Gisteren ben ik van Telfort naar KPN overgezet. Een van mijn contracten voor een mobiele telefoonĀ eindigt op 9-6-2020 en kan ik vier maanden daarvoor verlengen. Dat wordt dan 11-2-2020 volgens Mobiel.nl. Eerder kan ik niet overstappen volgens Mobiel.nl. KPN geeft via de KPN app aan dat er nu al (27-1-2020) verlengd kan worden. Bij een andere mobiele telefoon kan ik zelfs een half jaar voor einde contract verlengen en een nieuw toestel uitkiezen. Dat geldt dus niet voor bijvoorbeeld Mobiel.nl, die moet 4 maanden aanhouden om met behoud van het telefoonnummer van KPN naar een andere provider over te gaan. Dus: hoewel in de KPN app staat aangegeven dat er verlengd kan worden is het niet mogelijk om over te stappen. Ook bij Mobiel.nl vinden ze het vreemd dat zij zich aan de overstap/verlengingsregel van 4 maanden moeten houdenĀ en KPN blijkbaar niet. Zij adviseerden om contact op te nemen met de KPN. Helaas lukt het mij niet om iemand aan de lijn te krijgen en heb een en ander aan de Consumentenbond gemeld.Ā Ā
Beste antwoord door Bart van KPN
Bekijk origineel