Beantwoord

Mail ontvangen over niet betaalde rekening

  • 14 October 2019
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb een mail gekregen dat een rekening niet is betaald en ik heb daarop gereageerd met de melding dat alle betalingen automatisch verlopen via mijn bankrekening bij ING.
Daarbij heb ik het rekeningnummer gegeven (...) en nu twijfel ik of die mail wel van jullie afkomstig is en dat iemand mijn rekening kan plunderen.

*Admin: afgesplitsten een eigen topic voor vraag aangemaakt
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door PeterG 14 October 2019, 13:59

Bekijk origineel

5 reacties

Zit ik goed met mijn reactie of is die inderdaad naar een "rover" gegaan????
Geef mij gewoon een mailadres door dan kan ik een kopie sturen van de mail die ik eerder ontving en kunnen jullie mij laten weten of alles goed of fout zit en hoe ik in het laatste geval moet handelen.
Hallo @frits twijfelt , hasl svp in je andere topic zsm je banknummer weg ivm privacy.
Het betreft een nepmail die nu veel verstuurd wordt, niet op reageren en meteen weggooien.
NOOIT op een link in een onbekende mail klikken.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @frits twijfelt Van harte welkom op het KPN Forum. Goed dat je je vraag hier stelt. Zoals je collega-forumgebruiker @Jan-D terecht al aangeeft, is dit een openbaar Forum waarop klanten én medewerkers van KPN actief zijn. Ik heb je opmerking verplaatst naar een eigen topic en je bankrekening nummer in je Forum Profiel gezet, zodat het niet openlijk zichtbaar is.

Op basis van je opmerking heb ik het vermoeden dat je een valse e-mail hebt gekregen. Het is inderdaad erg belangrijk om nooit op links te klikken in zo'n mail. Hier lees je iets meer over dergelijke berichten en over wat je er tegen kunt doen.
Exact dezelfde wordt momenteel ook naar Ziggo abonnee's gestuurd.

Het is fake. Phishing om achter je gegevens te komen danwel je geld afhandig te maken.

Alle bij KPN gemelde fake-mail (over kpn) vind je hier:
http://www.kpn.com/valseemail
Daar vind je ook hoe je phishing kunt melden (indien het er nog niet bij staat).

In MijnKPN zie je je laatste facturen en ook of ze afgeschreven zijn.
Indien ze afgeschreven zijn "betaald" zal het niet KPN zijn die je een herinnering stuurt.

Reageer