Beantwoord

Migratie mobiel van Telfort naar KPN niet verlopen zoals verwacht

  • 26 January 2020
  • 51 reacties
  • 1112 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Technisch zal het vast goed verlopen toch wat bevindingen.

Mijn Telfort ID die volgens de berichtgeving het KPN ID zou worden geeft de fout melding :

Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Na 5 onjuiste pogingen wordt uw account 15 minuten geblokkeerd

Ik heb nog geen sms dat ik daadwerkelijk ben omgezet die kan nog komen. Wat ik dan ook vreemd vind is dat mijn Telfort gegevens gekoppeld zijn aan het KPN ID dat ik had voor ik naar Telfort overstapte en nu voor dit forum gebruik.

Wat ik ook heel eigenaardig vind is het verbruik zie het screenshot hier de data kan door een niet afgesloten data verbinding komen ondanks dat de telefoon met het wifi net was verbonden. Wat in mijn ogen onmogelijk is de minuut bellen. Mijn laatste gesprek was afgelopen donderdag. Als ik maar 5 dagen bundel gebruik heb sinds gisternacht of vanmorgen heel vroeg tot de 31e verwacht ik wel alle tellers op nul.

Het gaat me meer om het principe dat het verbruik gewoonweg niet kan en mag.

Tot zover.

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 January 2020, 08:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Bij mijn mobiele abonnementen is alles goed verlopen. We hebben alleen nog de SMSjes tegoed.

 

Zie je al KPN als netwerk wat zie bij verbruik net als bij mij 5 dagen? En heb je al verbruik tot slot is het gekoppeld aan je Telfort ID of aan het KPN ID wat ook jij zover ik weet voor dit forum gebruikt?

Hallo @Galdor68 , ik had al 2 KPN-ID's aangemaakt voor mijn vrouw en mij en daar zijn de mobiele nummers keurig aan gekoppeld door KPN.

Wij hebben ook nog 5 dagen te gaan, dus de facturering bij KPN zal wel per de 1e van de kalendermaand gaan gebeuren.

Netwerk is NL KPN maar bovenin het toestel staat nog NL KPN (NL Telfort).

Maar dat was in het Telfort-forum al medegedeeld dat die toevoeging NL Telfort op termijn gaat verdwijnen.

Namen toegangspunten (APN's) zijn (nog wel) Telfort.

Dus een eerder aangemaakt KPN ID je kan niet met je Telfort ID wat een KPN ID zou moeten worden inloggen?

Reputatie 5
Badge +3

Hier nog geen sms gehad dat ik over ben naar KPN.

Wel al kunnen inloggen via MijnKPN en zie alles staan mbt mobiel gebruik (dit is in de Telfort app niet meer mogelijk) dus dat is prima.

Nu nog een keer het Telfort NL logo weg maar dat komt later lees ik. 

Ben benieuwd wanneer ook TV en internet thuis wordt omgezet. Ik ben er blij mee, zeker dat ik nu KPN heb voor een Telfort prijs ;)

In de loop van het jaar enkele telefonische klanten service medewerkers hebben april genoemd het topic noemt medio 2020 dat is een vrij breede periode die voor mij pas van af mei/juni begint.

Daar zal nog wel nader bericht over komen.

@Muziekliefhebber1975 Heb je bij het inloggen hetTelfort ID kunnen gebruiken dus zoals je gewend was?

@Jan-D de facturering loopt juist niet parrallel met de bundel deze gaat of voor ons allemaal vanaf de 26e in of de datum die we van Telfort gewend waren dus net als bij KPN aanvang abonnement. Waarbij de vraag rijst is dat de oorspronkelijke aanvang of vandaag.

Dus een eerder aangemaakt KPN ID je kan niet met je Telfort ID wat een KPN ID zou moeten worden inloggen?

Hallo @Galdor68 , dat weet ik niet, want ik gebruikte als TFT-ID en KPN-ID dezelfde gegevens.

Hallo @Galdor68 , bij TFT was de bundeldatum gelijk aan de factuurdatum, bij mijn vrouw altijd op de 11e van de maand en bij mij altijd op de 15e van de maand.

In MijnKPN zie ik bij beide abo's staan: 'nog 5 dagen’.

 

Duidelijk. We zullen zo eens kijken hoe het met inloggen van het andere abonnement gaat.

Reputatie 5
Badge +3

Dus een eerder aangemaakt KPN ID je kan niet met je Telfort ID wat een KPN ID zou moeten worden inloggen?

Hallo @Galdor68 , dat weet ik niet, want ik gebruikte als TFT-ID en KPN-ID dezelfde gegevens.

@Galdor68  Dit heb ik ook (dezelfde gegevens).

Bij mijn partner werkte het helaas niet meteen goed. De verwachting was dat het contact email adres en wachtwoord waarmee ze bij Mijn Telfort mobiel inlogt 1 op 1 bij KPN zou werken. Ook zij kreeg de foutmelding en moest een kpn id aanmaken, vreemd genoeg was het contact adres wel aan een ID gekoppeld toen ze het ID wou aanmaken. Het vermoeden is dat het aan een 4 jaar oud ID is gekoppeld ergens in 2015 is ze van KPN naar Telfort gegaan.

 

Bij haar stonden de cijfers wel naar verwachting 1Mb en nul belminuten.

Even een paar andere opmerkingen wat bij de Thuis migratie absoluut beter of anders moet.

Als het in een keer gaat niet in het weekend en zeker niet van zaterdag op zondag want dan werkt Telfort webcare niet!! Met zo'n operatie moeten we op beide forums terecht kunnen dit is gewoon weg verkeerd gepland!!! Ik begrijp dat we nu voor inhoudelijke vragen hier(Kpn) moeten zijn toch ben ik van mening dat we minstens 2 tot 4 weken ook op het vertrouwde Telfort forum terecht moeten kunnen. En voor af gaand zouden we ook hier beter te woord moeten worden gestaan.

Concreet voorbeeld dit topic dit soort vragen verwacht ik beantwoord te krijgen door de partij waar we naar toe gaan, niet waar we vandaan komen. Net zo goed als deze hier,  die had door KPN opgepakt moeten worden en niet doorschuiven naar Telfort. Ik heb van de tweede vraag zelf het antwoord gevonden door de info in Mijn KPN. 

 

Gezien diverse reacties zowel hier als op het Telfort forum is de info toch veel te summier of onduidelijk geweest. Dat kan en moet beter wie niet op de forums komt moet het maar ondergaan.

Het traject bij de afbouw van wat oud glasvezel wordt genoemd hoewel niet perfect was toch beter in mijn beleving. De migratie van de Prepaid klanten was ook niet heel soepel te noemen zeker het ontbreken van cruciale veranderingen vooraf.

We zijn allemaal mensen toch had ik van de knappe koppen bij KPN beter verwacht.

Ik hoop dat de Thuis migratie beter begeleid wordt en betere vooral duidelijkere informatie voorziening.

Een punt wil ik nog specifiek noemen, op het Telfort forum ter sprake gekomen, die toch anders is het kunnen omzetten van Sim only naar Telfoon met abonnement.  Bij Telfort was dit binnen of na drie maanden mogelijk bij KPN is dat volgens diverse topics toch niet mogelijk. We denken er mischien niet vaak aan toch heel handig als net na het verlengen van een sim only je telefoon stuk gaat. Mogelijk kan het wel ik kon dit niet vinden, terwijl ik eerlijk gezegd dacht dat het gewoon kon.

Ook andere opties het gebruik van Fon Volte Vowifi data delen om er maar een paar te noemen zijn toch onduidelijk wat nu wel of niet kan. In sommige zaken is een andere sim genoeg terwijl andere mogelijkheden echt een verlenging via KPN nodig maken. In het hele traject is dat toch niet goed duidelijk gemaakt vaak toch onbekend weten we nog niet etc. Een maand of eerder zou dit bij beide helpdesken duidelijk moeten zijn lijkt mij. We hebben veel te lang op duidelijkheid moeten wachten. En nu sinds oktober Hussel bestaat zijn diverse zaken weer anders.

 Goed een heel verhaal doe er iets mee stel degene die blijven en niet van ellende maar overstappen niet teleur bij de volgende migratie. En kom minstens 2 maanden te voren met duidelijk tijdsplan. 

Van de mobiel migratie heb ik niks vernomen, pas na vragen op het forum vanwege een nieuwsbrief over de thuis migratie. Met een link naar een pagina met meer info. Voor velen zal deze migratie pas na het emailtje 4 tot 6 weken terug bekend zijn geworden, en diverse klanten hebben niet een die mailing gekregen.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb nog geen sms gehad terwijl dit wel is gezegd. Niet heel erg maar was toch netjes geweest. Zo lijkt het alsof ik nog niet over ben gegaan aangezien het netwerk-logo er ook nog staat.Bovenstaande precies hetzelfde bij mijn vriendin. 

Hallo @Muziekliefhebber1975 , dat Telfort logo bovenin de telefoon gaat mettertijd verdwijnen, is geen halszaak.

Die SMS gaat vóór 1 februari a.s. komen als het  goed is volgens de laatste berichten.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Een aantal opmerkingen op de gestelde vragen: jullie hebben je Telfort ID moeten koppelen aan e-mailadres: dat is dan hetzelfde e-mailadres als wat jullie nu gebruiken voor het KPN ID op het forum. Klopt dat? Mocht je vinden dat de mobiele nummers aan het verkeerde KPN ID gekoppeld zijn, kunnen jullie altijd een nieuw KPN ID aanmaken. 

 

Voor wat betreft die minuut die te zien is in MijnKPN: ik denk dat dit inderdaad iets is waar we nog aan werken. Datzelfde geldt voor de resterende bundelperiode. Die wordt foutief weergegeven in MijnKPN. Jullie behouden gewoon de periode die ook gefactureerd wordt en dus niet het eerste van de maand. Dat wordt nog aangepast.  Zie ook onze website. 

 

Als laatste, jouw terechte opmerkingen @Galdor68. Van de meeste heb ik in onze privé conversatie al aangegeven dat ik deze intern meeneem. 

Een punt wil ik nog specifiek noemen, op het Telfort forum ter sprake gekomen, die toch anders is het kunnen omzetten van Sim only naar Telfoon met abonnement.  Bij Telfort was dit binnen of na drie maanden mogelijk bij KPN is dat volgens diverse topics toch niet mogelijk. We denken er mischien niet vaak aan toch heel handig als net na het verlengen van een sim only je telefoon stuk gaat. Mogelijk kan het wel ik kon dit niet vinden, terwijl ik eerlijk gezegd dacht dat het gewoon kon.

Dit is ook mogelijk bij KPN!

 

Ook andere opties het gebruik van Fon Volte Vowifi data delen om er maar een paar te noemen zijn toch onduidelijk wat nu wel of niet kan. In sommige zaken is een andere sim genoeg terwijl andere mogelijkheden echt een verlenging via KPN nodig maken. In het hele traject is dat toch niet goed duidelijk gemaakt vaak toch onbekend weten we nog niet etc. Een maand of eerder zou dit bij beide helpdesken duidelijk moeten zijn lijkt mij. We hebben veel te lang op duidelijkheid moeten wachten. En nu sinds oktober Hussel bestaat zijn diverse zaken weer anders.

VoLTE en VoWifi kan met een nieuwe simkaart, MB's delen kan na verlenging. KPN Fon kan ook na de verlenging naar een KPN Hussel abonnement

 

De sms krijgen jullie als het goed is, vandaag!

 

Edit: ik heb het antwoord vast als ‘beste antwoord’ gemarkeerd, zodat iedereen die dit topic leest, direct de antwoorden kan zien. 

@Marcia_  Mijn bevinding is op basis van mijn ervaring met mijn account en die van mijn vriendin. Bij iedereen die ooit eens KPN klant is geweest worden de Telfort gegevens aan het al aan die bij KPN bekende gegevens gekoppeld. Zoals de startpost laat zien zelfs als je een speciaal gemaakt Telfort ID gebruikt krijg je de foutmelding die ik zag. KPN bewaard klantgegevens vrij lang blijkbaar.

Dit is precies wat ik verwachte en bij vragen geen of de bekende geen idee abtwoorden kreeg in mijn ogen slordig. Ik heb dat ID niet voor niets moeten maken!!! Ik vind het goed dat het nu aan dit ID waar ik op het forum mee inlog is gekoppeld maar dit is niet zoals het had moeten gaan, en zeker niet wat je verwacht als je nog via Mijn Telfort Mobiel  wil inloggen en netjes de stappen volgt!!

 

Voor velen is het niet krijgen van de sms leidend en het niet krijgen van dat bericht en dan toch niet kunnen inloggen op je Mijn Telfort Mobiel en daar het bericht krijgen u bent overgezet dan vast loopt op de eerder aangegeven onbedoelde fout, dat is heel verwarrend een zeer slordig.

Als je dan op de migratie pagina moet lezen dat het berichtje wel komt zo moet het niet.

Dat had veel duidelijker en opvallender op Telfort.nl en als sticky of anders zins op de Forum start pagina zichtbaar gemaakt moeten worden.

 

Telfort heeft op communicatie gebied nooit uitgeblonken pas als het een feit was een verandering melden bijvoorbeeld bij dit project past zo'n ogenschijnlijke lakse houding niet. Niet alles zal bewust zo zijn gedaan maar het wekt geen vertrouwen.

 

Wat ik al schreef dat kan en moest beter. Voordeel we hebben nu een KPN account de thuis gevevens daaraan knopen zal vast iets makkelijker zijn dan deze migratie.

 

Wat het Telfort ID betreft heb dat is simpel gezegd niet goed toegepast!! Personen met meerdere producten die 1 emailadres gebruiken als contact adres kunnen en konden na het aanmaken van een ID als inlog methode niet meer inloggen op de andere producten omdat voor elk product een eigen email adres nodig is we konden niet zoals met een kpn id en mijn kpn meerdere mobiele abonnementen aan 1 mijn telfort koppelen.

Nu met een KPN id en mijn KPN kan dit wel ook dit is een gemiste kans had nooit met dat Telfort ID gekomen of had het meteen goed gedaan dit komt bij mij over als gepruts. Helemaal omdat mijn Telfort ID niet is gebruikt. Ik moet hierbij toelichten dat het voor het KPN ID wat ik al had en het Telfort ID exact hetzelfde email adres is gebruikt wel met een ander wachtwoord.

 

Tot zover .

Reputatie 7
Badge +30

Wil je mij in een privébericht haar 06-nummer en e-mailadres(sen) sturen? Ik ben dan vooral benieuwd naar welk e-mailadres zij aangegeven had in haar Telfort ID en welke wij nu gebruiken voor KPN ID. Dan ga ik dit intern toch doorgeven. Hoewel het nu ‘oké' is, is het wel behoorlijk verwarrend.

Gedaan vanwege het belang de crosspost op de sticky hopende dat andere Telfort migranten niet voor een raadsel komen te staan.

Fun fact daar wordt nog aangewerkt begrijp ik.

Het andere abonnement op ons adres kreeg afgelopen zaterdag van Telfort het bericht uw nieuwe bundel is nu actief, om dan in Mijn KPN te zien nog 5 dagen resterend 😯😯 en de andere 30 dan 🤔🤔

Zoals gezegd naar ik nu begrijp is dat een schoonheids foutje en lopen de tft bundels zoals we bij Telfort gewend waren en niet van de eerste tot de laatste. Gaan we verlengen zal dat naar ik verwacht veranderen.

Reputatie 7
Badge +30

Hartelijk dank! Ik ga het doorgeven en er expliciet bij vermelden dat er niets gewijzigd hoeft te worden ;-), maar dat dit alleen extra informatie is.

Update 24 uur na Migratie dag het smsje. Nu is het officieel 😥

Reputatie 7
Badge +11

Welkom bij de club @Galdor68😀

Thnx @Tycha 

Help nou dit weer. Hmm eens even iets proberen.

Toch niet ik dacht heel even kan ik nu wel met het Telfort ID aanmelden.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Galdor68 (en meelezers), ik heb nu inderdaad bevestigd gekregen dat de gegevens gekoppeld worden aan een oud KPN ID als daar hetzelfde e-mailadres voor gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat de communicatie daaromtrent niet heel duidelijk voor je was, dit heb ik intern ook doorgegeven. Goed dat je het aangekaart hebt! 

Update 24 uur na Migratie dag het smsje. Nu is het officieel 😥

Ik heb vanochtend ook het SMS-je ontvangen.:relaxed:

Â