Beantwoord

Na 14 jaar nog steeds geen mobiel bereik

• 11 december 2018
  • 12 reacties
  • 189 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik woon in Assen in een grote wijk Kloosterveen, nog steeds hebben veel straten geen mobiel bereik, straten die al 14 jaar bestaan.
Na jaren zeuren om eindelijk om een oplossing te krijgen, zegt KPN het bereik is redelijk.
Ik wil eindelijk mijn vaste telefoon opzeggen, 16,50 per maand, maar helaas dat gaat dus niet.

Ik had een mobiel abbo bij Simyo KPN (netwerk) lekker goedkoop, ook toen slecht bereik.
Ik vroeg aan KPN als ik overstap naar jullie heb ik dan beter bereik, had antwoord was KPN het bereik niet 'afkneep' dus dan zou het bereik beter zijn. Ik ben toen overgestapt naar KPN, wel minder data maar dat nam ik voor lief, maar helaas geen beter bereik.
Bij SImyo had ik nu voor 13,50 euro 8 GB data. Bij KPN had ik 2GB data voor 16,50 euro.

Beste KPN kom de beloftes nou eens na en doe wat je moet doen, zorg voor normaal bereik in een wijk dat al 25 jaar bestaat.

Bellen naar de supportdesk doe ik niet meer, dat is zinloos, ondanks dat ik de KPN wel de beste supportdesk vind hebben, altijd snel geholpen en deskundig advies!

Of maak een deal en kom mij een beetje tegemoet, doe maar een voorstel, zodat de schade beperkt blijft.
icon

Beste antwoord door PietKei 14 december 2018, 21:19

Contact gehad met support, helaas niets aan te doen. KPN erkent dat het bereik slecht is. KPN schuift het af op de gemeente Assen omdat de de gemeente niet meewerkt om een nieuwe zendmast plaatsen.
Wie spreekt de waarheid?

Ik heb de gemeente Assen gevraagd of zij het plaatsen van een mast tegen houden.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Piet. Allereerst wil ik mijn verbazing uiten over het bereik. Als ik kijk naar het bereik in Assen is er niets aan de hand. Waar heb je precies last van? Het bereik binnen in je huis of buiten? Zover ik kan zien zit daar genoeg bereik.

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 1
Badge
Hi Piet. Allereerst wil ik mijn verbazing uiten over het bereik. Als ik kijk naar het bereik in Assen is er niets aan de hand. Waar heb je precies last van? Het bereik binnen in je huis of buiten? Zover ik kan zien zit daar genoeg bereik.

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Hallo Alex_P.
Ik heb mijn profiel aangepast.
Het verhaal dat het bereik goed zou moeten zijn is pure theorie.

Binnen is er totaal geen bereik, buiten is er een gering ontvangst.
Het kan niet liggen aan de structuur van het huis, binnen muren zijn van houtachtig (geperst karton).

Ik spreek ook namens meerder bewoners van deze straat.
Reputatie 7
Badge +19
Dankjewel. Binnen is tot daar aan toe, buiten zou volgens ons wel voldoende moeten zijn. Ik ga daar ook mee bezig als dat niet zo is.

Ik spreek ook namens meerder bewoners van deze straat.

Heb je daar ook voorbeelden van? 06-nummers van KPN die ik mee kan nemen? Stuur ze even in een privébericht naar mij toe, puur voor onderzoek. We doen er verder niets mee, wat gegevens betreft.
Reputatie 1
Badge
Dankjewel. Binnen is tot daar aan toe, buiten zou volgens ons wel voldoende moeten zijn. Ik ga daar ook mee bezig als dat niet zo is.

Ik spreek ook namens meerder bewoners van deze straat.Heb je daar ook voorbeelden van? 06-nummers van KPN die ik mee kan nemen? Stuur ze even in een privébericht naar mij toe, puur voor onderzoek. We doen er verder niets mee, wat gegevens betreft.

Ok, ik stuur later een PM.

Jij zegt 'binnen is tot daar aan toe', dus binnen mag het bereik slecht zijn, ik wil mijn vaste telefoon abbo opzeggen, dat blijft dus dubieus.
Reputatie 7
Badge +19

Jij zegt 'binnen is tot daar aan toe', dus binnen mag het bereik slecht zijn, ik wil mijn vaste telefoon abbo opzeggen, dat blijft dus dubieus.

Begrijp me niet verkeerd, dat is niet wat ik bedoel. Binnen is nog verklaarbaar in verband met de muren en vooral de isolatie, altijd lastig om in te schatten of op te lossen. Al helemaal de moderne isolatie. Ik wacht je PM af, dan ga ik voor je bezig.

Heb je overigens dit ook gezien? Voor nu helaas nog niet voor alle toestellen beschikbaar, maar hopelijk wel voor jullie? Ik denk graag mee.
Reputatie 1
Badge

Jij zegt 'binnen is tot daar aan toe', dus binnen mag het bereik slecht zijn, ik wil mijn vaste telefoon abbo opzeggen, dat blijft dus dubieus.Begrijp me niet verkeerd, dat is niet wat ik bedoel. Binnen is nog verklaarbaar in verband met de muren en vooral de isolatie, altijd lastig om in te schatten of op te lossen. Al helemaal de moderne isolatie. Ik wacht je PM af, dan ga ik voor je bezig.

Heb je overigens dit ook gezien? Voor nu helaas nog niet voor alle toestellen beschikbaar, maar hopelijk wel voor jullie? Ik denk graag mee.

Dank je, helaas nog geen geschikt toestel voor VoLTE.
Reputatie 7
Badge +11

Dit zijn de opstelpunten volgens :
http://www.antenneregister.nl/Html5Viewer_Antenneregister/Index.html?viewer=antenneregister

geselecteerd :
GSM, UMTS, LTE
Is dat juist ?

Het hangt er dus vanaf in welk deel je woont.
Reputatie 7
Badge +19
Dankje voor je bericht Piet. Ik heb het doorgezet naar onze technische dienst samen met alle voorbeelden die je hebt gestuurd. Voor nu even geduld dus. 🙂
Reputatie 1
Badge
Contact gehad met support, helaas niets aan te doen. KPN erkent dat het bereik slecht is. KPN schuift het af op de gemeente Assen omdat de de gemeente niet meewerkt om een nieuwe zendmast plaatsen.
Wie spreekt de waarheid?

Ik heb de gemeente Assen gevraagd of zij het plaatsen van een mast tegen houden.
Reputatie 7
Badge +19

Wie spreekt de waarheid?

Ik ga er toch vanuit dat mijn collega die jou heeft gesproken in ieder geval geen onwaarheden vertelt. 🙂
Reputatie 1
Badge
Gemeente Assen heeft mijn een officiële reactie op schrift gegeven en deelt mee dat de gemeente de KPN absoluut geen strobreed in de weg legt om extra masten te plaatsen.

Graag reactie.

Groet!
Reputatie 7
Badge +19
Dan ben ik benieuwd waar dit mis gaat. Heb je een privébericht om deze reactie naar ons toe te mailen.

Reageer