Vraag

Mobiel onbereikbaar

Als mensen mij mobiel bellen krijgen ze soms een in gesprek toon en wordt direct doorgeschakeld naar voicemail terwijl ik gewoon bereikbaar ben en niet in gesprek.
Dit is al enkele jaren zo maar lijkt nu erger worden.
Dit is onregelmatig zo, onafhankelijk van de locatie en volstrekt willekeurig.
Hebben meer mensen hier last van?

9 reacties

Reputatie 7
Eén andere melding afgelopen weken; 't zal dus niet structureel zijn.
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/niet-altijd-meer-gebeld-worden-424962
Misschien dat je kunt uitproberen wat er in dat topic genoemd wordt.
Het ligt soms aan het toestel, soms aan de simkaart. Soms is het een probleem in de centrale.

Op dit topic wordt met zo'n 24 uur gereageerd door iemand van KPN Webcare (moderator). Dit krijgen we als klanten onderling niet opgelost denk ik zo.
Dank PeterG.
Resetten heb ik laatst gedaan, om andere reden trouwens. Reacties van KPN geven niet indruk van 'oplossing nabij', eerder van 'wij weten het ook niet'. .
Toestel, iPhone4S, geeft geen aanleiding tot klachten. Doet het in binnen- en buitenland uitstekend.
Wat is code ##002# ? Google levert een hoop Engelstalige verhalen waar ik geen touw aan kan vastknopen.
Vooral de willekeur is storend, KPN mobiel abo wordt daarmee onbetrouwbaar. Ik heb dat met andere providers nog nooit gehad.
Reputatie 7
Met een iPhone schakelt dat de schermmededeling uit dat er doorschakelingen actief zijn.
Bij sommige providers kun je daarmee alle doorschakelingen uitzetten. Niet bij KPN overigens.

Toestel, iPhone4S, geeft geen aanleiding tot klachten. Doet het in binnen- en buitenland uitstekend..Uit het hier vetgedrukte leidt ik af dat je in het buitenland juist wel goed bereikbaar bent?
Inderdaad, ik heb in diverse buitenlanden nooit gemerkt dat ik gemiste telefoontjes had terwijl ik de mobtel bij me had.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @wmuller1, leuk dat je je vraag op ons forum stelt! Goed dat je een reset al hebt geprobeerd. Met ##002# haal je alle eventuele doorschakelingen van je nummer af. Dat is inderdaad ook iets wat soms kan helpen. Als dat de oplossing ook niet is, hebben we meer gegevens nodig. We gaan dan eens uitzoeken wat er gaande is. Reageer in dat geval op mijn privébericht .
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb geen bericht gezien in Marcia haar inbox, @wmuller1. Als ik je nog verder kan helpen, stuur dan vooral je gegevens nog toe 🙂.
Mail van Marcia gemist. Inmiddels ##200# truc uitgevoerd en PB naar Marcia gestuurd met data, nummers & lokaties.
Ik heb geen bericht gezien in Marcia haar inbox, @wmuller1. Als ik je nog verder kan helpen, stuur dan vooral je gegevens nog toe 🙂.
Gegevens zijn 6 dagen geleden opgestuurd. Heeft dat nog iets opgeleverd?
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb nog geen duidelijkheid @wmuller1. Na het weekend hoop ik je meer te kunnen vertellen 🙂.

Reageer