Vraag

nano simkaaractivatie mislukt

• 2 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Betse Kpn, vorige week mijn nieuwe toestel ontvangen en de bijbehorende nanosimkaart NFC zat er niet bij dus die kwam na telefonisch overleg 1 dag later. Actiavatie lukte niet en de telefonische helpdesk verwees me naar een kpn winkel.
Ook daar lukte het hen niet en toen hebben ze mijn oude kaart "geknipt" nu alles werkt goed maar las op u site dat ik met deze oude simkaart minder mogelijkheden heb m.b.t het opslaan contacten en het eventueel betalen met de telefoon wat dus wel met de NFC simkaart zou kunnen.
Hoe krijg ik mijn NFC nu geactiveerd ?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond tdm,

Wat vervelend dat de simkaart niet werkt. Misschien dat dit werkt:

Abonnement:
Activeer eenvoudig je SIM-kaart met je mobiele nummer en SIM-kaartnummer
Het SIM-kaartnummer vind je op de achterkant van je nieuwe SIM-kaart
Start na activatie je telefoon opnieuw op. Vul de standaard pincode (0000) van je SIM-kaart in om deze te ontgrendelen
Het kan enige tijd duren voordat je nieuwe SIM-kaart werkt:

Activeer uw SIM-kaart

Prepaid:
Plaats de nieuwe SIM-kaart in je mobiele telefoon
Zet je toestel aan
Standaard pincode van je SIM-kaart is 0000
Bel of SMS naar een willekeurig telefoonnummer. Je nieuwe SIM-kaart wordt automatisch geactiveerd.

Bij alle nieuwe abonnementen van KPN ontvang je standaard een NFC SIM-kaart. Deze SIM-kaart maakt het mogelijk om in de toekomst gebruik te maken van handige en veilige toepassingen zoals contactloos betalen of inchecken in het openbaar vervoer.

Ik hoop dat het lukt. :8
Beste Dennis,
Het geen jij aangeeft heb ik precies gedaan vorige week maar zoals gezegd lukte het niet ,,ook niet met hulp kpn desk en de kpn winkel heeft hem geknipt, tja het werkt wel maar heb dan geen profijt van de NFC voordelen.
Dit krijg ik dan.

Reputatie 7
Badge +19
Allemachtig! Dan hoop ik gauw dat een KPN medewerk(st)er hier reageert, want dit is echt niet fijn. Bedankt voor deze screenshot, het is me nu helemaal duidelijk.
Heb hetzelfde probleem, blijkbaar zijn er nieuwe simkaarten niet goed verwerkt in het systeem en kunnen hierdoor niet worden geactiveerd.
Mij is verteld dat ze hiermee bezig zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Dag tdm en emile_b, er is inderdaad een probleem met het activeren van simkaarten bij verlengingen. Er zijn twee mogelijke oorzaken van deze storing, een daarvan is opgelost. Voor dit deel van de klanten testen we nu de oplossing. Helaas lost het omruilen van de simkaart het probleem niet op. We houden jullie via sms op de hoogte van de voortgang. Excuses voor het ongemak, we doen ons best dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Reageer