Vraag

Mobiel bereik in huis

  • 15 January 2019
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Geachte heer / mevrouw,
In huis heb ik geen bereik met mijn mobiele telefoon. Wat kan ik hier aan doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Hieronymus, welkom! Dat lijkt me heel onhandig. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer? Ik kijk dan hoe het ervoor staat op jouw adres. Ervaar je dit pas net of al langer? Ben je recent verhuisd of is er in je huidige woning iets veranderd? Ook ben ik benieuwd welk merk en type toestel je hebt en of anderen met een KPN of Telfort abonnement dit ook ervaren op jouw adres.
Beste Marcia,
Dank voor je reactie. Ik heb mijn mobiele nummer toegevoegd. Het is eerlijk gezegd al 10 jaar, sinds we er wonen. In die periode heb ik via mijn werk diverse andere abonnementen gehad, het was altijd hetzelfde: geen bereik.

Groet Jeroen
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je reactie! Ik vind geen gegevens onder je 06-nummer. Wil je eens controleren of je hem juist hebt ingevuld? Het is wel echt een 06-nummer van KPN? Als je ook je postcode + huisnummer opslaat, kan ik op basis van je adres je gegevens er ook bijhalen.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie er een heel ander 06-nummer bij dan die je in je forumprofiel ingevuld hebt. Verder zie ik op de dekkingskaart dat het bereik op jouw adres binnenshuis niet optimaal, maar zeker wel aanwezig is. Niet meteen een verklaring waarom het niet werkt in ieder geval. Ik ga maandag contact opnemen met onze technische dienst hierover. Wel heb ik dan nog een paar vragen.

  • Zijn er ook anderen in je omgeving met een KPN of Telfort abonnement? Ervaren zij dit probleem ook?
  • Daarnaast ben ik benieuwd of je wellicht van buren en/of mensen in je omgeving weet of zij hier ook tegenaan lopen.
  • Als je je toestel op 'alleen 2G' en op '3G/2G' zet, merk je dan ook verbetering binnenshuis?
  • Kan je überhaupt wel bellen binnenshuis of ben je dan echt niet bereikbaar?
  • Als laatste wil ik graag weten of je buiten op straat ook slecht bereik hebt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je nog niet weer gereageerd hebt. Lukt het je om bovenstaande te testen? Met die informatie kan ik contact opnemen met onze technische dienst om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.