen is eigenlijk een marketing trucje waarbij de potentiële klant niet door heeft dat het toestel dat hij/zij kiest zo duur is en er geen instapdrempel (aanschafkosten) is.

Waarom denk je dat er ondertussen zo veel jongeren zijn die (diep) in de schulden zitten door dit soort marketing.

Jammer, alles draait om winst en de aandeelhouder en niets om maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum van KPN! Een kapot toestel is heel onhandig. Je kunt contact opnemen met onze Telefonische Klantenservice, waarna je doorverbonden wordt om een afspraak te maken om je leasetoestel te laten vervangen. De vervanging betreft een toestel met doorgaans hetzelfde besturingssysteem, dit hoeft niet hetzelfde toestel te zijn. Mocht er schade zijn ontstaan door eigen toedoen, dan kun je ervoor kiezen om je toestel te laten repareren of niet. Via de link die meestuurt kun je hier alles over lezen. 

Bij de meeste leaseabonnementen is het al mogelijk om te verlengen en in sommige gevallen ben je dan ook goedkoper uit. Heb je hier al eens naar gekeken of je dit anders wilt als dat mogelijk is? 

Reageer