Beantwoord

MB's meenemen Telfort

  • 16 February 2020
  • 22 reacties
  • 1881 keer bekeken

Ik had Telfort en nam dus overgebleven data mee naar de volgende maand.

Sinds 26 januari is het kpn geworden en neem dus mijn data mee.

In juni kan ik verlengen dus overgebleven data neem ik mee.

Daar ik verleng veranderd er niets aan de voorwaarden.

Waarom kan een nieuw abonnee dan niet overgebleven data meenemen  @Kpn 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 February 2020, 12:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @Marcel en Ymke ,

Waarom kan een nieuw abonnee dan niet overgebleven data meenemen

Als je daarmee bedoelt dat als je als Telfort klant kiest voor KPN, dan raak je de Telfort-voorvwaarden en -voordelen kwijt en val je onder de KPN-voorwaarden en -prijzen en dan kun je MB's delen i.p.v. meenemen.

Als Telfort-klant hoef je niet te verlengen, alles blijft gewoon doorlopen zoals het nu is. Het enigste dat na je contracttermijn wijzigt is dat je per maand op kunt zeggen.

Verlengen is alleen zinvol als je er qua voorwaarden en prijs op vooruit gaat, geen vooruitgang gewoon alles door laten lopen zoals het nu is.

 

 

 

Hallo @Marcel en Ymke ,

Waarom kan een nieuw abonnee dan niet overgebleven data meenemen

Als je daarmee bedoelt dat als je als Telfort klant kiest voor KPN, dan raak je de Telfort-voorvwaarden en -voordelen kwijt en val je onder de KPN-voorwaarden en -prijzen en dan kun je MB's delen i.p.v. meenemen.

Als Telfort-klant hoef je niet te verlengen, alles blijft gewoon doorlopen zoals het nu is. Het enigste dat na je contracttermijn wijzigt is dat je per maand op kunt zeggen.

Verlengen is alleen zinvol als je er qua voorwaarden en prijs op vooruit gaat, geen vooruitgang gewoon alles door laten lopen zoals het nu is.

 

 

 

Ik heb er niet voor gekozen.

Telfort is kpn geworden dus ik had het niet voor het kiezen.

Ik neem nu sinds januari gewoon mijn overgebleven mb mee.

Dus wat jij zegt @JanD klopt niet helemaal 

Badge

 

Mijn abbonnement verlengt mer ingangsdatum 7 dec 2019. Zie hieronder de beschrijving. Maar ik zie niet de mb's of belminuten die ik over heb in mijn nieuwe kpn app. En de telfort app doet t niet. Iemand ervaring mee?

Uw abonnement in het kort

Uw abonnement Telfort BelBundel 2018 2000/150 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2018 2000/150. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Daarnaast kunt u nog steeds iedere maand uw MB’s en minuten meenemen. Natuurlijk blijven uw MB’s, minuten en sms’jes gewoon geldig. 

 

 

Hallo @Marcel en Ymke ,

Wat is dan het doel van onderstaande vraag:

Waarom kan een nieuw abonnee dan niet overgebleven data meenemen 

???

 

Mijn abbonnement verlengt mer ingangsdatum 7 dec 2019. Zie hieronder de beschrijving. Maar ik zie niet de mb's of belminuten die ik over heb in mijn nieuwe kpn app. En de telfort app doet t niet. Iemand ervaring mee?

Uw abonnement in het kort

Uw abonnement Telfort BelBundel 2018 2000/150 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2018 2000/150. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Daarnaast kunt u nog steeds iedere maand uw MB’s en minuten meenemen. Natuurlijk blijven uw MB’s, minuten en sms’jes gewoon geldig. 

 

 

Hallo @Angelique1978 ,

je houdt gewoon het meenemen van de oude tegoeden uit de vorige 2 maanden, het wordt alleen nog niet altijd goed vermeld in MijnKPN, daar wordt door KPN nog druk aan gewerkt.

De MijnTelfort-app kun je alleen nog gebruiken voor je thuis-abo, het mobiele abo loopt nu via MijnKPN.

Badge

Hallo @JanD 

Maar op mijn factuur staat het nu ook niet meer vermeld. Terwijl de laatste factuur van december en januari t nog wel vermeld werd..

@JanD 

Mijn vrouw wil overstappen van Vodafone naar KPN.

Het zou dus niet fair zijn dat ik wel mee kan nemen en mijn vrouw niet.

@Angelique1978 bij mij stond het direct in de kpn app vermeld.

Dus dat kpn dit nog niet vermeld zoals @JanD zegt klopt niet

Hallo @JanD 

Maar op mijn factuur staat het nu ook niet meer vermeld. Terwijl de laatste factuur van december en januari t nog wel vermeld werd..

Hallo @Angelique1978 , KPN heeft de facturen blijkbaar iets anders ingericht, net even gecontroleerd op mijn eigen 1e mobiele factuur van KPN, daar staat het ook niet op, maar de data en belminuten staan wel goed in MijnKPN.

 

@JanD

Mijn vrouw wil overstappen van Vodafone naar KPN.

Het zou dus niet fair zijn dat ik wel mee kan nemen en mijn vrouw niet.

@Angelique1978 bij mij stond het direct in de kpn app vermeld.

Dus dat kpn dit nog niet vermeld zoals @JanD zegt klopt niet

Hallo @Marcel en Ymke , dat is het verschil met KPN en Telfort, eigen voorwaarden, prijzen en (on)mogelijkheden. Als je vrouw klant wordt met Sim only bij KPN en jullie hebben al wel een thuisabo van Telfort of KPN krijg je wel direcht € 5,- korting per maand op de reguliere abo-prijs.

KPN kent het meenemen van oude data nu eenmaal niet en kent daarom MB's delen.

Als jij nu overstapt naar KPN kunnen jullie samen MB's delen, maar raak je je Telfort voordelen kwijt zoals lagere prijs en meenemen oude data, het is maar waar je voor kiest.

 

Badge

Hallo @JanD 

Maar op mijn factuur staat het nu ook niet meer vermeld. Terwijl de laatste factuur van december en januari t nog wel vermeld werd..

Hallo @Angelique1978 , KPN heeft de facturen blijkbaar iets anders ingericht, net even gecontroleerd op mijn eigen 1e mobiele factuur van KPN, daar staat het ook niet op, maar de data en belminuten staan wel goed in MijnKPN.

 

Ja maar in de app staat het dus ook niet. 

De Telfort factuur van januari staat meenemen naar volgende maand 10.400 mb en 875 belminuten. 

Op de factuur en app van KPN is alles weg.

Hallo @Angelique1978 , en wat staat er in MiinKPN als website, dus niet als app?

 

Badge

Hallo @Angelique1978 , en wat staat er in MiinKPN als website, dus niet als app?

 

Op "mijnkpn" staat niks vermeld. Ben net in de KPN winkel geweest. Wordt er eerst gezegd dat alle Telfort abonnement  nu KPN abonnementen zijn met KPN voorwaarden. Ik had gelukkig mijn mail bij waarin stond:

Uw abonnement Telfort BelBundel 2018 2000/150 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2018 2000/150. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Daarnaast kunt u nog steeds iedere maand uw MB’s en minuten meenemen. Natuurlijk blijven uw MB’s, minuten en sms’jes gewoon geldig. 

Dus toen moesten ze t verder uitzoeken maar de KPN winkels kunnen nog niet bij alle Telfort gegevens. Ze geven nu aan dat het waarschijnlijk met de omzetting niet goed gegaan en wordt nu een ticket van gemaakt.

Dus wordt vervolgd...

Hallo @Angelique1978 , in sommige KPN-winkels worden nog steeds helaas Telfort-klanten als 2e rangs klanten behandeld en dan ook nog foute info geven.

De KPN-winkels hebben nu toegang tot alle systemen, je hebt dan net alweer de zoveelste ongeïnteresseerde medewerk(st)er getroffen.

Om welke winkel gaat het, dan kan het moderatieteam ze daar op aanspreken en wat bijspijkeren?

 

 

De enige maar dan ook echt de enige methode om te controleren of meenemen en bijschrijven goed gaat zijn de getallen bij verbruik

Mijn KPN op of na 26-1 dit is 6 maal 1.2 Mb

En Mijn KPN sinds gister de nieuwe bundel. Dit is 2+2 de bundel die ik nu van KPN krijg plus 4 keer 1,2 is 4,8 ongebruikt te goed.

Ik moet de echte KPN factuur nog krijgen om verder iets zinnigs te kunnen schrijven.

Badge

Hallo @Angelique1978 , in sommige KPN-winkels worden nog steeds helaas Telfort-klanten als 2e rangs klanten behandeld en dan ook nog foute info geven.

De KPN-winkels hebben nu toegang tot alle systemen, je hebt dan net alweer de zoveelste ongeïnteresseerde medewerk(st)er getroffen.

Om welke winkel gaat het, dan kan het moderatieteam ze daar op aanspreken en wat bijspijkeren?

 

 

KPN winkel aan de Kruisvoort in Breda. Een jonge man heeft mij geholpen maar moest advies vragen aan een oudere man die in de winkel zat. Toen ik dus aangaf dat zijn info niet klopte moest de jonge man meerdere keren naar zijn oudere collega om hulp te vragen want ik liet me uiteraard niet afschepen. Maar de oudere man had niet eens t fatsoen om mee te komen terwijl hij geen klant had. Had ook nog een vraag over Telfort Thuis maar kreeg toen het telefoonnummer van de klantenservice in mijn handen gedrukt van Telfort.. want ook hier hadden ze nog geen toegang toe in t systeem.  Moest ergens wel lachen hoor.. want op de winkel staat: Welkom Telfort klanten... maar je wordt eigenlijk zo snel mogelijk de deur uitgewerkt zonder dat je met een oplossing naar huis gaat. 

 

Hallo @Angelique1978 , in sommige KPN-winkels worden nog steeds helaas Telfort-klanten als 2e rangs klanten behandeld en dan ook nog foute info geven.

De KPN-winkels hebben nu toegang tot alle systemen, je hebt dan net alweer de zoveelste ongeïnteresseerde medewerk(st)er getroffen.

Om welke winkel gaat het, dan kan het moderatieteam ze daar op aanspreken en wat bijspijkeren?

 

 

KPN winkel aan de Kruisvoort in Breda. Een jonge man heeft mij geholpen maar moest advies vragen aan een oudere man die in de winkel zat. Toen ik dus aangaf dat zijn info niet klopte moest de jonge man meerdere keren naar zijn oudere collega om hulp te vragen want ik liet me uiteraard niet afschepen. Maar de oudere man had niet eens t fatsoen om mee te komen terwijl hij geen klant had. Had ook nog een vraag over Telfort Thuis maar kreeg toen het telefoonnummer van de klantenservice in mijn handen gedrukt van Telfort.. want ook hier hadden ze nog geen toegang toe in t systeem.  Moest ergens wel lachen hoor.. want op de winkel staat: Welkom Telfort klanten... maar je wordt eigenlijk zo snel mogelijk de deur uitgewerkt zonder dat je met een oplossing naar huis gaat. 

 

Hallo @Angelique1978 , het enigste dat klopt is dat ze (nog) geen toegang hebben tot de thuisabo's van Telfort omdat die pas in de loop van het jaar overgezet worden naar KPN.

Laten we de reactie van een moderator afwachten.

Succes.

 

Dat laatste is dan ook vreemd dat deze mogelijkheid er niet is. In weze moeten de winkel medewerkers zelf met de telfort klanten service contact opnemen. En samen met de klant zaken oplossen of bied een klant de gelegenheid zijn Mijn Telfort te openen. Zo moeilijk is het allemaal niet om iets klant vriendelijker te zijn.

Hoe gaat dit dan na de omzetting? Oh nee sorry u heeft nog...... vul maar in.

Reputatie 7
Badge +30

Ik had Telfort en nam dus overgebleven data mee naar de volgende maand.

Sinds 26 januari is het kpn geworden en neem dus mijn data mee.

In juni kan ik verlengen dus overgebleven data neem ik mee.

Daar ik verleng veranderd er niets aan de voorwaarden.

Waarom kan een nieuw abonnee dan niet overgebleven data meenemen  ​​​​​​

 

Hoi Marcel en Ymke, goede vraag. Je Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Achter de schermen heb je nog steeds hetzelfde abonnement, met dezelfde inhoud en dezelfde voorwaarden. Je krijgt nu alleen facturen met een KPN logo. Dus je neemt je overgebleven data mee net als voorheen.

Echter. Als jij in juni kiest om te verlengen ga je over naar een KPN abonnement. Die heeft andere voorwaarden. Met dat KPN abonnement kun je dan ook géén data meer meenemen. 

Verlengen is namelijk niets anders dan een nieuw abonnement aangaan (met eventueel een nieuw toestel) waarbij je eigen nummer houdt en geen aansluitkosten betaald. Omdat Telfort voor nieuwe abonnementen niet meer beschikbaar is, kun je bij een verlenging dan ook alleen maar kiezen uit KPN abonnementen.

 

Mijn abbonnement verlengt mer ingangsdatum 7 dec 2019. Zie hieronder de beschrijving. Maar ik zie niet de mb's of belminuten die ik over heb in mijn nieuwe kpn app. En de telfort app doet t niet. Iemand ervaring mee?

Uw abonnement in het kort

Uw abonnement Telfort BelBundel 2018 2000/150 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2018 2000/150. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Daarnaast kunt u nog steeds iedere maand uw MB’s en minuten meenemen. Natuurlijk blijven uw MB’s, minuten en sms’jes gewoon geldig. 

 

 

Dit klopt. Je hebt nog steeds je oude vertrouwde Telfort abonnement waarmee je overgebleven data en minuten meeneemt. Dit staat alleen niet meer op de factuur nu je die van KPN krijgt. Wel kun je in de MijnKPN app zien wat je hebt aan beschikbare MB's en minuten/sms, inclusief wat je meegenomen hebt. Alleen, jij gaf aan dat je niks ziet. Verwijder en herinstalleer anders de MijnKPN app even en kijk dan of je het wel zie. Op dezelfde manier zoals in het screenshot van Galdor staat. 

 

 

Badge

 

Mijn abbonnement verlengt mer ingangsdatum 7 dec 2019. Zie hieronder de beschrijving. Maar ik zie niet de mb's of belminuten die ik over heb in mijn nieuwe kpn app. En de telfort app doet t niet. Iemand ervaring mee?

Uw abonnement in het kort

Uw abonnement Telfort BelBundel 2018 2000/150 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2018 2000/150. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Daarnaast kunt u nog steeds iedere maand uw MB’s en minuten meenemen. Natuurlijk blijven uw MB’s, minuten en sms’jes gewoon geldig. 

 

 

Dit klopt. Je hebt nog steeds je oude vertrouwde Telfort abonnement waarmee je overgebleven data en minuten meeneemt. Dit staat alleen niet meer op de factuur nu je die van KPN krijgt. Wel kun je in de MijnKPN app zien wat je hebt aan beschikbare MB's en minuten/sms, inclusief wat je meegenomen hebt. Alleen, jij gaf aan dat je niks ziet. Verwijder en herinstalleer anders de MijnKPN app even en kijk dan of je het wel zie. Op dezelfde manier zoals in het screenshot van Galdor staat. 

Hi Erik,

Uiteraard heb ik dat al meerdere keren geprobeerd maar de mijn KPN app verwijderen,  geschiedenis / cookies wissen en dan opnieuw installeren heeft tot nu toe geen nut gehad. Zie screenshot

 

 

Ik zou gisteren gebeld worden door KPN omdat er door een medewerker van de KPN winkel een ticket was aangemaakt. Tot op heden ben ik nog steeds niet gebeld hierover.  Gisteravond een chat gehad met Remco van de KPN en die zegt het volgende:

Remko: Je krijgt ook 4Gb aan data toegekend, en het restant van die bundels wordt meegenomen.

Remko: Je hebt momenteel 960MB van de 4000Mb van december verbruikt, en je bundel en 4000MB van januari en februari zijn nog niet verbruikt.

Het lijkt mij dat ik dit ergens moet kunnen inzien, of op een factuur / of in de App of in de gewone KPN omgeving. Maar ik kan het nu nergens zien. 

Volgens mij is het geen extreem moeilijke vraag maar de uitvoering om het te laten zien dat schijnt wel moeilijk te zijn. 

Gr. Angelique

 

Badge

Zie net dat t vanaf nu in de app vermeld staat!

Dank iedereen voor de reacties!

Mijn probleem is opgelost...

Reputatie 7
Badge +30

In je screenshot staat dan alle data inderdaad. Drie maanden een bundel van 4GB maakt precies die 12 die daar staat. Fijn dat dit nu dan opgelost is :)

Het is nu zo dat wanneer je nieuw abbo neemt zonder husselkorting betaal je 5 euro meer per maand en blijven je mb's bestaan en mag je meenemen.

Kies voor husselkorting dan ben je je overgebleven mb's kwijt.

Dus je koopt een liter melk en wanneer je bij de kassa komt mag je maar een halve liter gebruiken en de andere helft moet je weggooien.

Â