Beantwoord

Mist inkomende gesprekken

  • 13 August 2019
  • 2 reacties
  • 175 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds een kleine twee weken hetzelfde probleem.
Heb al van alles geprobeerd. Toestel (iPhone X ) uit- en weer aanzetten, doorschakelingen (die er volgens mij niet op stonden) er vanaf gehaald etc.

Ik heb het idee dat het ligt aan de instellling "bellen via Wifi". Sinds wij terug zijn van onze vakantie is de wifi op zijn zachts gezegd kl*te. Als ik dan bel via deze instellingen valt het gesprek regelmatig weg. Zet ik de optie "bellen via wifi" uit, dan gaan mijn inkomende oproepen direct naar de voicemail en krijg ik een SMS wanneer er kennelijk iemand gebeld heeft. Mijn toestel staat dan wel aan, maar gaat niet over.

Bij thuiskomst bleek wel dat er agv blikseminslag in de buurt de aardlekschakelaar beneden was omgeslagen. Er leek verder geen schade, behalve een ontdooide diepvries, maar wellicht heeft het slechte wifi bereik daar mee te maken????

Los daarvan staat dan mijn inziens nog steeds dat als ik de instelling "Bellen via wifi" uitzet op mijn mobiele telefoon dat ik dan via KPN kennelijk geen bereik heb. Want het is niet alleen als ik thuis ben, maar ook als ik onderweg ben.....

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt


icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 15 August 2019, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Hallo @CSande, als je oproepen mist is het natuurlijk erg vervelend! Als ik het zo lees spelen er 2 verschillende dingen, de WiFi verbinding is minder geworden en je bent mobiel niet bereikbaar als Bellen via WiFi op jouw telefoon uitstaat.
Op het moment dat Bellen via WiFi uitstaat, gebruikt jouw mobiele telefoon het mobiele netwerk, maar daarmee kan je blijkbaar niet gebeld worden. Lukt het uitbellen wel op die momenten? Is jouw telefoon wel met het KPN netwerk verbonden als je Bellen via WiFi uit hebt staan? Het opnieuw opstarten van jouw telefoon heb je al geprobeerd zei je, dat was dus geen oplossing. Heb je jouw SIM-kaart ook al eens in een ander toestel gedaan om te kijken of dat een verschil maakt? Ik ben daar heel benieuwd naar.
De verminderde WiFi zal los staan van de ontdooide diepvries, wat natuurlijk ook een naar iets is. Heb je ook een vaste aansluiting van ons? Dan kan je de stappen in de WiFi Tuner volgen, daarmee wordt de Experia Box zo optimaal mogelijk ingesteld en gekeken naar andere opties.
Ik hoor de resultaten van beide dingen graag van je.
Reputatie 7
Hallo @CSande, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je de opties in mijn vorige bericht al kunnen bekijken of proberen?