Beantwoord

Met Mobiel Internet: altijd en overal online ook whatsapp?

  • 27 January 2018
  • 14 reacties
  • 3157 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Als ik een 'Mobiel Internet: altijd en overal online' neem voor 10 euro voor 500 mb, dus mét chip maar zónder telefoonnummer, kan ik daar dan wel whatsapp op draaien? Omdat ik dan wel een chip hrb,mmaar zonder echt nummer en dat heeft whatsapp toch nodig?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 January 2018, 12:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

WhatsApp kan alleen op een toestel werken nadat er een verificatie per sms heeft plaatsgevonden. Dus zonder nummer zou dat nooit en te nimmer gaan, en zeker niet bij geen bellen en sms functies.
Na verificatie draait WhatsApp op data/WiFi.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @abcbouma, welkom! Hele goede vraag en Dreekuh geeft een goed antwoord, maar ik heb toch een kleine nuance toe te voegen. Je krijgt bij zo'n Mobiel Internet abonnement namelijk wel een nummer: een 097-nummer. En dan geldt het volgende:

Kan ik blijven whatsappen met het 097 nummer?
Dit kan als je bij het aanmelden van het nummer, de eerste 0 weglaat.
Whatsapp vraagt om de invoer van het nummer en geeft dan zelf +31
Hier kun je zelf het nummer achter invoeren: voer dan het nummer in zonder de eerste 0.
Dus: +31 970 XX XXX XX X

Hopelijk heb je zo voldoende informatie!
Reputatie 2
Badge
Dag,
Bedankt voor deze antwoorden.
In principe zou het dus wel kunnen met zo'n 097 nummer
Als ik hierboven goed lees vul ik dan na de +31 eerst 970 in en dan nog een 8-tal cijfers.
Het 097-nemmer bestaat dan officieel uit 12 cijfers: 0970 XX XXX XX X

Klopt het als ik het zo zeg???
Reputatie 2
Badge
.....
Reputatie 2
Badge
Rijst nog wel de vraag hoe verifieer ik dan whatsapp met dit 097-nummer als ik niet gebeld en ge-sms-t kan worden ter verificatie.......
Reputatie 7
Badge +30
Klopt helemaal wat je zegt! Je kunt met zo'n mobiel internet abonnement ook altijd sms'jes versturen én ontvangen. Dat moet dus geen enkel probleem zijn.
@Marcia_
Wanneer ik kijk op de pagina met informatie zie ik dat je er niet mee kunt bellen en sms'en.
Deze pagina gebruikte ik ter inzage voor mijn reactie.

Kun je hier wat meer informatie over geven?
[Verificatie Whatsapp, sms]

https://www.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/simkaart/mobiel-internet-budget/1-jaar

Let op: met deze Mobiel Internet abonnementen kun je niet bellen of sms'en. Wil je dit wel? Ga dan voor Sim Only
Reputatie 7
Badge +30
Hé, dat is gek! Ik weet heel zeker dat je er sms'jes mee kunt ontvangen. Over het sturen ga ik nu twijfelen, dus dat vraag ik nog even na. Gelukkig is dat voor het gebruik van Whatsapp niet aan de orde! Ik kom er op terug zodra ik reactie heb.
Reputatie 7
Badge +30
Beide zijn mogelijk, zoals ik al zei 🙂. Wel is het zo dat het niet bedoeld is voor het sturen van veel sms'jes, zoals je met een regulier 06-nummer zou doen. Daarom staat het zo expliciet op de website aangegeven. Ik heb gevraagd of het wat aangepast kan worden, maar omdat we willen benadrukken dat het daar niet voor bedoeld is, weet ik niet zeker of dat ook gaat gebeuren.
@Marcia_
Dus het kan wel maar eigenlijk ook niet maar toch wel. 😉 😀 😂
Das duidelijk..🤓 😛 😀 😎
Reputatie 7
Badge +30
Precies 😛
Reputatie 2
Badge
Hé, bedankt voor het antwoord.

Het is een beetje zoals Dreekuh-53 zegt, het kan niet, maar toch wel een beetje..... ???

Ik heb in ieder geval genoeg informatie nu. Bedankt allen!!!
Reputatie 2
Badge
'Incident' kan worden gesloten.
Oud topic maar wou wel even mededelen
Ik gebruik een data kaart van kpn naast mijn t-mobile puur als backup als t-mobile geen dekking heeft in een Huawei p20 pro
je kunt er wel degelijk mee whatsapp en sms mee uitvoeren en alles wat via data gaat zoals whatsapp bellen
Ik vind het wel makkelijk een 2e nummer waar je niet op gebeld kan worden bv gebruik marktplaats buiten marktplaats app om