Beantwoord

Migratie mobiel van Telfort naar KPN niet verlopen zoals verwacht

  • 26 January 2020
  • 51 reacties
  • 1114 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Technisch zal het vast goed verlopen toch wat bevindingen.

Mijn Telfort ID die volgens de berichtgeving het KPN ID zou worden geeft de fout melding :

Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Na 5 onjuiste pogingen wordt uw account 15 minuten geblokkeerd

Ik heb nog geen sms dat ik daadwerkelijk ben omgezet die kan nog komen. Wat ik dan ook vreemd vind is dat mijn Telfort gegevens gekoppeld zijn aan het KPN ID dat ik had voor ik naar Telfort overstapte en nu voor dit forum gebruik.

Wat ik ook heel eigenaardig vind is het verbruik zie het screenshot hier de data kan door een niet afgesloten data verbinding komen ondanks dat de telefoon met het wifi net was verbonden. Wat in mijn ogen onmogelijk is de minuut bellen. Mijn laatste gesprek was afgelopen donderdag. Als ik maar 5 dagen bundel gebruik heb sinds gisternacht of vanmorgen heel vroeg tot de 31e verwacht ik wel alle tellers op nul.

Het gaat me meer om het principe dat het verbruik gewoonweg niet kan en mag.

Tot zover.

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 January 2020, 08:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Hallo @Galdor68 (en meelezers), ik heb nu inderdaad bevestigd gekregen dat de gegevens gekoppeld worden aan een oud KPN ID als daar hetzelfde e-mailadres voor gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat de communicatie daaromtrent niet heel duidelijk voor je was, dit heb ik intern ook doorgegeven. Goed dat je het aangekaart hebt! 

Niet duidelijk is een understatement, die is er niet geweest!

Het is heel jammer dat ikzelf een klant dit moest ontdekken. Ik heb daar nota bene specifiek naar gevraagd toen dat Telfort ID werd gelanceerd!! 

Hoe is het gegaan bijna uit het niets kregen we ineens in de app en webomgeving te zien maak een Telfort ID dan kan je makkelijker met 1 gebruikersnaam al je producten inzien.

Nee dus, niet bij Telfort niet als Mobiel en Thuis niet waren gekoppeld. Wie twee mobieltjes op zijn naam heeft staan moest voor elk mobiel een ID maken dus een extra Email adres. Datzelfde als thuis en mobiel niet waren gekoppeld het was nog wel koppelbaar niet zonder een tweede email adres.

Voor dat ID had ik beide al gekoppel en kon met 1 gebruikersnaam niet het email adres inloggen op Mijn Telfort en zo mijn verbruik en overige gegevens meteen in zien.

Puur omdat het ID niet meteen is geimplementeerd exact zoals bij KPN hadden diverse klanten ongewenste en onbedoelde problemen. 1 email adres voor de facturen ieder zijn eigen 06nummer als inlog veel practischer!!!

Ergens ben ik helemaal niet blij dat ik gelijk heb, dit was juist exact waar ik bang voor was!!!!

Tot hoever gaat dit terug hoelang bewaard KPN een account? Minimaal 5 jaar blijkens het punt dat hier het op het abonnement dat sinds 2015 al telfort was een foutmelding gaf.

Ik vind het ook zeer kwalijk dat nu blijkt dat een veel eerder gestelde vraag niet is uitgezocht.

Ik heb expliciet gevraagd ik heb al een KPN ID met hetzelfde email adres gaat dat botsen?

Wat blijkt ja dat ging botsen, omdat ik niet met mijnTelfort ID kon aanmelden en aan dit ID is gekoppeld.

Echt een gemiste kans. Doe iets met dit soort vragen.

Ter verduidelijking dit krijgen we te zien als we via Mijn Telfort willen aanmelden.

Mooier kan het niet ik had keurig wel met tegenzin een Telfort ID gemaakt krijg ik een foutmelding🤬🤬🤬

 

Hallo @Galdor68 , zowel bij Telfort als bij KPN kan met met hetzelfde KPN/Telfort-ID inloggen.

Bij Telfort voor het thuisabo en bij KPN voor het mobiel abo, waarbij ik de 2 mobiele nummers samengevoegd heb, iets dat bij Telfort niet kon.

 

 

Dat weet ik @JanD  Goed bedoelt van je jij hebt bij KPN en Telfort exact dezelfde wachtwoorden gebruikt. Daarom gaat het bij jou goed. Mijn KPN ID heeft niet hetzelfde wachtwoord als het vers gemaakte Telfort ID.

Mijn punt is dat Telfort of niet met dat ID moest komen of het direct goed doen.

Ik vraag me ook af wat hiervan klopt

https://forum.kpn.com/kpn-id-en-mijnkpn-29/mijnkpn-account-laten-verwijderen-479267?postid=818532

Blijkens dit vervalt bij inactiviteit een KPN ID na een jaar. Het ID of account van het in 2015 naar Telfort gemigreerde nummer is al heel wat langer inactief.

Reputatie 7
Badge +30

Voor dat ID had ik beide al gekoppeld en kon met 1 gebruikersnaam niet het email adres inloggen op Mijn Telfort en zo mijn verbruik en overige gegevens meteen in zien.

Puur omdat het ID niet meteen is geimplementeerd exact zoals bij KPN hadden diverse klanten ongewenste en onbedoelde problemen. 1 email adres voor de facturen ieder zijn eigen 06nummer als inlog veel practischer!!!

Ergens ben ik helemaal niet blij dat ik gelijk heb, dit was juist exact waar ik bang voor was!!!!

Tot hoever gaat dit terug hoelang bewaard KPN een account? Minimaal 5 jaar blijkens het punt dat hier het op het abonnement dat sinds 2015 al telfort was een foutmelding gaf.

Hoewel ik het met je eens ben dat klanten hier van tevoren duidelijk over geïnformeerd hadden kunnen worden, is het op zich natuurlijk alleen prettig dat het zo geïntegreerd wordt. Voor wat betreft de verjaartermijn: ik weet dit niet zeker. Wel zie ik dat het mobiele nummer waar het om gaat in juli 2017 nog een factuur van KPN heeft gehad. Het gaat in dit geval dus om maximaal tweeënhalve jaar. 

De enige factuur die nog is gestuurd moet dan van een Telefoon zijn een Sony Experia Z die een slechte oplaad aansluiting had en ondanks de toen nog combiverkoop een naheffing. Het kan bijna niet voor dat abonnement zijn. Die is bewust vanwege het Telfort Combi Voordeel het Pluspakket in 2015 naar Telfort gegaan. Dat de genoemde naheffing pas in juli 2017 was klinkt heel vreemd.

Bij mijn nummer was de laatste factuur september of oktober 2017.

Ik ben er uit, beide zijn 2017 naar Telfort gegaan, we waren er van overtuigd dat zodra de thuis aansluiting was opgeleverd in 2015 er ook een mobiel mee is gegaan, dat was dus toch later. In 2017.

Dat is opgehelderd. Blijft wel staan hoe het met dat bewaren zit dat lijkt elkaar tegen te spreken. Ik ben mijn ID blijven gebruiken dat andere niet meer. Plus dat er serieuzer met mijn ruim van te voren gestelde vraag om gegaan moest worden zodat we hier niet op het moment zelf achter moesten komen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ja, ik heb navraag gedaan hoe het zit met het bewaren. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug! 

Ik hoop dat ik toch wel mijn 50/50 ga houden bij de volgende migratie vreemde getallen op mijn postcode hier moet minimaal 100/100 haalbaar zijn

 

Gelukkig een tijdelijke glitch zag nu weer 500/500. Apart die 90/20 dsl is max 16 dat zal naar ik verwacht niet meer verbeteren.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad heel vreemd. Geen idee waar dat vandaan kwam..

Reputatie 7
Badge +30

Voor wat betreft het oude KPN ID, @Galdor68: deze worden na een jaar geen gebruik automatisch verwijderd. Op het moment dat er binnen dat jaar opnieuw wordt ingelogd, dan wordt dat jaar verlengd. Dat zal dus de reden zijn dat deze niet verwijderd is! 

Klinkt plausibel maar vrijwel uitgesloten er was na de overstap in 2017 geen reden meer dat oude ID te gebruiken. 

Er wordt aangewerkt toch verbaasd het me dat de resterende dagen nog op nul staat en niet op 29 is begonnen.

Positief berichtje vanmorgen om 8 uur bericht uw nieuwe maand gaat in.

Netjes de volledige 525 bel minuten en 8800Mb. Dat komt overeen met de verwachting namelijk 2+2 voor de nieuwe periode en 1,2*4 = 4,8 ongebruikt uit voorgaande perioden.

En de resterende dagen staat bijna goed 28 kan niet kloppen dat zou 29 moeten wezen vanwege het schrikkeljaar.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat de hoeveelheid klopt! De resterende dagen weet ik eigenlijk niet of dit gewoon standaard op 28 staat en dus elke 4 jaar een keer fout.. Ik zie achterliggend dat je bundel tot 15 maart loopt, dus dat staat gelukkig wel goed. 

Reputatie 5
Badge +3

@Marcia_ 

Zomaar een vraag m.b.t. migratie Telfort naar KPN: Is er al een datum (of maand) bekend wanneer TV en internet thuis overgaan van Telfort naar KPN?

Reputatie 7
Badge +30

Nee, nog niet! Zodra we dit wel weten, maken we ook daar een topic voor aan. Zowel hier als op het Telfort forum. 

Reputatie 5
Badge +3

Nee, nog niet! Zodra we dit wel weten, maken we ook daar een topic voor aan. Zowel hier als op het Telfort forum. 

@Marcia_ Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben ook wel wat ongeduldig.....sorry🤪 Ik was gewoon benieuwd😉

Fijne werkdag voor jou. 

Reputatie 7
Badge +30

Haha heel begrijpelijk hoor! Bedankt!

Die migratie zal ik niet meer meemaken. Internet en TV draait al bij een andere aanbieder maandag mobiel ook naar een ander netwerk.

De knoop doorgehakt en KPN de rug toegekeerd. 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is jammer @Galdor68 

Wil je de reden waarom? ook met ons delen?

 

Dat is jammer @Galdor68 

Wil je de reden waarom ook met ons delen?

 

Dat is teveel om op te noemen de hoofd reden is het huidige bedrijfs beleid ik kan me hier niet meer in vinden. KPN kan mij niet meer bieden waarom ik ooit voor Telfort koos.

En ondanks uitspraken in de media begin 2019 is er weinig van het Telfort voordeel te vinden in het Hussel aanbod, dat stoort mij mateloos. Of we moeten houden wat we hebben dus mobiel nooit meer verlengen en thuis internet ook niet wijzigen. De hele migratie is daarmee ook een reden.

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik blijf ook bij mijn oude pakket, dat is voor ons ook nog een betere deal,als Hussel in ons geval.

Maar dat pakt voor iedereen anders uit, KPN is zeker niet de goedkoopste maar vind de service goed, ben altijd goed geholpen.

Als voor jouw de prijs belangrijk is,dan kan ik het wel begrijpen.

 

Als voor jouw de prijs belangrijk is,dan kan ik het wel begrijpen.

De prijs gaat het mij niet direct om, het gaat om het grotere geheel het bedrijf KPN de NV  en dan vooral de ontwikkelingen van de afgelopen 3 jaar staat mij tegen.

Even twee opmerkingen in dit oudere topic.

Bijzonder dat het Telfort forum nog steeds online staat en we daar zelfs nog prive berichtjes kunnen sturen.

Mijn tweede opmerking gaat over een email verzonden door KPN.

Volgens dat bericht zou Mijn KPN ID al een paar weken geleden niet meer bruikbaar moeten zijn. Wat schets mijn verbazing, ik kan nu een paar weken na dato nog steeds inloggen met dat KPN ID.

Reputatie 7
Badge +30

Even twee opmerkingen in dit oudere topic.

Bijzonder dat het Telfort forum nog steeds online staat en we daar zelfs nog prive berichtjes kunnen sturen.

Klopt! Ik heb het even nagevraagd en het is correct dat je het nog kunt. Het is de bedoeling dat dit stopgezet wordt, maar wanneer is nog niet duidelijk!

Mijn tweede opmerking gaat over een email verzonden door KPN.

Volgens dat bericht zou Mijn KPN ID al een paar weken geleden niet meer bruikbaar moeten zijn. Wat schets mijn verbazing, ik kan nu een paar weken na dato nog steeds inloggen met dat KPN ID.

Wat stond er in die mail dan? Normaliter gaat deze op non-actief als je een jaar niet ingelogd bent.Â