Beantwoord

Mobiel nummer overnemen van zakelijke KPN SIM

  • 3 March 2020
  • 8 reacties
  • 688 keer bekeken

Hoi KPN community,

Ik heb binnenkort een nieuwe baan waar ik een eigen SIM nodig heb maar wil de nummer van mijn huidige zakelijke KPN SIM overnemen.  Enkele dagen geleden heb ik op de webshop van KPN een nieuwe SIM besteld met ‘nummerbehoud’ aangevraagd.  Het is KPN naar KPN dus ik dacht dat het  zo relatief makkelijk te doen zou zijn.  Maar nu heb ik ineens meerdere emails en SMS’jes van KPN ontvangen dat de nummerbehoud is afgewezen door mijn huidige provider (en dat is KPN).  In de laatste SMS stond dat mijn huidige provider ‘Sympac’ is and dat ik met hun contact moet opnemen - maar Sympac is toch ook KPN? 

Ik heb vandaag KPN gebeld en heel lang gesprek met iemand gehad die ook met andere afdelingen ging navragen - hij begreep het ook niet en zei dat het toch mogelijk goed zal gaan ondanks alle berichten van KPN dat nummerbehoud is afgewezen. Hij zei wel dat ik mogelijk beter een ‘contractovername’ had moeten aanvragen - maar op dat moment waren die paginas niet bereikbaar (nu inmiddels wel weer).

Iemand een idee wat ik nu moet doen?  Weer een poging om KPN te bellen?  Mijn SIM wordt vandaag of morgen geleverd maar ik vermoed  sterk dat ik nog wat moet doen om die nummer over te nemen. 

Mijn werkgever heeft trouwens ook geen idee hoe een KPN naar KPN nummerbehoud werkt.

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 10 March 2020, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Deze is blijkbaar lastig.  :) Heeft iemand van het KPN team misschien een tip?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kendoji, jouw nummerbehoud wordt dus afgewezen door ons of eigenlijk door Sympac. Deze moet dus over komen van jouw werkgever begrijp ik. Mag ik van jou het nummer waar het om gaat. Wil je deze toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dat lijkt mij de eerste stap. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt. Dan ga ik eens op het nummer zoeken om te kijken wat ik kan achterhalen en welke stappen we kunnen nemen. 

Hoi Bart, ik heb mijn nummer toegevoegd aan mijn profiel.  Bedankt alvast! 🙂🙏

Reputatie 7
Badge +20

Yes, bedankt. Ik heb dan ook even meegekeken wat ik allemaal kon achterhalen. Ik zie de afwijzing, maar omdat het om een afwijzing gaat van een zakelijk nummer is dat ook alles wat ik kan inzien. :( Ik wil je dan ook aanraden om even contact op te nemen met mijn zakelijke collega's.

Hoi @Bart_Z ik heb KPN Zakelijk gebeld en zij hebben ook geen idee.  Kan het echt zo zijn dat dit gewoon onmogelijk is en dat niemand bij KPN kan helpen?  Hebben jullie misschien nog een tip?

Hebben jullie misschien nog een tip?

Ja, het zakelijk forum https://zakelijkforum.kpn.com/

Reputatie 7
Badge +20

Je werkgever heeft het nummer wel vrijgegeven? Heb je dat ook al eens nagevraagd?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het inmiddels gelukt is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen.