Beantwoord

mb verbruik zonder verbruikt te hebben

  • 1 December 2019
  • 6 reacties
  • 164 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

ik heb een vraag want vaak op de 1ste van de maand als ik mijn mb’s weer krijg bijgeschreven.

Dan is er meteen al 1mb afgeschreven zonder dat ik iets verbruikt heb.

Lag vannacht in bed te slapen keek vanmorgen op de app en al 1mb verbruikt terwijl de telefoon wifi ontvangt en ik lig te slapen.

Het is ook niet de 1ste keer dat me dit gebeurt.

En bedacht als ze dat bij meer mensen doen lekker makkelijk ik wil weten waar dat dat goed voor os

icon

Beste antwoord door WimC 11 December 2019, 09:40

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi @Theootje , en andere.
 

Goede vraag.

heel herkenbaar, het gaat mij niet over die 1 MB van mij.
Het idee dat alle klanten dat ervaren is van een ander gehalte.

Het is net zo iets als uit een doosje tandenstokers een tandenstoker weglaten.
Die ene maakt in jou doosje niet uit.
Wereldwijd zou het een verdienmodel kunnen zijn.:sunglasses:

Reputatie 2

@genetic ja daarom vraag ik het als het bij iedereen is is het best veel voor KPN, en idd als ik iets koop wil ik alles niet hebben volgens mij is een tandenstoker doosje altijd helemaal vol als je het in de winkel koopt toch

Reputatie 7
Badge +17

@Theootje Welkom op ons Forum, goed dat je je ervaring hier deelt. 

Betreft jou en @genetic specifieke situatie. Vaak schakelen mobiele apparaten tussen 4G en wifi. Het is maar net wat op dat moment stabieler is of beter ontvangst heeft.
Ik denk dat dit bij beide van jullie het geval is. Wat je kunt proberen om dit uit te sluiten is 1 februari (1 januari lijkt me niet ivm nieuwjaars-appjes) de 4G uitzetten de avond van te voren. De dag erna in te loggen op een ander apparaat (laptop bijvoorbeeld). Als het goed is is je verbruik nu gelijk aan nul (0 MB). 

Wij snoepen geen MBs van maandbundels af gelukkig. Als een simkaart bijvoorbeeld maanden niet in het toestel zit wordt er ook geen verbruik geregistreerd. 

Reputatie 7
Badge +17

@genetic Ik heb niets meer van je gehoord, heb ik je naar wens geïnformeerd? Ik ben benieuwd of je het nog gaat testen. Ik hoor het graag :D 

Reputatie 2

Ik ga het zeker testen, vond het namelijk raar als de telefoon om mijn nachtkastje ligt en niet gebruikt wordt zelfs mb’s kunnen berdwijnen

Reputatie 5
Badge +6

Smartphones gebruiken op de achtergrond altijd data, ook als deze gewoon ongebruikt op tafel liggen. Op de achtergrond checken ze continue zaken, of er mail is of iemand een bericht heeft

gestuurd, of er updates zijn  etc…, daarvoor verstuurt de smartphone de nodige data.

 

Je kan bij instellingen data verbruik precies zien welke app data heeft gebruikt.

 

Reageer