Beantwoord

Na van Telfort naar KPN gegaan te zijn is het mogelijk te verlengen, maar overstappen niet.

  • 28 January 2020
  • 5 reacties
  • 145 keer bekeken

Gisteren ben ik van Telfort naar KPN overgezet. Een van mijn contracten voor een mobiele telefoonĀ eindigt op 9-6-2020 en kan ik vier maanden daarvoor verlengen. Dat wordt dan 11-2-2020 volgens Mobiel.nl. Eerder kan ik niet overstappen volgens Mobiel.nl. KPN geeft via de KPN app aan dat er nu al (27-1-2020) verlengd kan worden. Bij een andere mobiele telefoon kan ik zelfs een half jaar voor einde contract verlengen en een nieuw toestel uitkiezen. Dat geldt dus niet voor bijvoorbeeld Mobiel.nl, die moet 4 maanden aanhouden om met behoud van het telefoonnummer van KPN naar een andere provider over te gaan. Dus: hoewel in de KPN app staat aangegeven dat er verlengd kan worden is het niet mogelijk om over te stappen. Ook bij Mobiel.nl vinden ze het vreemd dat zij zich aan de overstap/verlengingsregel van 4 maanden moeten houdenĀ en KPN blijkbaar niet. Zij adviseerden om contact op te nemen met de KPN. Helaas lukt het mij niet om iemand aan de lijn te krijgen en heb een en ander aan de Consumentenbond gemeld.Ā Ā 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 30 January 2020, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@G.P. Rijkes

De getoonde data moeten haast wel fout zijn.Ā 
Ā 

Want ook bij KPN kunĀ je niet eerder verlengen dan 120 dagen voor de einde-contractdatum.Ā 
Ā 

Als je trouwens niet verlengt en ook niet opzegt, blijft jouw abonnement ongewijzigd doorlopen op de oude voorwaarden. En vaak is dat niet ongunstig. De nieuwe abonnementen van KPN Hussel kunnen wel eens duurder uitvallen. Je kunt dan desgewenst zelf elders een nieuwe telefoon kopen waar je je huidige Sim-kaart kunt indoen.Ā 

Bij de mobiel van mijn vrouw staat ook dat ze nu al kan verlengen, maar officieel kan dat pas na 20-02-2020

Bij mijn mobiel staat dat ik vanaf 23-12-2020 kan verlengen en kan eigenlijk ook pas vanaf ongeveer 20-02-2021

Het klopt mijns inziens ook niet of het beleid voor ex-Telfort-klanten moet anders zijn dan voor ā€˜echteā€™ KPN-klanten.:thinking:

Reputatie 7
Badge +20

HoiĀ @G.P. Rijkes, welkom hier.Ā 

Je geeft aan te willen overstappen. Dat is jammer. Mag ik nog vragen waarom?Ā 

In ieder geval kun je vanaf 120 dagen voor einddatum bij ons verlengen. Wil je overstappen naar een andere provider kan dat vanaf 60 voor de einddatum van het contract. Maakt dit het duidelijker?

De reden dat ik over wil stappen, zijn de volgende redenen:

Aangezien mijn huidige Samsung de geest heeft gegeven ben ik op zoek naar een abonnement met toestel. Ik heb voorkeur voor de Xioami 9T Pro. De voor mij interessante telefoons heb ik vergeleken door gebruik te maken van de testrapporten van de Consumentenbond.

Ik kan nu verlengen bij de KPN maar de Xioami 9T Pro toestel staat er niet bij. Een toestel die voor mij op de 2e plaats staat is de Huawei P30 en die is wel bij KPN op de toestellenlijst; die valt wel af omdat er voorlopig geen Android 10 op komt (nodig voor Android Auto app). Ik gebruik dit toestel om een prijsvergelijking met KPN te maken.

Ā 

Via Belsimpel, Hollandsnieuwe (prima netwerk van Vodafone) de volgende calculatie:

Huawei P30Ā  toestel ā‚¬ 19 p/m + abonnement 2GB ā€“ 150 belmin. ā‚¬ 8,50 = ā‚¬ 27,50 p/m.

Totale kosten over 24 maanden: (24* 27,50) ā‚¬ 660 + (aansluitkosten ā‚¬ 20 + eenmalig 18) ā‚¬ 38 =

ā‚¬ 698

Ā 

Via KPN website verlengen + toestel:

Huawei P30 toestel ā‚¬ 17 p/m + abonnement 2GB ā€“ 150 belmin. ā‚¬ 19 = ā‚¬ 36 p/m

Totale kosten over 24 maanden: (24* 36) ā‚¬864 + eenmalig en aansluitkosten ā‚¬ 126,69 = ā‚¬ 991

Ā 

KPN via Belsimpel hetzelfde toestel en abonnement:

Huawei P30 toestel ā‚¬ 17 p/m + abonnement 2GB ā€“ 150 belmin. ā‚¬ 19 = ā‚¬ 36 p/m

Totale kosten over 24 maanden: (24* 36) ā‚¬864 + eenmalig en aansluitkosten ā‚¬ 73 = ā‚¬ 937

Ā 

Dus verlengen bij KPN is duurder (verschillende eenmalige bedragen) dan het toestel via Belsimpel aan te kopen. Voor een Huawei P30 ben je duurder uit bij KPN, n.l.: ā‚¬ 293

Ā 

Bij KPN blijven is zeer prijzig. Ik heb er niet om gevraagd om naar KPN over te gaan. Indertijd heb ik geopteerd voor een provider die goed is en lagere prijzen heeft dan de KPN. Nu ben ik zonder inspraak overgezet naar KPN en ben dus weer op zoek om weer over te gaan naar een provider met een redelijke prijsstelling.

___________________________

Ā 

Over het mogelijk overstappen naar Hollandsnieuwe heb ik via whatsapp aan Belsimpel gevraagd :

Goedemorgen, de Xioami 9T Pro 128 GB blauw wil ik bestellen. Gisteren zijn mijn abonnementen van Telfort over gegaan naar KPN. Hoewel er een bij is die op 9-6-2020 afloopt staat er nu aangegeven "u kunt nu verlengen". Het lijkt me dat officieel dat pas op 9-2-2020. Als het wel kan dan wil ik het toestel met abonnement van Hollandsnieuwe met 2 GB (ā‚¬ 22,50 p/m), met behoud van het telefoonnummer 0645182811, bestellen. Is dat mogelijk?

Antwoord Belsimpel:

Ik zie inderdaad ook deze einddatum van 09-06-2020 in het systeem staan. Maar het abonnement is verder niet verlengbaar via ons dan de genoemde 120 dagen. Wellicht dat KPN deze mogelijkheid zelf biedt. Ik raad je dan aan om even te informeren bij KPN zelf.

Wij moeten voor alle providers 4 maanden/120 dagen aanhouden. We helpen je graag op 11-02, mocht je dat willen.

___________________________

Reputatie 7
Badge +20

Balen zeg dat jouw toestel de geest heeft gegeven. Dan kan ik mij goed voorstellen dat je graag wilt verlengen met een toestel. Echter zoals ik al aangaf kun je vanaf 120 dagen van te voren verlengen bij ons. Dus met het KPN netwerk. Dit hoeft niet direct bij ons, maar kan ook via derden zoal een Belsimpel.Ā  Prijzen kunnen hier inderdaad wel eens in verschillen. Als je verlengt krijg je wel direct jouw toestel terwijl de verlenging van het abonnement pas in gaat als jouw huidige abonnement is afgelopen.

Wil je echt overstappen naar een andere provider dan kan dat 60 dagen van te voren worden aangevraagd.Ā 

Dat je dus nu al kan verlengen lijkt een foutje, excuses. Als je wilt kijk ik nog eens mee naar de daadwerkelijke verlengdatum. Wil je daarvoor dan nog het mobiele nummer aan jouw Forumprofiel toevoegen?