Vraag

Mobiel toch niet waterdicht. Vergissing of genaaid door winkelverkoper

• 26 september 2016
  • 5 reacties
  • 177 keer bekeken

Beste KPN,

Een aantal weken geleden heb ik een vergoeding gekregen om een nieuwe mobiel uit te komen kiezen. Ik had de Sony Xperia z5 in mijn achterhoofd.

Deze was helaas niet meer te krijgen en de verkoper adviseerde mij de Xperia X. Hierbij gaf ik aan dat vanwege mijn hobby deze telefoon waterdicht moet zijn. En na hij op zijn computer gekeken heeft verzekerde hij mij dit.

Nu ben ik er achter gekomen via de officiële website dat mijn telefoon helemaal niet waterdicht is:?. Ik hoop op een oplossing zodat ik eind oktober toch mooie onderwaterfotografie kan uitvoeren in de rode zee.

Met vriendelijke groet,

Giovanni van Grootveld
****** Vlissingen

*Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en adres verwijderd i.v.m. privacy

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Vervelend dat er een misverstand heeft plaatsgevonden. Volgens internet is de Xperia X inderdaad niet waterdicht. De Xperia X Performance is dit wel. Weet je zeker dat je niet de Performance hebt? Anders hoop ik dat de Webcare je verder zal kunnen helpen. Zij reageren normaliter binnen 24 uur.
Reputatie 7
Badge +30
Veel heb ik niet toe te voegen, aangezien @hrh al verschillende dingen noemt.

Maar, de Z5 mag dan wel een IP68 rating hebben. Dit betekent niet direct dat je er onderwater foto's mee kan maken terwijl de telefoon blijft werken. De test wordt namelijk uitgevoerd terwijl de telefoon in standby staat. Daarnaast komt er tijdens de test weinig druk op de telefoon te staan. Heel voorzichtig wordt deze in een bak gelegd, en 30 minuten laten wordt ie er voorzichtig weer uit gehaald. Als je "zwemt" met deze telefoon komt er heel wat meer druk op te staan. Daarnaast heeft de Rode zee een heel hoog zoutgehalte.
Goedemorgen,

Dat weet ik zeker. Het modelnummer van mijn huidige toestel komt overeen met de Xperia x evenals het imei nummer.

Over de z5 gesproken. Vorig jaar heb ik hier toch flinke shots mee gemaakt van onderandere rifhaaien marenas en dolfijnen. Daarom zou ik het ook fijn vinden om met mijn hi resolutie cam die foto's te kunnen blijven maken.
Ps. Bedankt voor jullie reactie. Ondanks dat de rode zee inderdaad een hoog zout gehalte heeft heb ik hier vorige jaar met mijn z3 toch in gezwommen.

Anderzijds had de verkoper niet mogen zeggen dat hij waterdicht was. Als ik nou al had gezwommen dan was hij nu kapot... En wie mag er dan weer eigen risico gaan betalen? Niet der verkoper in iedergeval

Groetjes
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @GiovanniCigogni, welkom op het forum! Balen dat je nu een telefoon hebt die toch niet waterdicht blijkt te zijn 😞 Graag kijk ik wat ik op dit moment voor je kan betekenen. Stuur je hiervoor een reactie op m'n privébericht ?

Reageer