Beantwoord

Mobiel abonnement verlengen vanaf wanneer zonder extra kosten huidige abonnement?

  • 20 February 2019
  • 6 reacties
  • 591 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Mijn abonnement loopt op 10 april a.s. af. En ik kan volgens mijn kpn nu al verlengen. Als ik dat doe komen er dan geen extra kosten bij? Of moet ik wachten tot zeg maar begin april en dan het nieuwe abonnement afsluiten zonder extra kosten? Dus als ik een nieuw toestel wil kan ik deze dan gelijk gebruiken?

En verder wil ik graag een andere iPhone, ik heb nu een SE model en hou niet zo van die grotere iPhone's. Welk type die nieuwer is dan de SE heeft nagenoeg dezelfde afmeting? Ik wil er overigens ook niet zoveel voor hoeven bij betalen, wil gewoon een gratis toestel met abonnement. Nu zag ik op de KPN webshop niet echt toestellen die daar voor in aanmerking kwamen, allemaal te duur of veels te veel data wat ik nooit gebruik of op maak. Ik heb nu 2 gb en dat is meer dan voldoende voor mij.
icon

Beste antwoord door PeterG 20 February 2019, 11:56

Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt v.a. 4 maanden voor de einddatum van je contract inderdaad verlengen. Verlengen heeft geen extra kosten; er zijn geen verlengingskosten ofzo. Mogelijk is je nieuwe abonnement natuurlijk wel (iets) duurder dan je oude. Maar KPN heeft onlangs nieuwe abonnementen geïntroduceerd, waarbij ook goedkope(re) zijn i.v.m. de integratie van de Telfort proposities.
 

  • Je kunt je huidige abonnement ook gewoon laten doorlopen (de mijne loopt nu 6 jaar)
  • Je nieuwe abonnement gaat pas lopen zodra je oude is afgelopen (dus per 11 april 00:00 uur bij jou)
  • Voortijdig verlengen heeft alleen zin als je een telefoon op afbetaling nodig hebt.
  • Als je nu al verlengt met toestel kun je je nieuwe telefoon direct gebruiken. De afbetaling daarop gaat ook direct lopen. Het nieuwe abonnement pas aansluitend op je huidige.
  • Voor een toestellening van € 250 of hoger wordt een BKR check gedaan. En volgt een BKR registratie.
  • Sim only verlengen heeft geen zin om eerder te regelen.
Reputatie 3
Badge
En welke nieuwere iPhone komt er het dichtst bij de afmeting van de SE? En hoef ik niet speciaal een abonnement af te sluiten in de KPN store? Kan dit ook bij andere shops online? Want er zit nogal een verschil in de prijzen en ook in het aanbod.
Je kunt je KPN abonnement ook verlengen bij andere winkels zolang ze maar onafhankelijk zijn. Veel telefoonwinkels in winkelcentra bieden gewoon abonnementen aan van alle providers. Toestel koop je dan (op afbetaling, maar kan ook in 1 X afgetikt) bij die winkel. (Phonehouse, Mediamarkt ...)

Online weet ik dat het via Belsimpel.nl kan. (die site werkt overigens niet goed in Firefox indien je dat gebruikt).

Ik zou het niet weten van dat formaat. Waarom is dat belangrijk? Hoesje? Ben geen fan van het fruitmandmerk. Productiekosten van zo'n toestel zijn ca. 8 % van de verkoopprijs! Ontwikkelkosten zijn er nauwelijks: Die X heeft maar iets aangepaste software t.o.v. z'n voorganger. Lekker verdienen die club. Veel te dure telefoons. Een defecte batterij kan niet vervangen worden... Moet je meteen weer een nieuw toestel kopen. Sorry hoor, het roept bij mij nogal wat weerstand op.
Reputatie 3
Badge
Ik vind het formaat handig, nieuwere iPhone's zijn te groot. Dus als iemand een antwoord kan geven op mijn vraag. Graag!
Ik weet wel dat de X en alle afgeleiden met een X daarvan erg groot zijn. Veel groter dan de SE.

De iPhone SE is nog steeds te koop. Je kunt er dus een nieuwe van kopen. Alle nieuwere typen zijn groter. De SE heeft een scherm van 4 inch. De 7 en de 8 hebben 4,7 inch. De X en XS heeft een scherm van 5,8 inch.
XS Max is ook 5,8 inch. De XR is 6,1 inch.

Bron: https://www.iphoned.nl/
Reputatie 3
Badge
Dan kom ik dus eigenlijk toch uit op en 4,7 inch dat is dus ietsje groter dan mijn SE met 4 inch.

Reageer