Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Na afloop 2 jarig contract abonnement niet om te zetten naar maandelijks opzegbaar sim only

Reputatie 2
Ik verbaas mij sowieso over de onmogelijkheden van KPN. Mijn abbonement loopt af, aangezien ik nog een "oud" abonnement heb blijft het maandbedrag hetzelfde, terwijl een sim-only ongeveer de helft goedkoper is. Ik heb contact gehad met de klantenservice, ik kan een sim-only afsluiten maar dan moet ik minimaal een jaarcontract afsluiten..... ik stap nu dus over naar een andere provider waarbij een maandcontract mogelijk is.
Ongelofelijk dat je na een 2 jarig contract niet gewoon over kan zetten naar sim-only en dan per maand op kan zeggen maar dat je eerst weer een jaarcontact af moet sluiten, goede klantenbinding!!!

Admin: post afgesplitst naar eigen topic

13 reacties

Reputatie 6
Badge +15
Helaas heeft KPN bij alle abonnementen een minimum afnameperiode van 1 jaar.

Maar waarom zou je een per maand opzegbaar abonnement willen. Ben je van plan geen jaar meer te doen met je huidige nummer?
Reputatie 2
Nee, ik wil geen jaarcontract. Als ik wil switchen of als ik een abbonement af wil sluiten icm een telefoon wil ik die vrijheid hebben en niet wachten totdat mijn abonnement is afgelopen.
Reputatie 6
Badge +15
Ah, okee. Ik snap 'm. Dan is 't wel jammer dat KPN geen sim-only heeft die na 1 maand al maandelijks opzegbaar of verlengbaar naar een ander abonnement is.
Reputatie 5
Badge +10
En het is jammer dat het toesteldeel van oude abonnementen niet gewoon vervalt na 2 jaar. Dat zou natuurlijk de mooiste oplossing zijn. Gelukkig is dit bij nieuwe abonnement wel het geval.
Reputatie 2
Ja, dat klopt. Ik snap ook niet dat ze dat niet kunnen/willen aanpassen.... voor mij een reden om eerst over te stappen.
Ik had voor de zekerheid de klantenservice nog gebeld, maar ik had het goed begrepen. Gewoon de volle pond betalen of een jaarcontract sim only.
Reputatie 6
Eigenlijk wel een heel vreemde situatie.
De nieuwe contracten worden automatisch na 24 maanden omgezet naar de overeenkomstige sim-only variant en zijn vanaf dat moment maandelijks opzegbaar. Dat is ook zoals het hoort, na 24 maanden heb je de bijbehorende telefoon immers volledig betaald en hoef je daar dus logischerwijs niet meer voor te blijven betalen.
Waarom wordt dat ook niet met terugwerkende kracht doorgevoerd bij oudere contracten? Bij die contracten is het bijbehorende toestel immers net zo hard al afbetaald en zou je dus mogen verwachten dat je daar niet voor moet blijven betalen.

Het zou KPN sieren als ze TS gewoon zouden helpen bij het aanpassen van het lopende contract, zodat daar geen toestelbijdrage meer voor in rekening gebracht wordt.
Reputatie 5
Badge +10
Ben ik het helemaal mee eens. Echter heb ik om exact hetzelfde probleem in december ook een topic gestart en heb ik verschillende privé conversaties gehad met de Webcare. Ze kunnen simpelweg dit niet omzetten naar een sim only, omdat ze niet exact kunnen bepalen hoe groot het toesteldeel is in het abonnement. Dus ondanks dat ik het helemaal met je eens ben, gaat dit helaas niet gebeuren.
Reputatie 6
hrh schreef:

Ben ik het helemaal mee eens. Echter heb ik om exact hetzelfde probleem in december ook een topic gestart en heb ik verschillende privé conversaties gehad met de Webcare. Ze kunnen simpelweg dit niet omzetten naar een sim only, omdat ze niet exact kunnen bepalen hoe groot het toesteldeel is in het abonnement. Dus ondanks dat ik het helemaal met je eens ben, gaat dit helaas niet gebeuren.

Ze zouden ook gewoon een voorstel kunnen dowen op basis van de huidige sim-only pakketten. Dus niet exact bepalen wat de toestelbijdrage was, maar het vaststellen van een voor beide partijen acceptabel maandtarief door het abonnement te vergelijken met de huidige sim-only abonnementen. Er zijn vrijwel altijd meerdere wegen die naar Rome leiden.
Overigens geef je aan dat jouw abonnement blijkbaar een abonnement was waarbij de toestelprijs volledig in de maandprijs verweven was. Ik wil er niet over beginnen hrh (:cool:), maar dat is waar die consumentenclaim dus over gaat.
Reputatie 6
Badge +16
Beste @albertvdv, volgens mij kan ik hierin wel iets voor je betekenen. Reageer je op mijn privébericht ? Dan ga ik voor je aan de slag.

Ik stuur jou trouwens ook een bericht, @hrh.
Reputatie 6
Badge +15
Ik denk dat Marcia bedoelt dat het toesteldeel dan van het maandbedrag afgetrokken kan (gaan) worden.

Je abonnement loopt dan per maand door zonder toesteldeel. En dat is eigenlijk wat je nu gewoon wil.
Reputatie 6
Badge +16
Daar komt het volgens mij op neer Peter! Ik regel dit niet zelf, maar kan wel gegevens doorzetten naar mijn collega die het verder oppakt. In dit geval wordt het nog even lastig, omdat alles voor een overstap naar de concurrent al geregeld is.
Reputatie 6
Badge +16
Bij dezen de bevestiging. Je kunt inderdaad met een oud abonnement over naar een sim only zonder dat je hoeft verlengen. Als je 24 maanden voor je toestel hebt betaald, dan kan dat gewoon stoppen zonder dat je hoeft te verlengen. Je kunt er dus nog voor kiezen om bij KPN te blijven. Neem in dat geval even contact op met de nieuwe provider of het nog geannuleerd kan worden.
Badge
Ik zou hier even op willen aanhaken als het mag dus mijn KPN 2015 basis hs2 die 26-10-2017 afloopt zou dus ook naar sim only kunnen, Of valt 2015 niet onder de noemer oud?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)