Beantwoord

Mobiel abonnement van Telfort naar KPN, minder data?

  • 15 June 2021
  • 11 reacties
  • 190 keer bekeken

Ik heb een vraagje, Ik had bij Telfort een abonnement lopen, deze is nu KPN geworden.

Nu zag ik dat ik hiervoor bij Telfort 10.646 MB internet bundel had en nu met KPN 6.754 MB.

Hoe kan dit precies, want het zou de zelfde hoeveelheid MB's moeten zijn want ik heb nog de zelfde bundelen.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 16 June 2021, 16:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dirk Kerklaan ,

Ga er maar vanuit dat de overzetting ergens midden in de maandelijks periode heeft plaats gevonden. Dan zie je een MB naar rato. 

Check het maar eens op de eerste dag van de volgende periode. Dan zou je de volledige bundel moeten kunnen terugzien. 

Waar kan ik dit precies zien? Want in de kpn app staat een balkje wat 693 MB groen is en aan het einde van het balkje6754

21 dagen resterende

Reputatie 7
Badge +28

Zo te lezen is jouw abonnement na ongeveer 10 dagen in de maand omgezet. Hierdoor heb je deze maand maar ongeveer tweederde van het aantal MB’s tot je beschikking. Maar het gaat dus over 21 of 22 dagen in plaats van 31 dagen. 

Volgende maand staat alles normaal. 

Reputatie 7

Hoi @Dirk Kerklaan, welkom bij ons op het forum. Heb je het abonnement recent gewijzigd naar een KPN abonnement, of bedoel je dat dit je sinds de automatische overzetting van Telfort mobiel naar KPN (26 januari 2020) ervaart? Bij de oud-Telfort abonnementen, kan je herkennen aan 'TFT’ bij het abonnement, kan je net als bij Telfort ongebruikte data meenemen naar de volgende maand. Als dat nog het geval is, kan het zijn dat er minder data meegenomen kon worden. Je zegt dat je nog dezelfde bundel hebt, daardoor klinkt het alsof dat mogelijk kan meespelen. Of heb je jouw abonnement gewijzigd naar een KPN Hussel abonnement zoals Noordzee noemt? 

Hij is automatisch omgezet naar een KPN abonnement, want ik had een abonnement bij Telfort.

Ik had een 2 jarig abonnement daar en deze liep nog door tijdens de overzetting.

Daarom dat ik het vreemd vind dat mijn bundel lager is dan dat ik had van 10.646MB

Reputatie 7

Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen @Dirk Kerklaan? Als je naast alle vakjes bij "Persoonlijke opmerkingen” ook de laatste 3 cijfers van de IBAN kunt zetten kan ik met je meekijken naar jouw abonnement. 

Ja ga ik doen!

Heb hem ingevuld, laat maar even weten

 

Reputatie 7

Je hebt nu inderdaad alleen de laatste cijfers van de IBAN ingevuld, de rest van de vakjes heb ik  ook nog wel nodig om je gegevens erbij te kunnen pakken. Kan je dat ook nog invullen @Dirk Kerklaan?

Zo voldoende?

 

Reputatie 7

Yes, dank je voor de gegevens @Dirk Kerklaan. Zo te zien is het inderdaad nog een oud Telfort abonnement, waarbij je per maand 4750MB hebt. Op de facturen zie je dat terug onder 3 kopjes: 3000MB van het abonnement (TFT BelBundel 2017 3000/300), 1000MB gratis en nog een 750MB bundel gratis. Alles wat je meer dan dat hebt, is meegenomen van de vorige 2 maanden.

Op dit moment is de volledige huidige maand (4750 MB) nog beschikbaar en je begon deze maand met 2004,04MB van mei. De rest van de bundels van april en mei was gebruikt en kon daardoor niet meegenomen worden. De hoeveelheid data die je ziet klopt dus wel.