Beantwoord

Mijn smartphone wordt nog steeds in rekening gebracht ondanks deze officieel van mij is...

• 3 oktober 2018
  • 23 reacties
  • 2383 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Via Mobiel.nl heb ik bij KPN een 2 jarig abonnement afgesloten. Heb voor mijn gsm 2jr lang €27,- extra betaald. is nu afbetaald bij KPN! Maar mijn afbetaalde gsm wordt nog steeds maandelijks erbij afgeschreven. Hoe kan dit?

Mobiel.nl adviseerde mij om het abonnement door te laten lopen en het op te zeggen als ik een nieuwe abonnement met gsm afsluit/aanschaf. De z.g.n. lening van de GSM zou NIET MEER in rekening gebracht worden en worden de abonnementskosten nu met €27,- per maand verlaagd! Zo gezegd, zo gedaan maar KPN trekt nog altijd de vorige GSM kosten/lening er NIET vanaf en schrijft KPN nog altijd de volle mep van mijn rekening af ondanks mijn GSM sinds een maand helemaal van mij is/afbetaald is. En, ondanks ik telefonisch contact gehad heb met dit als onderwerp! Dit is nu alweer een maand geleden!

Nee Mr/Mrs KPN, ik wil niet gaan verlengen naar een sim only want dit is wat KPN graag wilt en betaal je weer andere tarieven en zit hier weer voor een hele maand aan vast. Dus voor nu, ik storneer alle automatische afschrijving gewoon net zo lang tot dat KPN de extra GSM(€27,-) naast de abonnementskosten niet meer van mijn rekening afschrijft.

KPN moet toch snel met een oplossing komen want dit zijn niet de afspraken volgens het opgestelde contract. Ik eis zeker een verklaring i.p.v. alles zomaar van mijn rekening af te schrijven en te doen wat KPN maar wilt ondanks er een contract getekend is wat duidelijk aangeeft dat na 2 jr de GSM lening/kosten in mindering gebracht wordt.

Is er een KPN medewerker die mij concreet hier antwoord op kan geven zonder dit door te schuiven? Want ik blijf storneren zolang de "reeds afbetaalde" GSM-lening er nog steeds bij afgeschreven wordt.

Graag jullie input
icon

Beste antwoord door De geweldige man 10 oktober 2018, 21:34

Jaaaaaa ben vanavond eindelijk gebeld en heb een duidelijke uitleg over de zaak verkregen. Ik had wel moeite om voor de besproken oplossing hieraan toe te geven, maar heb alsnog het advies aangenomen.

Er is beloofd dat het teveel betaalde allemaal verrekend zal worden met de eerst volgende afschrijving, prima en mijn gsm wordt niet meer extra in rekening gebracht. Ik heb netjes een bevestiging per e-mail ontvangen met daarin duidelijk de nodige details zoals het de komende tijd en tot ik een besluit genomen heb voor mijn volgende abonnement hiervan ga afwijken naar een voor mij passende abonnement.

Het heeft eventjes geduurd, en mijn vrees naar de mogelijke stagnaties zoals ik het al reeds eerder mee heb moeten maken bij Vodasloom is gelukkig nog geen sprake van? Want dit was echt geen pretje.

Nu alles is toegezegd en per mail bevestigd is, en het staat enkel nog wel zwart op wit, maar ik ga er nu wel vanuit dat alles Oke komt.

Toppie, en bedankt voor het geduld met mij ??

?
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 4
Badge +6
@De geweldige man,

ik snap je frustraties.

Kan je alleen een advies geven mbt storneren, betaal de factuur met inhouding van de € 27,00 "aflossing".

Hiermee heb je wel je mobiele abonnement betaald en voorkom je dat je misschien afgesloten gaat worden met alle bijkomende kosten van dien.

S6 en hoop voor je dat het spoedig opgelost gaat worden.

Mvg Timo
Reputatie 2
Badge
Bedank voor je reactie.

Jouw tip, dit heb ik ook reeds zo aangepast. Het volledige bedrag minus de €26,50 om precies te zijn. Dit is wat max afgeschreven kan worden. Gelukkig heb ik maar voor 1x moeten storneren. De volgende afschrijving gebeurd over een paar dagen maar ik hoop nog voor die tijd dit al opgelost te hebben 👍
Reputatie 5
Badge +6
@De geweldige man zie ook eerdere topic Te veel betaalde toestelkosten.

In dit topic lees je dat er een formulier ingevuld gaat worden, als dit ook voor jou geldt, door de medewerkers van dit forum. Zorg er wel voor dat je je gegevens hebt ingevuld zoals beschreven in het topic.
Reputatie 4
Badge +3
@De geweldige man een advies betaal gewoon de volledige factuur en wanneer een moderator reageert kan deze gaan meekijken.
Storneren of een gedeelte betalen is het domste wat je kan doen en zorgt voor achterstallige betaling.
Wanneer een moderator de juiste afdeling op de schouder tikt Laat deze met jouw contact zoeken en wanneer je te veel betaalt heb krijg je dat terug
Dat is de enige en juiste route om te volgen niet wat je nu gaat doen.
Een moderator zal hier met enkele dagen reageren deze zijn precies op de hoogte van deze regels
Nog een advies zorg dat je forum account is ingevuld dan kunnen ze je sneller helpen.
Reputatie 2
Badge
@De geweldige man een advies betaal gewoon de volledige factuur en wanneer een moderator reageert kan deze gaan meekijken.
Storneren of een gedeelte betalen is het domste wat je kan doen en zorgt voor achterstallige betaling.
Wanneer een moderator de juiste afdeling op de schouder tikt Laat deze met jouw contact zoeken en wanneer je te veel betaalt heb krijg je dat terug
Dat is de enige en juiste route om te volgen niet wat je nu gaat doen.
Een moderator zal hier met enkele dagen reageren deze zijn precies op de hoogte van deze regels
Nog een advies zorg dat je forum account is ingevuld dan kunnen ze je sneller helpen.

Bedankt voor jou reactie.

Ik ben er niet mee eens met jou mening. Vind jij het normaal dat gewoon zomaar alles in rekening gebracht wordt ondanks dit niet meer de bedoeling moet zijn? Ik waak over mijn automatische afschrijvingen en als instanties denken gewoon zomaar bedragen van mijn rekening af te kunnen schrijven ondanks er wat anders aan mij doorgegeven is en contractueel overeengekomen is, dan zitten ze bij mij aan het verkeerde adres. Daar zijn contracten voor. Instanties komen wel met een mogelijke oplossing maar ik kan je nu al vertellen dat hier nog weken overeen zullen gaan voordat het allemaal in orde gemaakt is. Is altijd zo geweest met providers en al zeker als het om een gsm en abonnement gaat. Zo heb ik ook bij Vodafone tot 3.5maand moeten wachten voordat ze mijn nummer hebben vrijgegeven en kastje muur effect via servicedeskmedewerkers ondanks van ook maar 1 maand opzegtermijn☝️. Nee dank je. Ik kies voor de geruststelling dat ik nog niks betaald heb, i.p.v. dan ik nog terug moet ontvangen☝️

Ik betaal wat ik betalen moet volgens het contract en als mijn gsm afbetaald is en KPN blijft dit toch maar gewoon erbij afschrijven ondanks mij dit anders is vermeld en zo te lezen in deze forum zijn er vele anderen de gedupeerde hiervan, dan steek ik hier een stokje voor. Als ik mijn KPN nu ga opzeggen, kan ik je nu al zowat vertellen dat dit een bijzondere opzegtermijn zal verkrijgen alvorens mijn nummer weer voor een nieuwe provider vrijgegeven zal worden.

Blijkbaar denken ze gewoon in Nederland gewoon even alle regels te gaan veranderen maar ze hebben niet om mijn mening gevraagd om “het contract van mij” eventjes aan te passen zoals zij dit wensen.

Nee hoor, KPN kan afschrijven maar de extra kosten wat ik toentertijd voor mijn gsm betaalde kan niet meer afgeschreven worden. Ik kom sowieso nooit boven het maximum uit met sms, internet of bellen dus de berekening wat ze afschrijven is erg makkelijk ?☺️

Tot op heden ben ik nog altijd niet benaderd door KPN ondanks mij dit 2dagen geleden al beloofd was door een uitzendkracht op de servicedeskmedewerker. Maar ze komen wel, want tja ik heb 2 flinke bedragen gestorneerd. Zodra ik een eerlijke berekening verkrijg en zie dat mijn gsm niet meer in rekening gebracht krijg, is alles in orde en dan betaal ik gewoon datgene wat ik nog betalen moet. Als ik nog terug moet ontvangen dan ga ik er vanuit dat dit ook in orde zal komen.

?
Reputatie 4
Badge +3
Bij de nieuwere abonnementen gaat dit dus wel al vanzelf maar bij de oudere helaas nog niet.
De klanten service is helaas niet helemaal goed op de hoogte maar hier op het forum wel en zodra de medewerkers dit topic oppakken is net vaak snel geregeld.
Ga jij storneren en eigen regels toepassen dan vertraag je de boel alleen maar.
Want echt alles wat je te veel betaald word via een credit gewoon terug betaald.
Reputatie 2
Badge
Bij de nieuwere abonnementen gaat dit dus wel al vanzelf maar bij de oudere helaas nog niet.
De klanten service is helaas niet helemaal goed op de hoogte maar hier op het forum wel en zodra de medewerkers dit topic oppakken is net vaak snel geregeld.
Ga jij storneren en eigen regels toepassen dan vertraag je de boel alleen maar.
Want echt alles wat je te veel betaald word via een credit gewoon terug betaald.

Bedankt voor je reactie.

Ik ben niet bekend met deze forum. Eerst zien, dan pas geloven, niet dan? Nu lees ik wel in vele topics dat er nog weken overeen kunnen gaan voordat alles geregeld is en dit vind ik geen prettige gedachte omdat ik dan weer aan het lijntje gehouden ga worden. Is mij al eerder gebeurd en helaas kan ik deze ervaring niet uit mijn hoofd halen om als vergelijking te gebruiken.

Ik hoop dat je gelijk hebt en ik idd op korte termijn hierover benaderd zal worden. Heb alle begrip voor de servicemedewerker die net nieuw of ingewerkt moet worden. Maar als mij gezegd wordt dat ik binnen 2werkdagen gebeld zou worden, dan moet deze ook komen, ja toch. Het is nu alweer bijna 4dgn geleden dat ik gecontacteerd zou worden. Het is nu vrijdag en dus weer 2 dgn dat ik zeker niet gebeld ga worden als ik vandaag niet wordt gecontacteerd. En dit vind ik toch wel jammer dat ik na telefonisch contact vermeld krijg dat ik binnen 2werkdagen via een anoniem nummer gebeld ga worden, maar nu... nog altijd niks?

Hier wordt je toch vervelend door?
Reputatie 4
Badge +3
Topics worden meestal met een dag of 3 opgepakt en staan los van andere manieren van klant contact.
In verleden duurde het idd langer om je contract aan te passen of voordat de afdeling die contact opnam dat duurde lang daar zat een wacht tijd op.
Nu lees ik dat dat enkele werk dagen over heen gaat omdat de achterstanden zijn weg verwerkt.

KPN heeft tot nu toe bij altijd gedaan wat ze beloven en dit speelde bij mij iets meer dan 1 jaar terug ook en is keurig opgelost.
Reputatie 7
Badge +15
Hi De geweldige man, welkom op het geweldige KPN forum 😉 Ik lees dat onze Slimmerik @Roos79 je al veel nuttige informatie heeft gegeven, top. Storneren is niet nodig. Ik ga het samen met jou oplossen. Als ik jouw gegevens heb dan zal ik het verzoek voor je indienen. Ter geruststelling: je wordt binnen 5 werkdagen gebeld. En alles wat je 'te veel' hebt betaald voor de afbetaling van je toestelkosten krijg je ook weer van ons terug 🙂 Goeie oplossing toch?

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik voor je aan de slag. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@Nadia Jullie krijgen van hem geld hij heeft gestorneerd misschien komt dat zelfs tot een blokkade totdat hij betaald heeft.
Jammer dat klanten niet snappen dat het onverstandig is.
Ook profiel aanvullen had ik hem als tip gegeven dat dat tot sneller helpen zou voorzien.
Reputatie 7
Badge +15
Storneren is inderdaad niet verstandig. Dat verhindert het proces en verdere aanpassingen op het abonnement. Wanneer een openstaande factuur niet volledig wordt betaald kan het na een aantal herinneringen resulteren tot afsluiting. Dus dat werkt inderdaad averechts. Bedankt dat je hier meedenkt Roos 🙂 De geweldige man en ik komen hier vast wel verder uit. Komt goed!
Reputatie 2
Badge
Hi De geweldige man, welkom op het geweldige KPN forum 😉 Ik lees dat onze Slimmerik @Roos79 je al veel nuttige informatie heeft gegeven, top. Storneren is niet nodig. Ik ga het samen met jou oplossen. Als ik jouw gegevens heb dan zal ik het verzoek voor je indienen. Ter geruststelling: je wordt binnen 5 werkdagen gebeld. En alles wat je 'te veel' hebt betaald voor de afbetaling van je toestelkosten krijg je ook weer van ons terug 🙂 Goeie oplossing toch?

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik voor je aan de slag. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Ik hoor graag van je :)

Bedankt voor je reactie?

De “KPN collega goodguys” in het forum proberen wijze adviezen te geven. De MI heeft hier jarenlang ervaringen mee ☺️. Wel leuk bedacht zo’n teamplay, maar toch blijf ik over mijn eigen centen waken en niemand zal zomaar automatisch ongewenste bedragen van mijn rekening afschrijven☺️ Om te vermelden dat je afgesloten gaat worden of “het gaat nu langer duren omdat men gestorneerd heeft”, is natuurlijk niet verstandig om hier te gaan vermelden. Tenslotte komt dit over alsof er gepest/gedwarsboomd gaat worden als je het recht in eigen handen neemt zodra je KPN gaat dwarsbomen. Dit zou niet mogen natuurlijk.

@ Nadia
Bedankt Nadia?

Wat fijn om te vernemen dat het eindelijk concreet opgenomen wordt. Concrete benaderingen hebben bij mij meer effect dan enkel wijze forum adviezen van medecollega’s om zo aan het lijntje gehouden te worden. Zoals jullie duidelijk merken laat ik echt niet over me heen lopen.

☝️Gegevens zijn aangevuld.

De voortgang van deze afhandeling zal ik oa ook hier up to date houden zodat mede KPN gebruikers deze afhandeling mee in kunnen zien ☺️

Ik zal met veel gedrevenheid en mogelijk een tweede benadering binnen 5 werkdagen gaan afwachten. Tenslotte is mij dit 5dagen geleden reeds beloofd, maar zal er nu er vanuit gaan dat het netjes zoals je hebt aangegeven opgelost wordt?

Bedankt
Reputatie 2
Badge
...

☝️Gegevens zijn aangevuld.

De voortgang van deze afhandeling zal ik oa ook hier up to date houden zodat mede KPN gebruikers deze afhandeling mee in kunnen zien ☺️

Ik zal met veel gedrevenheid en mogelijk een tweede benadering binnen 5 werkdagen gaan afwachten. Tenslotte is mij dit 5dagen geleden reeds beloofd, maar zal er nu er vanuit gaan dat het netjes zoals je hebt aangegeven opgelost wordt?

Bedankt

Beste KPN team, wat ik gestorneerd heb, is nu alsnog weer en volledig “teveel” betaald. Toevallig ben ik nu “onsite”, hint: “BORG” en de koffie smaakt me goed😉

Nu ik alsnog de teveel inrekening gebrachte maanden betaald heb wacht ik het beloofde telefoontje nu af.
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie dat je contract op 8 oktober is verlopen. Vandaag hebben we geprobeerd telefonisch contact met je te krijgen. Helaas, zonder resultaat 😞 Je was niet in de gelegenheid? Er zal morgen weer contact met je worden gezocht. Ik hoop dat het dan wel uitkomt.

Op het KPN forum kan je online antwoord vinden op je vraag. Of zelf een vraag stellen over producten en diensten van KPN. Er zijn moderators aanwezig om je te helpen, maar grotendeels helpen mede klanten je bij het vinden van een antwoord 😃 Daarnaast vind je op het forum kennisartikelen en actuele informatie over KPN. Wil je meer weten over het forum van KPN? Starten op het KPN forum - hier lees je hoe het werkt.
Reputatie 2
Badge
Hmmm, ik heb mijn gsm de hele dag Standby gehad. Wel vreemd dat ik niet te bereiken was. Als ik in gesprek zou zijn, zou ik zelfs een melding verkrijgen dat iemand mij tracht te bereiken of een melding bij “gemiste oproepen”. Heb ik in elk geval nergens een melding bij staan.

Naja dan morgen weer. Als ik overdag bel, dan bel ik vnl met mijn zakelijke mobiel. Dus ben ik met mijn privé mobiel altijd te bereiken. En heb overdag meestal mijn Bluetooth mic in mijn oor hangen ook?
Reputatie 7
Badge +15
Dat is vreemd... Ik heb collega's van de afdeling contracten op de hoogte gesteld. Er wordt morgen weer geprobeerd contact met je op te nemen. Houd je ons hier op de hoogte? 🙂
Reputatie 2
Badge
Dat is vreemd... Ik heb collega's van de afdeling contracten op de hoogte gesteld. Er wordt morgen weer geprobeerd contact met je op te nemen. Houd je ons hier op de hoogte? :)

Bedankt voor je reactie,

Ik wilde nog even doorgeven dat mijn abonnement vanaf 29 Juli 2016 de aansluiting loopt, en vanaf 29 augustus 2016 gaat het contract voor een duur van 24maanden pas in. Hierna heb ik het door laten lopen maar is het contract wel maandelijks en nog altijd opzegbaar

Dat het contract pas op 8 oktober is verlopen is onjuist. 😉

Screenprint van het contract met herkenbare details heb ik bijgevoegd

Reputatie 2
Badge
Een goedemorgen allemaal 🍵

We staan allemaal helemaal stand-by, hoor? Mijn Privè Gsm staat zelfs doorverbonden met mijn zakelijke nummer ?
Reputatie 2
Badge
Een goedemorgen allemaal 🍵

We staan allemaal helemaal stand-by, hoor? Mijn Privè Gsm staat zelfs doorverbonden met mijn zakelijke nummer ?

En nee, vandaag niet gebeld. Misschien morgen dan? Het telefoontje wat 7dgn geleden belooft werdt zal waarschijnlijk ook niet komen.

We wachten wel af?

Wat betreft het contract, deze is zelfs op 29-06-2018 beëindigd☝️

Staat zelfs duidelijk in “Mijn KPN” zo vermeld. Wel grappig ?

Zie screenprint?

Reputatie 2
Badge
Nee, ik ben helaas nog niet gebeld door betreffende afdeling.. Misschien straks nog ?
Reputatie 2
Badge
Jaaaaaa ben vanavond eindelijk gebeld en heb een duidelijke uitleg over de zaak verkregen. Ik had wel moeite om voor de besproken oplossing hieraan toe te geven, maar heb alsnog het advies aangenomen.

Er is beloofd dat het teveel betaalde allemaal verrekend zal worden met de eerst volgende afschrijving, prima en mijn gsm wordt niet meer extra in rekening gebracht. Ik heb netjes een bevestiging per e-mail ontvangen met daarin duidelijk de nodige details zoals het de komende tijd en tot ik een besluit genomen heb voor mijn volgende abonnement hiervan ga afwijken naar een voor mij passende abonnement.

Het heeft eventjes geduurd, en mijn vrees naar de mogelijke stagnaties zoals ik het al reeds eerder mee heb moeten maken bij Vodasloom is gelukkig nog geen sprake van? Want dit was echt geen pretje.

Nu alles is toegezegd en per mail bevestigd is, en het staat enkel nog wel zwart op wit, maar ik ga er nu wel vanuit dat alles Oke komt.

Toppie, en bedankt voor het geduld met mij ??

?
Reputatie 4
Badge +3
Dat is mooi dus nu heb je een maandelijkse opzegbare Sim only precies wat je zou hebben als je contract is afgelopen.
Reputatie 7
Badge +15
YEAHHH!! Fijn dat het goed is opgelost 😃 Ach, geduld is een schone zaak toch? 😉 We helpen je hier graag, mocht je nog eens een vraag hebben. Let us know!

Reageer