Beantwoord

Mobiel met abonnement afsluiten zonder eigen nummer te verliezen

  • 6 June 2019
  • 4 reacties
  • 120 keer bekeken

Hallo. Ik heb een mobiel abonnement van Telfort. Hier wil ik voorlopig nog niets aan veranderen. Nu wil ik via KPN online een nieuwe mobiel + abonnement aanschaffen. Dit is het verjaardagscadeau voor onze minderjarige dochter. Tijdens het bestelproces moet je aanvinken: ik wil mijn huidige nummer behouden of ik wil een nieuw nummer. Ja ik wil een nieuw nummer maar niet voor mijzelf. Hoe doe ik dit zodat ik mijn eigen mobiel + Telfort abonnement en nummer behoud en een nieuw nummer krijg voor onze dochter?
icon

Beste antwoord door Susan_ 7 June 2019, 11:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Megan11, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat leuk dat je een KPN abonnement voor je dochter wil afsluiten, dat horen we graag! 😉 Ik begrijp dat je een beetje zit met de vraag: moet ik kiezen voor een nieuw nummer of niet?

Als dit het eerste mobiele nummer voor je dochter is (of wordt) kan je kiezen voor een nieuw nummer (er is dan geen nummer om over te nemen). Zij krijgt dan bij het toestel een simkaart, met hierop het nieuwe KPN nummer.

Heeft je dochter al een prepaid simkaartje (van KPN of een andere provider) kan je ervoor kiezen om dat nummer te laten overhevelen naar KPN. In dat geval kies je voor behoud huidige nummer. Dit is wel zo gemakkelijk, dan hoeft zij en hoef jij geen nieuw nummer toe te voegen of uit het hoofd te leren.

Zolang je niks wijzigt aan jouw Telfort abonnement, behoud jij dat nummer en zal er niks veranderen. Dit heeft ook geen invloed op het nieuwe KPN abonnement.

Is het zo een beetje helder geworden? Indien je nog meer vragen hebt hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +21
@Megan11, ik heb nog geen reactie ontvangen. Kan ik er vanuit gaan dat jouw vraag beantwoord is? Zo niet, dan weet je me te vinden! 🙂
Sorry voor de late reactie! Mijn man heeft het per telefoon geregeld bij jullie. Ging heel gemakkelijk en inmiddels is de mobiel al hier in huis! Onze dochter zal heel blij zijn woensdag.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je terugkoppeling, fijn om te lezen dat het inmiddels al gelukt is! En alvast een fijne verjaardag gewenst voor haar! 🎂🎉

Reageer