Vraag

mobiel ruilen

• 3 december 2016
  • 4 reacties
  • 140 keer bekeken

een lang en ingewikkeld verhaal 'Toen ik in juli bij kpn kwam met een vraag over tv internet , kreeg ik ten antwoord als u nu een mobiel neen kan u dan gelijk gebruik maken van de zenders en spoty ik moest in oktober toch een ander mobiel hebben , dus oke . ik had een samgung die merk beviel mij prima. mar die werker drong mij min of meer een HTC desire 620 op. Ik ben een vrouw van 73 , dus luisterde naar hem , hij was precies als de samsung die ik nu had maar beter en moderne . ik kreeg moeilijkheden met nummer behouw dacht och tegen die tijd eind oktober is het wel in order . niks is minder waas ,mijn nummer werd geweigerd . Na 3 maanden eindelijk mocht ik mijn nummer behouden , ik had toen al gevraagd mag ik hem ruilen zit nog in de doos niet uitgepakt , nee dat kon niet volgens een medewerker . , Als je naar de winkel moet staat je zeker bijna een uur voor je geholpen wordt, (ik heb een schootmobiel) ben voor nummer behouw wel 3 a 4 keer daar voor heen geweest , met uren wachten , eindelijk kon ik eind oktober dan gebruik maken van deze mobiel, waar ik niet gelukkig mee ben , ik mist de handeling van samsung , naar 3 weken merkte ik dat de camera niet naar behoren werkte , ik weer terug , moest bon hebben , ik naar huis , kon de bon niet vinden , mijn bankgegevens gegeven war opstond wanneer ik die heb genomen , nee niet goed, ik bellen naar kpn die mij binnen half uur mij mail over de facatuur , ik weer terug een uur gewacht , uiteindelijk naar weer 1 uur staan te wachten geholpen , ook gezegt ik ben niet blij met deze mobiel , o wen u maar aan , kreeg een mail van kpn mobiel is in reperatie op een wild vreemde naam. Ik naar kpn gebelt maar moest naar de winkel daar moesten het in order maken , weer 1 uur wachten , krijg je te horen ooooooooooooooooo dat geeft niet , nu 2 weken weg ,abonnement gaat gewoon door , ik wil gewoon een ander mobiel een samsung en deze niet . ook werdt mij niet vertelt dat je een mobiel kon verzekeren , dus zit gewoon zonder . hun mogen fouten maken . maar ik met in de verpakte mobiel die niet open was geweest niet mogen ruilen , Ik zit nu er 2 jaar aan vast , als ik het op zegt moet ik even 500 euro boete betalen , terwijl het toestel net 120 euro kost , waarom mag ik niet ruilen hij is net 3 weken in gebruik , ik heb alles van jullie , vind het zeer en zeer triest , dat ik zo behandel wordt ben je wel 73 maar wel een mens ineke

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Ineke, wat jammer om te lezen van deze slechte ervaringen. Het zat echt flink tegen sinds de aanvraag van het mobiele abonnement :(

Ik ben bang dat ik je ook niet kan helpen met een ander toestel. Bij het aangaan van een abonnement met toestel ga je een contract aan met dat specifieke toestel. Het is binnen twee weken mogelijk het abonnement te annuleren en eventueel een nieuw abonnement met ander toestel te kiezen.

Ik ben wel benieuwd, wat mis je precies in de HTC wat de Samsung wel had? Het kan zijn dat het er iets anders uit ziet of dat instellingen op een andere plek staan. Uiteindelijk moet je er wel hetzelfde mee kunnen. Kan ik je hier misschien mee helpen? Het is ook mogelijk om je vorige Samsung toestel weer te gebruiken als je de simkaart daar in stopt. Het HTC toestel kun je dan eventueel als reservetoestel gebruiken of verkopen.
helaas was ik zo goed om mijn mobiel aan mijn zoon te geven, omdat hij er geen een had en kapot is . ik hoop via ,via te kunnen ruilen , maar weet als mijn abonnement is afgelopen en maak het nog mee nooit meer bij jullie afneem. gewoon omdat de server slecht is geduvel met nummer behou en pas in oktober heb ik hem pas open gemaakt .en dit ook aan mijn vrienden en fam wel op attent maak , hoe jullie omgaan met mensen .. de samsung was makkelijker in gebruik , nu via omwegen kan je berichtje versturen , plus het beeldscherm is zo gevoelig dat je amper iets kan doen. met een berichtje schrijven springt die in een keer omhoog , vooral als je met hoofdletters of cijfers moet gebruiken. ze hadden moeten zeggen dat ik hem kon verzekeren en hoe die werkte niks van dit alles bij jullie zullen wel geen site hebben die omruiling doen . ik ben ook zeer terleurgestelt en dat voor een toestel van 120 euro zoveel problemen geeft:@
hoe lang duurt een reperatie???????voor nakijken van camera . bij een ander provider is dit maar net 10 dagen zit nu te al 2 weken wachten , zo kan ik hem nooit zien te verkopen
Reputatie 7
Badge +28
De verzekering had inderdaad gemeld moeten worden. Erg raar dat dit niet is gebeurd. Een reparatie duurt gemiddeld twee weken, ik verwacht dat het defect snel is opgelost. Je kunt online meer informatie achterhalen over de reparatie, via reparatie.kpn.com (met de toegangscode van het reparatieformulier) of op e-repair.nl met een ordernummer.

Een screenprotector biedt misschien uitkomst voor de gevoeligheid van het toestel. Dit is een heel dun stukje plastic dat het scherm beschermt tegen krassen. Dit maakt het misschien ook iets minder gevoelig voor aanraking. Als je het toestel wil verkopen is dit niet nodig.

Is het misschien een idee jouw zoon te vragen of hij de Desire 620 wel een prettig toestel vindt? Als dat het geval is kun je met hem ruilen en hebben jullie beide een toestel waar prettig mee is te werken.

Reageer