Beantwoord

Moet je voor een bepaalde tijd je simkaart activeren?

  • 9 February 2019
  • 2 reacties
  • 152 keer bekeken

Op het moment zit in in Australiƫ en ik wil voor over een maand als ik thuis ben weer een sim only abo afsluiten bij KPN. Op het moment heb ik een prepaid van KPN. Het liefst wil ik die sim only nu al bestellen zodat ik die kan gebruiken zodra ik weer thuis kom. Maar nu vraag ik me af of er een bepaald limiet aan zit dat je je simkaart moet activeren? En gaat vanaf dan ook pas het abonnement in?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door PeterG 9 February 2019, 12:41

Bekijk origineel

2 reacties

Meestal binnen een week. Dat is om misbruik te voorkomen.

Waarom doe het niet rustig als je weer in Nederland bent? Hier kun je met de prepaid rustig ook nog enkele dagen vooruit totdat je abonnement met nummerbehoud loopt. Dat zou ik i.i.g. doen.

Als je in een KPN-winkel sim only afsluit mĆ©t nummerbehoud loop je bellend de winkel weer uit šŸ˜‰
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @mcdejager, het is inderdaad handig om de simkaart zo snel mogelijk te activeren bij ontvangst. Binnen 5 werkdagen wordt sowieso aangeraden, al helemaal als het gaat om nummerbehoud. Maar zoals Peter aangeeft, als je bij thuiskomst even langs de KPN winkel loopt kan je het zo in Ć©Ć©n keer regelen. Dit kan ook via 0800-0105 of via onze LiveChat functie. Maar dan duurt het twee of 3 werkdagen voordat je de simkaart in huis hebt.

Je kan van te voren aangeven wanneer je wil dat het abonnement in gaat. Dit kan dus ook over een maand zijn, of overmorgen. Dat kan je zelf bij de bestelling aangeven!

Reageer