Mobiel nummer afgesloten/geblokkeerd.

• 17 april 2013
  • 8 reacties
  • 8485 keer bekeken

Hoi,

Ik moest voor het activeren van mijn DigID een mobiel nummer invoeren, dus ik had toen mijn mobiele nummer ingevoerd dat ik nu al ruim een jaar heb. Toen ik het activerings SMS'je wou ontvangen, gaf mijn mobiel (Samsung star s5230) aan dat ik geen verbinding had met een mobiel netwerk, en vroeg of ik verbinding wou maken.

Toen ik verbinding wou maken met NL KPN, het netwerk waar voorheen altijd mee verbond gaf hij aan dat dat niet mogelijk was.

Ik las vervolgens online dat dit kan liggen aan het feit dat ik al een tijdje geen beltegoed heb gekocht, zo ja, hoe kan ik dan weer opwaarderen zodat ik mijn mobiele nummer behoud?

Groet,

Floris de Bijl

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Mits je simkaart nog binnen de houdbaarheidsdatum zit, volgens mij is dat een jaar, kan je volgens mij gewoon opwaarderen door een opwaarderingskaart bij de winkel te halen. Sowieso toestel even aan en uit zetten is vaak ook een goed idee, in het geval van verbinding maken met het KPN netwerk. 

Het zou kunnen zijn dat hij over de datum heen is.

Als dat zo is, kan ik dan een nieuwe SIM kaart halen met hetzelfde nummer?

Reputatie 6
Badge +2
Een prepaid kaart van kpn moet je 1 keer per half jaar gebruiken. Wanneer je dat 2 keer per jaar doet blijft je tegoed dus altijd geldig. Als je dit niet doet wordt het beltegoed is bevroren en heb je nog een x aantal maanden de tijd om op te waarderen.  Als je dat ook niet doet vervalt je hele telefoonnummer.

Reputatie 4
Badge +2
Beste fdebijl,

Zou je in een privébericht het desbetreffende 06-nummer willen sturen? Dan kan ik controleren wat de status van je prepaid-kaart is.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Reputatie 4
Badge +2
Bedankt voor je privébericht.

Ik zal kijken of het nummer nog te reactiveren is en laat het je z.s.m. weten.

M.v.g,

Jemy

Hoi Jemy,

Weet je al of het nummer nog te reactiveren is?

Groet,

Floris

Reputatie 6
Badge +2
Als je 1244 (opwaarderen kpn) belt krijg je dan verbinding?

Je kan je simkaart ook even in een ander toestel zetten. Als hij het dan ook niet doet is waarschijnlijk je nummer vervallen.

Reputatie 4
Badge +2
Beste Floris,

Het nummer wel, de SIM-kaart niet. Ik wil je adviseren een nieuwe prepay-SIM in de winkel te halen, dan kan ik je oude nummer daar weer aan koppelen.

M.v.g,
Jemy

Reageer