Vraag

MB's verdwijnen zonder aanleiding

  • 9 August 2019
  • 4 reacties
  • 337 keer bekeken

de mbs van mijn abonnementen van gezinsleden zijn in een enkele dagen zonder aantoonbare reden zeer snel opgegaan. 4 g stond thuis uit. er zijn geen nuitensporige activiteiten geweest op de telefoons. het likt sterk op ren storing/ administratieve fout. graag krijg ik hulp . anders komen we de maand niet door.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Hallo @Martijn123456, welkom op het forum. MB's horen niet zomaar te verdwijnen natuurlijk, ik wil voor je kijken wat ik hierover kan zien. Op je profiel zie ik nog geen gegevens staan, daardoor kan ik het nog niet voor je nakijken. Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN op je forumprofiel kunnen toevoegen? Als je daarna hieronder laat weten dat je het hebt toegevoegd weet ik dat ik het voor je kan bekijken.
Hallo Jasper,

de ontbrekende info is toegevoegd.

Alvast bedankt voor je hulp.

Martijn
Reputatie 7
Bedankt voor de gegevens, hiermee heb ik een abonnement gevonden welke een abonnement heeft met 15 GB. Er zijn sinds het begin van de maand meerdere datasessies geweest waar de MB's aan op zijn gegaan, je zei dat 4G thuis uitstond, stond bijvoorbeeld 3G op dat moment nog wel aan? Dat kan namelijk ook datasessies verklaren. Het kan ook zijn dat er buitenshuis data is verbruikt, ik zie ook dat er sessies buiten Nederland zijn gemaakt met dit specifieke nummer. Doordat die dat wel binnen de EU was, is dat uit de normale bundel gegaan. Daarmee is er niets geks te zien aan het verbruik en lijkt de data op normale wijze te zijn verbruikt.
Hallo Jasper. Ik ben inderdaad een weekje in het buitenland met het gezin. Mijn 15 gb heb ik verdeeld onder de gezinsleden: het nummer eindigend op 2140 heeft hiervan 4000 mb’ “verbruikt” tot en met vandaag en waarvan vandaag zelfs maar liefst 1000 MB! Het nummer eindigend op 8612 heeft al ruim 3000 mb “verbruikt”. Ook het nummer eindigend op 3528 heeft al erg veel mb “verbruikt” in de eerste twee weken van deze maand. Conclusie: het is halverwege de maand en zo goed als alle mbs zijn op. Dat is anders nooit het geval. Ter illustratie: Vorige maand waren we ook twee weken in het buitenland met het gezin. Geen enkel probleem. Zoals ik eerder vermeld heb is er ook deze masnd niets vreemds/ buitensporigs gedaan door ons (film kijjken ofzo, heel veel streamen) en hebben wij er zelfs extra goed op geldt dat mobiele data/ persoonlijke hotspots zoveel mogelijk uitstonden en maakten we bijna overal en altijd gebruik van WiFi.

Ter aanvulling: bij het mbs delen aan het begin van deze maand had ik per abuis 2000 mbs per lezinslid teveel verdeeld. Deze heb ik “teruggeboekt”. Naar mijn hoofdabonnement. Hiervan kregen we WEL een bevestiging per sms maar de “terugboektransactie” werd niet verwerkt in het mb overzicht. Hier ging het dis eigenlijk ook al fout.