Beantwoord

Melding 'Geen service' na overzetten simkaart

  • 1 August 2019
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik heb enige tijd geleden mijn simkaart overgezet van iPhone 5c naar iPhone 6
sinds die tijd kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Whatsapp en sms werkt dus ook niet.
in mijn scherm staat “geen service” .
ik heb al van alles geprobeerd maar niets werkt. Wat kan er aan de hand zijn ?
Kan het zijn dat - aangezien ik mijn vaste telefoonabonnement heb overgezet naar xs4all - dat bij opzegging door hen bij KPN ook mijn mobiele abonnement is gestopt ?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Cirice 6 August 2019, 19:16

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Cirice

Haal de simkaart er nog even uit en maak hem schoon met een niet pluizige doek en probeer het nog eens.
Als dat niet helpt probeer dan het volgende:

Ga naar instellingen - Algemeen - Herstel Netwerkinstellingen.
Vul daarna je e-mailinstellingen in als volgt:

Inkomende mail:
Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)
Vink TLS of SSL aan

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan
Reputatie 7
Badge +9
,@Cirice , je kan je simkaart wellicht in een andere telefoon stoppen om te kijken of het aan je simkaart ligt. Of je vraag aan iemand anders om zijn of haar simkaart in je telefoon te stoppen om te kijken of het aan je telefoon ligt.
3e mogelijkheid is om even bij de KPN winkel langs te gaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Cirice Dat is gek? Heb je onlangs je abonnement wellicht verlengd? Met je vaste telefoon-abonnement heeft het echt niets te maken. Vaste en mobiele telefonie staan volledig los van elkaar. Zou je om te beginnen willen proberen wat @Hoopvol je aanraadt: je simkaart in een ander toestel stoppen en een andere simkaart in je telefoon doen? Het kan natuurlijk zijn dat je simkaart defect is geraakt. In dat geval krijg je van mij een nieuwe of kun je (dat gaat wellicht iets sneller) een nieuwe krijgen in één van onze winkels.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Cirice Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat alles weer werkt zoals het hoort. Laat gerust weten als ik nog iets voor je kan doen.
Ha Bart,

Inderdaad zaak opgelost. SIM kaart was kapot en KPN winkel op Alexandrium Rotterdam heeft mijzeer goed geholpen. Zeer tevreden met de service

Reageer