Beantwoord

nano-simkaart / Stap over op iOS

• 5 augustus 2016
  • 1 reactie
  • 152 keer bekeken

Ik heb op dit moment een 2-jarig sim only abonnement bij Ben wat op 31 augustus afloopt. Gisteren, 4 augustus heb ik een nieuw abonnement bij KPN afgesloten met een Apple Iphone 6s Plus. Nummerbehoud is geregeld en op 5 september wordt het nummer geporteerd.
In mijn huidige toestel Samsung Galaxy S4 zit een micro simkaart die niet in de Iphone past waar een nano-simkaart in moet. Op de Samsung heb ik de app Stap over iOS gedownload. Heb de contacten gesynchroniseerd naar mijn Google account.
Het klopt toch dat als ik de app Stap over op iOS wil gebruiken, ik mijn huidige simkaart in de Iphone dien te doen? Ik kan evt. bij Ben tegen betaling van € 15,25 een nano simkaart aanvragen, omdat ik niet het risico wil lopen om de micro simkaart te verknippen.
icon

Beste antwoord door Koen_1 5 augustus 2016, 17:06

Hoi grace25574, welkom op het forum! Goed om te lezen dat je een nieuw KPN abonnement afgesloten hebt!

Ik heb de "Stap over iOS" app bekeken, en ik zie dat de overdracht van de data van het Android naar het Apple apparaat via WiFi verloopt. Zie deze pagina. Quote uit de Google Play Store: "When you choose to migrate your data, your new iPhone or iPad will create a private Wi-Fi network and find your nearby Android device running Move to iOS. After you enter a security code, it will begin transferring your content and put it in the right places. Just like that."

Het plaatsen van de simkaart van je huidige telefoon in je nieuwe telefoon is gelukkig niet nodig dus!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +21
Hoi grace25574, welkom op het forum! Goed om te lezen dat je een nieuw KPN abonnement afgesloten hebt!

Ik heb de "Stap over iOS" app bekeken, en ik zie dat de overdracht van de data van het Android naar het Apple apparaat via WiFi verloopt. Zie deze pagina. Quote uit de Google Play Store: "When you choose to migrate your data, your new iPhone or iPad will create a private Wi-Fi network and find your nearby Android device running Move to iOS. After you enter a security code, it will begin transferring your content and put it in the right places. Just like that."

Het plaatsen van de simkaart van je huidige telefoon in je nieuwe telefoon is gelukkig niet nodig dus!

Reageer