Beantwoord

Microfoon van mijn nieuwe refurbished iphone 6S werkt nietbij Whatsapp

  • 25 September 2019
  • 7 reacties
  • 175 keer bekeken

Ik heb gisteren mijn refurbished iphone 6s geleverd gekregen. Het gekke is dat de microfoon wel werkt bij een videoopname, telefoongesprek en bij een vraag aan siri. Ook de dictafoon werkt bij inspreken.
Echter werkt de microfoontijdens videobellen en audiobellen via Whatsapp niet,

Zie ik een handeling over het hoofd? Had al gelezen dat er meerdere microons op het toestel zitten. Zou er dan eentje defect zijn?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 September 2019, 16:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hal;lo @RiBes
Ik heb een Android telefoon en daar moet je eenmalig aan de app Whatsapp de "machtiging" verstrekken om de microfoon te mogen gebruiken, wellicht is dat bij iPhone ook het geval.
Dank voor je reactie RBxx, nee, dat is het niet. Alle machtigingen zijn gegeven.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi RiBes, welkom op het forum.

Zo te lezen is dit in ieder geval geen hardware probleem. Zou je dit eens willen controleren? Of daar Whatsapp ook aan staat? Mocht dat goed staan.. Wat gebeurt er als je Whatsapp verwijdert en opnieuw installeert? Maak eerst een back-up van je gesprekken wanneer je deze niet kwijt wilt raken.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
RiBes, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Alex_P, whatsapp staat zowel aan bij de microfoon als bij de camera en heb nadat ik van de week merkte dat de camera en microfoon daar niet werkte al whatsapp opnieuw geinstalleerd. ik denk echt dat iets defect is.
Reputatie 7
Badge +24
Ja, de vraag is wat? De microfoon in ieder geval niet, anders zou het bij geen enkele app werken. Je kunt nog proberen om je toestel in zijn geheel naar fabrieksinstellingen te resetten. @huistijger Jij als Apple gebruiker, enig idee of we nog iets missen hier?
Reputatie 7
Badge +21
Ik dacht dat ik deze al beantwoord had, maar zeker niet op Reageer gedrukt....
Nog een keer dan:
Ikzelf gebruik Whatsapp niet, maar heb even bij mijn vriendin gekeken en daar kon ik geen instelling voor de microfoon vinden.
Aannemende dat je IOS 13 of hoger er op hebt staan.
Heb je een lager IOS er op staan dan gaat het anders, maar dat hoor ik dan nog wel van je.
Als je de app eens geheel verwijderd en dan geforceerd opstart,
daarna de app opnieuw downen en probeer het daarna nog eens.
Geforceerd opstarten doe je door bij de iPhone 6S de volume-min en de uittoets tegelijk indrukken en ingedrukt houden tot het appeltje verschijnt.