Beantwoord

mobiele telefoon

  • 13 January 2020
  • 20 reacties
  • 298 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb een mobiele telefoon. Nu vraagt ie om mijn naam en ww.

Wat moet ik doen? Heb je ook een soort van code nodig?

icon

Beste antwoord door Lisa 14 January 2020, 17:59

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Kanty Welkom terug op ons Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Ik begrijp geloof ik niet helemaal wat je bedoeld. Wanneer vraagt je telefoon om een naam en wachtwoord en wat voor code heb je precies nodig?

Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Kanty 

Vaak is een ontgrendelcode 0000, 1234 of 4321. Of bedoel je soms de PUK-code? 

Als je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingesteld, dan zal je die misschien ergens opgeschreven hebben. Wat voor type telefoon is het? 

 

Reputatie 3
Badge

Vandaag een mobiele telefoon gekocht. Eigenlijk mijn eerste. KPN  vraagt om mijn gebruikersnaam en wachtwoord. 

Het is een Samsung S7 Pink Gold

Is dit het misschien het zelfde gebruikersnaam en ww als op de pc?

Reputatie 7
Badge +11

Ik begrijp ook niet precies wat je bedoelt, misschien helpt 

 Toestelhulp je verder?

Reputatie 3
Badge

Er staat dus ook sign in to wi-fi network.

Reputatie 7
Badge +11

De wifi instellen zie https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/galaxy-s7/topic/wifi/handmatig-instellen

 

Je kan alle gegevens die je nodig hebt voor WiFi vinden op de Experia Box (het modem) vinden, De netwerknaam is de combinatie van letters en cijfers achter SSID. En je kan de beveiligingssleutel vinden achter WPA/WPA2

Reputatie 3
Badge

Super bedankt.

Reputatie 7
Badge +11

Graag gedaan 👍

Reputatie 3
Badge

Nu moet ik dus nog ons ww hebben maar die weet ik niet meer. Heb wel een ww opgeschreven maar dat is dus niet de goeie. Hoe kom ik daar achter?

Beste Hennie,

Over wat voor wachtwoord gaat het? Is het bijvoorbeeld je KPN-ID?

Graag een betere omschrijving dan hoeven we niet te raden.:relaxed: 

Waar wil je precies op inloggen?

Reputatie 7
Badge +24

Als je een nieuwe telefoon voor de eerste keer opstart, dan wil die ook graag je Google of Apple inloggegevens. En als je die niet hebt, moet je eerst een account aanmaken. Misschien bedoel je dat?

Reputatie 7
Badge +11

Zie Account aanmaken

Vandaag een mobiele telefoon gekocht. Eigenlijk mijn eerste. KPN  vraagt om mijn gebruikersnaam en wachtwoord. 

Het is een Samsung S7 Pink Gold

Is dit het misschien het zelfde gebruikersnaam en ww als op de pc?

Beste @Kanty .

 

Als je even naar een telefoonspeciaalzaak zou gaan dan kunnen zij je verder helpen met het opnieuw instellen van je (eerste) telefoon.. Dat is de kortste klap voor resultaat.

 

Daarna ga je op je gemak de telefoon leren kennen. Geef jezelf daarvoor de kans en de tijd.

De smartphone is heel veel techniek en mogelijkheden in een kleine behuizing. Laat je meteen goed informeren dus vraag, ook daar, als je iets niet weet net als op het forum.

Reputatie 3
Badge

Begin gewoon bovenaan wat ik heb gekregen. Sign in to wi-fi network

Moet dan mijn gebruikersnaam en ww invullen. 

Heb dus ons email adres ingevuld en moet dan ons ww invullen. Die weet ik dus omdat ik deze heb opgeschreven. Maar die bleek niet te kloppen. Bij de aanvraag voor een nieuw ww moet ik de oude invullen en deze heb ik dus niet meer. 

Dan maak je een nieuw e-mailadres aan met nieuw wachtwoord. Lukt dat?

 

Behalve opschrijven gebruik ik al jaren een wachtwoord manager. LastPass.

Reputatie 3
Badge

Ik heb dus een nieuw ww aangevraagd maar moet eerst de oude invullen die ik dus niet meer weet.

 

Als je dat niet meer weet is de eenvoudigste oplossing een nieuw Gmail-ladres aanmaken op de computer en die dan ook gebruiken voor je telefoon 

Reputatie 7
Badge +24

Begin gewoon bovenaan wat ik heb gekregen. Sign in to wi-fi network

Moet dan mijn gebruikersnaam en ww invullen. 

Heb dus ons email adres ingevuld en moet dan ons ww invullen. Die weet ik dus omdat ik deze heb opgeschreven. Maar die bleek niet te kloppen. Bij de aanvraag voor een nieuw ww moet ik de oude invullen en deze heb ik dus niet meer. 

Inloggen op wifi netwerk met een emailadres? Dat kan niet. 

Reputatie 7
Badge +17

@Kanty Ik zie dat onze community al een eind op weg helpt, bedankt allen! Is het misschien makkelijk om even telefonisch contact op te nemen? Dan kunnen mijn collega's alles in een keer met je instellen, dan ben je er in een keer vanaf.:wink:  Ons telefoonnummer is 0800-0402. 

Reputatie 7
Badge +17

@Kanty We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders horen we het graag!

Reageer