Beantwoord

MB's ineens veel minder na update?

  • 14 February 2019
  • 4 reacties
  • 316 keer bekeken

Weet iemand hoe het kan dat ik binnen enkele minuten ineens ongeveer 1300 mb’s kwijt ben van mijn kpn bundel. Kan het zijn dat het feit, dat ik mijn Iphone via Itunes probeerde te updaten hier mee te maken heeft?
icon

Beste antwoord door Susan_ 15 February 2019, 13:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Jannie15, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat er opeens heel veel MB's uit je bundel verdwijnen of gebruikt worden, dan hangt dit vaak samen met updates van het toestel of van apps. Wanneer dit zonder WiFi gebeurt, kost het namelijk best wat MB's! Het kan dus zeker te maken hebben met het updaten van je iPhone via iTunes, indien je 3G/4G aan had staan en geen WiFi had. Dit kan je ook even controleren via verbruik gegevens.

Wil je updates niet laten uitvoeren op het moment dat je niet verbonden bent met WiFi, kan je de volgende stappen volgen:
- Ga naar Instellingen op je iPhone
- Kies voor iTunes en App Store
- Zet "Gebruik mobiele data" uit
- Zet "Automatische downloads" uit

Nu worden updates van Apps of het downloaden van apps geblokkeerd via het mobiele netwerk, uiteraard kun je de updates wel via Wi-Fi uitvoeren.

Mocht je hier nog meer vragen over hebben, help ik je uiteraard graag verder! Alleen kan ik niet zien waar de MB's naartoe gaan, alleen op welke momenten ze verbruikt worden en hoeveel.
Reputatie 7
Badge +21
@Jannie15, ik heb helaas nog geen reactie gehad. Kan je aangeven of je mijn hulp hierbij nog kan gebruiken? 🙂
Excuses voor mijn late reactie. Voor mij is het nog niet geheel duidelijk. op mijn Iphone had ik wifi ingeschakeld en mijn iphone heb ik gekoppeld aan mijn laptop, waarop ik wilde updaten via Itunes. En toch zoveel mb’s kwijt.

met vr. groet,

Jannie Keizer
Reputatie 7
Badge +21
@Jannie15, geen probleem! Ik snap dat je graag opheldering wil. Alleen kan ik vanuit hier niet zoveel zonder gegevens. Als je jouw Forum profiel aanvult met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer kan ik voor je kijken op welke dagen er veel verbruikt is. Alleen kan ik dus niet zien waaraan, alleen hoeveel en wanneer het gebruikt is.

Dat je WiFi hebt ingeschakeld en dit alsnog gebeurde is wel vreemd. Heb je het 3G/4G netwerk uitgeschakeld bij instellingen, zodat je zeker wist dat hier geen gebruik van gemaakt kon worden? Het is namelijk ook wel eens zo dat 4G op dat moment sterker is dan de WiFi, en bij bepaalde instellingen (slimme WiFi schakelaar bijvoorbeeld) wordt dan alsnog 4G gebruikt in plaats van de WiFi.

Verder heb je bepaalde apps die dit wel inzichtelijk kunnen maken. Dit helpt niet voor afgelopen keer, maar eventueel wel voor een volgende keer 😉

Reageer