Beantwoord

Mijn KPN per mobiel nummer

  • 4 March 2019
  • 10 reacties
  • 164 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb een aantal mobiele abonnementen op mijn contract, waaronder 2 van mijn kinderen.
Mijn KPN is gekoppeld aan het contract.
Is het ook mogelijk de individuele nummers aan verschillende MijKPN accounts te koppelen zodat de kinderen zelf inzicht in hun kosten kunnen krijgen?
icon

Beste antwoord door Joran 5 March 2019, 16:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Mendek, welkom op het forum!

Ja, dat kan. De enige beperking is dat een abonnement aan maximaal één MijnKPN account gekoppeld kan worden. Jouw kinderen kunnen dus een eigen account aanmaken, maar dan verdwijnen ze onder het gezamelijke MijnKPN account. Dit staat overigens los van KPN Compleet, die voordelen blijven gewoon actief.

Dit zijn de stappen:
Nadat het 06-nummer is ingevoerd ontvangen zij op dat nummer een verificatiesms. Zodra die is ingevoerd wordt het mobiele abonnement ontkoppeld van het gezamelijke MijnKPN account en gekoppeld aan hun eigen MijnKPN account.

Hopelijk is het helemaal duidelijk zo, laat het anders weten 🙂
Reputatie 2
Hi Joran,

Bedoel je met "Maak een nieuw MijnKPN account aan voor beide kinderen"
Één gezamenlijk account voor beide kinderen?
Of voor ieder kind één aparte Account.

Dat eerste had ik namelijk al gedaan maar dan verdwijnt het gehele mobiele contract voor all drie de nummers onder het nieuwe account.
Reputatie 7
Badge +28
Ik bedoel voor ieder kind een apart account. Je hebt dan drie KPN ID's in totaal.

  • Jouw account (Mobiel abonnement + eventueel thuisabonnement)
  • Kind 1 (Mobiel abonnement)
  • Kind 2 (Mobiel abonnement)
(klinkt een beetje onpersoonlijk dit, maar hopelijk helpt het om het wat duidelijker te krijgen ;))

Kun je anders jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer? Dan kijk ik even na hoe het nu is ingesteld en wat we moeten veranderen.
Reputatie 2
Done,

Ik heb maar één mobiel klantnummer. Daar staan nu 2 nummers op, er komt een derde bij.
Zodra één van de kids zijn nummer toevoegt aan zijn eigen 'mijnkpn' dan verdwijnt het gehele abbonement met mijn klantnummer daar naartoe.
Reputatie 7
Badge +28
Helemaal duidelijk! Dat had ik moeten begrijpen uit je vorige bericht 🙂 Dat is dan inderdaad het probleem.

Het wordt ietsje moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. We kunnen twee dingen doen: het klantnummer opsplitsen in meerdere klantnummers, of indien de kids 18+ zijn kunnen ze kosteloos een contractsovername uitvoeren. Met een contractsovername wordt ook automatisch een nieuw klantnummer aangemaakt. Een voordeel van een contractsovername is dat het abonnement ook op hun naam komt te staan. Bij het afsplitsen blijven alle gegevens op jouw naam staan.

Een contractsovername kan online worden doorgegeven via Contract overnemen Mobiel | KPN. De contractsovername kun je direct in gang zetten. Voor het klantnummer opsplitsen heb ik nog wat aanvullende gegevens nodig, die zal ik je in een privébericht vragen als dat de voorkeur heeft. Laat maar weten!
Reputatie 2
Dank je voor het uitzoeken. Helemaal duidelijk.
Ik laat nog even weten welke oplossing we kiezen.

Ps
Blijven de voordelen van compleet dan wel voor ze staan.
En hun huidige contract/tarief ongewijzigd?
Reputatie 7
Badge +28
Voor Compleet is de enige vereiste dat iedereen op hetzelfde adres woont. Compleet vervalt direct nadat het klantnummer gesplitst is en moet opnieuw worden aangevraagd voor de nummers die zijn afgesplitst. Je krijgt hier een sms over zodat er amper onderbreking is.

Aan het abonnement (en daarmee het tarief etc.) verandert niets. Wat wél verandert is dat de andere klantnummers een eigen factuur krijgen. Je betaalt niet meer, maar het zal niet meer gelijktijdig plaatsvinden. Daardoor volgt er ook eenmalig een gebroken factuur (de maand tot de periode dat gesplitst is en de nieuwe factuur). Onder de streep blijft alles hetzelfde.
Reputatie 2

Kan ik dit gesprek nog gebruiken?

Reputatie 7
Badge +17

Je kunt het beste een nieuw topic aanmaken. Tenzij je vraag goed aansluit op dit topic:blush:​​@Mendek 
Waar gaat je vraag over? 

Reputatie 2

Het was hetzelfde onderwerp maar ik  heb een nieuw Topic aangemaakt