Beantwoord

nano simkaart

  • 19 July 2020
  • 8 reacties
  • 343 keer bekeken

Heb een Nieuwe telefoon  een oppe maar er moet een nano simkaart in. Maar wil mijn eigen  nummer behouden. Kun en jullie dat voor mij regelen?

icon

Beste antwoord door RBxx 19 July 2020, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @C. Schotanus 

Als je een nieuwe simkaart nodig hebt omdat de oude niet past in je nieuwe telefoon, kan je dat online regelen. Zie deze pagina op de KPN website: Simkaart vervangen. Voor een abonnement is dat gratis.

De aanvraag loopt via MijnKPN, je krijgt een zgn. 3-in-1 simkaart (past altijd) die gekoppeld is aan jouw eigen nummer.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @C. Schotanus, welkom op het forum!
Is het gelukt je simkaart te vervangen?

In mijn nieuwe telefoon moet een nano-simkaart. Een nano-simkaart is dunner dan een micro en gewone en het wordt dus afgeraden deze uit een 3-1-simkaart te drukken. Kan KPN ook een aparte dunne nano-simkaart leveren?

In mijn nieuwe telefoon moet een nano-simkaart. Een nano-simkaart is dunner dan een micro en gewone en het wordt dus afgeraden deze uit een 3-1-simkaart te drukken. Kan KPN ook een aparte dunne nano-simkaart leveren?

Hallo @Rensdd6 je bestaande simkaart bestaat uit diverse uitdrukbare delen, dus je kunt het kleine nanodeel nog drukken uit het grotere sim-deel en alsnog in je nieuwe telefoon plaatsen.

Heb je een te oude grote simkaart dan kun je in de lokale KPN-winkel een nieuwe simkaart ophalen of online bestellen via MijnKPN.

Succes.

3 is nanokaart

 

Reputatie 7
Badge +21

In mijn nieuwe telefoon moet een nano-simkaart. Een nano-simkaart is dunner dan een micro en gewone en het wordt dus afgeraden deze uit een 3-1-simkaart te drukken. Kan KPN ook een aparte dunne nano-simkaart leveren?

Een nano-simkaart is dunner? Wie beweert dat? Volgens mij is er maar één standaard dikte.

Hallo @RBxx , ik denk dat @Rensdd6 ‘kleiner’ bedoelt.

Veel mensen halen bij afmetingen ook breedte, hoogte en diepte door elkaar.:thinking:

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik haak hier nog even op in :-) een nano simkaart is inderdaad dunner dan een oude normale simkaart. Dit is alleen een probleem als je zo'n oude simkaart bij laat knippen. Je loopt dan het risico dat de simkaarthouder van je telefoon lam wordt en een goed passende nano simkaart later niet goed contact meer maakt. (vooral bij tweedehands toestellen een probleem)

 

Echter, is het nano gedeelte van de 3-1 simkaart zo dun als een nano simkaart hoort te zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt @Thomas , weer wat geleerd.