Beantwoord

Mobiel abonnement / sim-only

  • 21 February 2019
  • 4 reacties
  • 117 keer bekeken

Mijn vrouw en ik hebben sinds okt.2018 ieder een mobielabonnement KPN basis (€15) in het kader van KPNcompleet. Nu blijkt dat voor bellen naar het buitenland extra betaald moet worden. Op de site van KPN zie ik bij de voorwaarden nu alleen nog sim-only abonnementen staan voor € 13 en daar staat bij de voorwaarden expliciet bellen naar landen binnen de EU inbegrepen. Van de basis,budget en andere abonnementen kan ik niets meer vinden. Kunnen onze abonnementen omgezet worden in sim-only?
icon

Beste antwoord door Susan_ 22 February 2019, 09:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen houtjedub, bedankt voor je bericht!

Helaas is het niet mogelijk om binnen je huidige contract een Sim Only af te nemen die later geïntroduceerd is. Je hebt namelijk in oktober 2018 een abonnement afgesloten met bijbehorende voorwaarden. Voorwaarde is dat je wel kunt verhogen tijdens je contract, maar met de abonnementen die destijds golden. Wil je zonder kosten naar nummers in Europa kunnen bellen, dan dien je jouw abonnement op te hogen naar een Zorgeloos abonnement, binnen jouw contract. De kosten hiervoor weet ik niet exact, maar kan ik wel voor je achterhalen. Zou je dan jouw Forum profiel willen voorzien van in ieder geval: naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer(s)? Dit kan je zelf trouwens ook vinden, in MijnKPN en door te klikken op abonnement wijzigen. Je krijgt dan de prijzen te zien.

Op deze website kan je trouwens alle oudere abonnementen en voorwaarden vinden.
Reputatie 7
Badge +21
@houtjedub, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan ik je hier nog bij helpen, of heeft bovenstaande informatie je voldoende geholpen?
Beste Susan, excuus voor de late reactie. Ik ben een paar dagen weggeweest. Jouw reactie heeft mij helaas weinig verder geholpen. Mijn huidige abonnement is al veel te ruim. Ik ben een weinig-beller. Met een Zorgeloos abonnement zouden er nog meer MB's en belminuten bij KPN blijven liggen. Met het verschijnen van goedkopere sim-only abonnementen, ook bij andere providers, voelt mijn huidige abonnement als een soort woekerpolis, al begrijp ik dat ik niet van het contract af kan. Een pre-paid abonnement na afloop van het huidige lijkt mij vooralsnog de beste stap.
Reputatie 7
Badge +21
Geen probleem, fijn dat je alsnog een reactie hebt gegeven 🙂 Ik begrijp het zeker, dat dit niet goed voelt. Destijds ben je een contact aangegaan met een bepaalde tijd, en wanneer er dan kort erna andere aanbiedingen komen snap ik dat het misschien raar overkomt.

Wachten met verlengen, verlengen met 1 jaar of tijdelijk overstappen naar prepaid met je nummer is een volgende keer misschien inderdaad net even wat handiger. Dan zit je nergens 2 jaar aan vast.

Reageer