Beantwoord

Leveringsproblemen Samsung S21 Grey 256 gb

  • 26 July 2021
  • 12 reacties
  • 479 keer bekeken

Goedendag,

Op 15 juli 2021 heb ik mijn abonnement verlengd bij KPN, omdat ik eigenlijk altijd wel tevreden ben over de service van KPN. Nu heb ik een Samsung S21 grey met 256 GB besteld. Echter stond er niet bij dat er leveringsproblemen waren en wanneer ik deze telefoon dus kan verwachten. Nu 11 dagen later blijf ik sms berichtjes binnen krijgen dat de telefoon nog steeds niet leverbaar is en dat KPN er alles aan doet om dit te regelen. Ik begrijp dat de coronacrisis ook wat roet in het eten heeft gegooid maar wat ik niet netjes vind is dat er geen verwachte leverdatum is.. en dat dit ook niet vermeld was toen ik de telefoon bestelde (lijkt mij wel dat dit erbij moet komen te staan dat de telefoon niet leverbaar is en wanneer deze wel weer leverbaar is).  Komt hier een compensatieregeling op? En is er bekend wanneer deze telefoon weer leverbaar gaat zijn? 

Daarnaast is er een actie voor gratis Galaxy buds- deze actie loopt maar tot 06-08 als ik het goed begrijp, hoe word dit opgelost? Aangezien ik deze telefoon eerst moet hebben voordat ik dit kan bestellen (imei nummer en doos heb je hiervoor nodig) 

Ik hoor graag van jullie.

MVG 

Nelleke Mol 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 7 September 2021, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het KPN forum, @NellekeMol. Leuk dat je jouw abonnement bij KPN vernieuwd hebt! Bedankt voor jouw vertrouwen. :green_heart: 

Je hebt bij jouw mobiele abonnement gekozen voor de Samsung Galaxy S21 256 GB Phantom Gray. Nu blijkt alleen dat het toestel niet op voorraad is en weet je niet wanneer je jouw toestel kunt verwachten. Natuurlijk wil je jouw nieuwe toestel liever gisteren dan vandaag, heel begrijpelijk. Zoals je wellicht in het nieuws hebt gelezen/gehoord is er momenteel een wereldwijd chip tekort. Een gevolg hiervan is ook dat toestellen minder snel gefabriceerd worden en Samsung dus minder toestellen kan aanleveren dan we graag zouden zien. Helaas maakt dit het ook erg lastig om te bepalen wanneer jij jouw toestel kunt verwachten. Je kunt hiervoor het beste Mijn bestelling in de gaten houden. Zodra jouw nieuwe toestel jouw kant op komt, zullen we je hier uiteraard over informeren.

Wat betreft de actie: Dit is een actie vanuit Samsung zelf. Ik kan je daarom niet zeggen hoe dit gaat nu jouw toestel mogelijk niet tijdig geleverd wordt. Ik zou daarom willen aanraden om contact met Samsung op te nemen. Zij kunnen je hopelijk meer vertellen.

Hoi,

Hier ben ik dus ook ingetuind!  ik wacht al sinds begin Augustus op mijn S21 plus. Ongelofelijk schofterig om BEWUST de leveringsproblemen achterwege te laten in het bestel overzicht. Waardoor ik ook in zie dat kpn waarschijnlijk bewust geen reviews hebben onder de producten op de website.

Ik wilde sowieso al niet bestellen bij kpn zelf omdat dat in het verleden onnodig duurder was. Maar door de Galaxy Buds actie kon ik niet bij Belsimpel bestellen. Belsimpel had weldegelijk dat toestel op voorraad en ze vermelden ook dat hij op voorraad is.
Voorraad beheer is op te anticiperen, en duidelijk niet gedaan als ik een maand moet wachten, en dus het enige excuus wat kpn hoort te maken is dat ze niet genoeg op voorraad hebben genomen om kosten te besparen.

Dankzij het verlopen van de buds actie kan ik ook niet annuleren, wat ik direct de dag na de bestelling wilde doen.
 

Maar goed nooit meer bestellen bij kpn zelf dus.

 

Hoi,

Hier ben ik dus ook ingetuind!  ik wacht al sinds begin Augustus op mijn S21 plus. Ongelofelijk schofterig om BEWUST de leveringsproblemen achterwege te laten in het bestel overzicht. Waardoor ik ook in zie dat kpn waarschijnlijk bewust geen reviews hebben onder de producten op de website.

Ik wilde sowieso al niet bestellen bij kpn zelf omdat dat in het verleden onnodig duurder was. Maar door de Galaxy Buds actie kon ik niet bij Belsimpel bestellen. Belsimpel had weldegelijk dat toestel op voorraad en ze vermelden ook dat hij op voorraad is.
Voorraad beheer is op te anticiperen, en duidelijk niet gedaan als ik een maand moet wachten, en dus het enige excuus wat kpn hoort te maken is dat ze niet genoeg op voorraad hebben genomen om kosten te besparen.

Dankzij het verlopen van de buds actie kan ik ook niet annuleren, wat ik direct de dag na de bestelling wilde doen.
 

Maar goed nooit meer bestellen bij kpn zelf dus.

 

Exact hetzelfde hier, begin augustus mijn s21+ besteld, nota bene stond eronder toen ik bestelde "vandaag besteld morgen in huis". Vervolgens om 4 uur snachts een mail dat de voorraad op is en ik moet wachten. Daarna staat op de site "leverbaar vanaf 23 augustus" wat nu weer is veranderd naar 3 september maar heb nogsteeds niks gehoord. Ondertussen zegt samsung dat ze de buds niet willen leveren zonder codes op de doos, maar die heb ik dus nogsteeds niet want de telefoon is er niet. Denk dat we kunnen fluiten naar de gratis buds

Reputatie 5
Badge +4

@PintekulIk heb ook eens een telefoon bij Belsimpel gekocht, later bleek deze de CSC van Polen te hebben. Na wat zoeken, kwam ik er achter dat Belsimpel aan grijze import doet. Zo maken ze meer winst. Waarschijnlijk is die daarom daar wel op voorraad.

Hoi,

Hier ben ik dus ook ingetuind!  ik wacht al sinds begin Augustus op mijn S21 plus. Ongelofelijk schofterig om BEWUST de leveringsproblemen achterwege te laten in het bestel overzicht. Waardoor ik ook in zie dat kpn waarschijnlijk bewust geen reviews hebben onder de producten op de website.

Ik wilde sowieso al niet bestellen bij kpn zelf omdat dat in het verleden onnodig duurder was. Maar door de Galaxy Buds actie kon ik niet bij Belsimpel bestellen. Belsimpel had weldegelijk dat toestel op voorraad en ze vermelden ook dat hij op voorraad is.
Voorraad beheer is op te anticiperen, en duidelijk niet gedaan als ik een maand moet wachten, en dus het enige excuus wat kpn hoort te maken is dat ze niet genoeg op voorraad hebben genomen om kosten te besparen.

Dankzij het verlopen van de buds actie kan ik ook niet annuleren, wat ik direct de dag na de bestelling wilde doen.
 

Maar goed nooit meer bestellen bij kpn zelf dus.

 

Exact hetzelfde hier, begin augustus mijn s21+ besteld, nota bene stond eronder toen ik bestelde "vandaag besteld morgen in huis". Vervolgens om 4 uur snachts een mail dat de voorraad op is en ik moet wachten. Daarna staat op de site "leverbaar vanaf 23 augustus" wat nu weer is veranderd naar 3 september maar heb nogsteeds niks gehoord. Ondertussen zegt samsung dat ze de buds niet willen leveren zonder codes op de doos, maar die heb ik dus nogsteeds niet want de telefoon is er niet. Denk dat we kunnen fluiten naar de gratis buds

Nou de registratie van de buds kan ook na het verlopen van de actie. Er staan meer verlopen acties op de samsung site die nog steeds registratie toelaten. Maar KPN maakt geen vrienden zo.

Reputatie 7
Badge +17

Poe, ik snap dat jullie enorm balen dat jullie nu nog steeds wachten op jullie nieuwe Samsung Galaxy S21+, terwijl begin augustus op de website stond: “vandaag besteld, morgen in huis”. Het kan natuurlijk eens voorkomen dat je een nieuw toestel besteld in de veronderstelling dat je het toestel de volgende dag in huis hebt en dat je een paar uur later bericht krijgt dat het toestel uitverkocht is. Dit gebeurt bijvoorbeeld wel eens wanneer de voorraad op de website niet real-life actueel is en een andere klant je net voor was. Maar jullie zien nu nog steeds op de website staan: “vandaag besteld, morgen in huis”. Logisch dat jullie hier vreemd van op kijken, jullie wachten namelijk nog steeds, zonder zicht op een leverdatum. Ik moet je eerlijk zeggen, ik vind hier ook wel wat van. Ik ga alleen niet over de informatie op de website en kan daar verder ook geen uitspraken over doen. Voor jullie is het belangrijk dat je zo snel mogelijk jouw nieuwe toestel ontvangt. Mijn advies is hier nog altijd om Mijn bestelling in de gaten houden; hier vind je de meest actuele informatie omtrent de levering van jouw nieuwe toestel. Zodra jouw nieuwe toestel jouw kant op komt, ontvang je van ons een e-mail en/of sms met meer informatie.

Jullie grootste zorg is natuurlijk dat jullie niet mee kunnen doen aan de promo actie voor gratis Galaxy Buds bij aanschaf van jouw toestel. Samsung vraagt namelijk voor deelname niet alleen een aankoopbewijs, maar ook de code van de verpakking. Klopt het dat het om deze actie gaat: Ontvang de Galaxy Buds Live met adviesprijs van €169? De actieperiode liep van 5 juli tot en met 8 augustus en registreren kan, voor zover ik kan zien, nog tot en met 20 september. Hebben jullie je toestel inmiddels ontvangen? Zo niet, laat het dan even weten, dan ga ik kijken of ik navraag kan doen over het termijn van deze actie. Want ik kan me ook voorstellen dat als je had geweten dat het toestel niet op tijd binnen zou zijn via KPN, je het toestel dan wel ergens anders had besteld om tóch mee te kunnen doen aan deze actie. Het zou dan wel erg jammer zijn als je door leveringsproblemen deze actie misloopt.

Ja het gaat inderdaad om die actie, op de site van Samsung staat niet meer dat je je kan registreren. Verder heb ik de telefoon nogsteeds niet ontvangen.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Ik heb eergisteren nogmaals een mail ontvangen dat de telefoon niet leverbaar is met 0 vooruitzicht op wanneer een levering aan kpn gepland is. 

Het gaat inderdaad over die buds actie. Daarnaast niet geheel onbelangrijk is dat ik straks al begin met betalen aan het nieuwe abonnement zonder een toestel te hebben. Dan begin ik toch te overwegen om ff een ander te bellen en de bestelling te annuleren.

Reputatie 7
Badge +17

Als ik op de link van de actie klik, dan staat bovenaan de pagina dat je nog tot 20 september 2021 kunt registreren. Hopelijk is het toestel op tijd binnen en lukt het om te registreren. In de tussentijd ga ik intern navraag doen of wij hierin iets voor jullie kunnen betekenen. Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij jullie terug.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb terugkoppeling ontvangen: Er wordt contact met Samsung opgenomen om uit te zoeken wat zij kunnen doen in deze. Samsung heeft in ieder geval al wel aangegeven dat de klant hier niet de dupe van mag zijn. We verwachten dan ook een passende oplossing.

Bedankt voor de acties m.b.t. de Buds actie.

Echter vind ik wel dat er nog steeds iets gedaan moet worden aan de slogan 'vandaag besteld, morgen in huis'.  Dit is namelijk niet iets wat KPN kan nakomen.

 

En daarnaast mocht het zijn dat een toestel niet leverbaar is, zou het netjes zijn dat er uitgezocht word  hoelang het gaat duren voordat je je nieuwe toestel leverbaar is. Dan weet je als klant ook wat je te wachten staat, en is er misschien wat meer begrip? (Maar dit ondervang je ook door het op de site te vermelden!)

 

En dan ook nog dit,  het  'grappige' is dat als je een nieuw toestel besteld met verzekering dat de verzekering op je oude telefoon stopt op de datum dat je, je nieuwe toestel  hebt besteld. Ik heb lang op me nieuwe toestel moeten wachten,  betaalde daar de verzekering al van.. maar wat als me oude toestel in de periode dat ik aan het wachten was op me nieuwe telefoon was gestolen?  Had ik dan gewoon pech gehad? Want die telefoon was niet meer verzekerd maar betaalde voor me nieuwe toestel die ik niet had.

 

Ik ben eigenlijk altijd heel tevreden over KPN maar dit vind ik wel flinke tegenvallers.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb hier niet direct een oplossing voor, @NellekeMol, maar ik zal de feedback in ieder geval intern doorgeven.