“Niet betaalde factuur”

  • 5 March 2019
  • 2 reacties
  • 113 keer bekeken

Beste KPN,

Ik kreeg tot mijn verbazing een berichtje dat ik mijn factuur niet betaald zou hebben. Nou vond ik het al raar omdat het ging om een transactie van 15 Januari die niet voldaan kon worden. En nu is het 5 maart??
Dus buiten dat ik daar nu pas wat van hoor, heb ik zelf natuurlijk ook de administratie erbij gepakt.
Waarin ik dus inderdaad kon opmaken dat het om de maandelijkse betaling ging die niet afgeschreven zou kunnen worden.
Vervolgens netjes een berichtje gehad op 24 Januari dat die transactie van 15 Januari inderdaad mislukt is. En of ik dit in 5 dagen kon betalen. Dit bedrag dus ook binnen 24 uur via de ideal-link netjes betaald en bevestigd van jullie via sms en e-mail.
Vervolgens neem ik contact op met de klantenservice op het nummer (0800-0402)
ik krijg daar een wat kortaf persoon aan de telefoon die mij op de vroege morgen niet van harte lijkt te willen helpen.
Dat terzijde, toch even het verhaal uitgelegd en netjes gevraagd waar de fout in kon zetten en of dit rechtgezet kan worden. Deze meneer wist hier zelf weinig van en ging me even doorverbinden met de “financiele afdeling”.
Nou na 7 minuten gewacht te hebben had hij zelf het 1 en ander besproken met de financiele afdeling. Vervolgens werd de lijn weer opgepakt en werd mij verteld dat binnen het systeem te zien was dat de betaling nog open stond en dat ik die gelijk moest voldoen anders zou ik binnen 2 dagen worden afgesloten. Ik voelde mij niet erg serieus genomen, want ik heb gewoon transactiebewijs dat het bedrag waar het om gaat is voldaan. Ook heb ik via de mail en sms direct een bevestiging gehad dat het netjes in goede orde is ontvangen.
Ook na dat gezegd te hebben bij de telefonist van KPN zegt hij dat ze hier toch echt zien dat het niet voldaan is en dat ik gewoon moet betalen of afsluiting te voorkomen. Dus in plaats van samen te zoeken naar een oplossing word ik gewoon de deur gewezen. Na zelf voorgesteld te hebben om dit aan te vechten en bewijzen word me verteld dat ik dat gewoon kan mailen aan de financiele dienst. Vervolgens vraag ik hoe ik dat kan doen en na enig overleg schijn ik gewoon eventjes via de site wat te laten weten? Ik vind dit echt een belachelijk antwoord. Ik heb gewoon netjes alles betaald, ik heb daar ook het bewijs van! En vervolgens word ik van het kastje naar de muur gestuurd en maar verteld dat de betaling toch echt niet voldaan is? Niemand die mij serieus kan helpen of advies kan geven wat ik moet doen om deze situatie op te lossen: alleen maar dat ik een ideal link heb die ik moet betalen waar een belachelijk hoog bedrag van 318,55 word gevraagd waarvan niemand mij kan vertellen waaruit dat bedrag bestaat.
Ik heb veel meegemaakt maar dit vind ik welliswaar onacceptabel, de manier waarop ik door de telefonist ben geholpen is verre van behulpzaam of klantvriendelijk. Ik zal KPN dan ook aan iedereen afraden en ook voor mijn zakelijke afdeling hier mijn contract beindigen. Ook na het aflopen van mijn mobiele abbonement zal ik niet met deze partij in zee gaan. Na dit incident zal ik ook juridisch gezien mijn gelijk bewijzen want ik word als leugenaar en idioot weggezet als ik zeg dat het niet klopt.
”Nee meneer we zien dat in het systeem en de afdeling die over de betalingen gaat bevestigd dat er geen betaling is ontvangen”
Terwijl ik dit zwart op wit in mijn mail en sms heb staan van KPN met datum en tijd erbij.
Nadat ik weer voor de 3rde keer in de wacht ben gezet en inmiddels al 47:33 minuten aan het bellen ben.
Hoorde ik wat gerommel en werd er opgenomen en gelijk weer opgehangen. Dat is een mooie tactiek om een lastige situatie te vermijden maar dat vind ik geen zakendoen.
Nogmaals ik word beschuldigd van een niet betaalde transactie terwijl dit netjes voldaan is. Vervolgens kan ik nu pijn en moeite doen om te voorkomen dat ik over 2 dagen word afgesloten. Zonder dat iemand van KPN mij daarbij passend advies kan geven. Ronduit belachelijk! Ik weet niet wat voor soort niveau op dat callcenter zit maar inhoudelijk word je er niet wijzer van. Ik zou KPN tegenover de consument zeker afraden. Want wanneer je belt word je door een automatisch bandje al 3x in een dode lijn gegooit. Ik ben nu 1,5 uur bezig om dit probleem op te lossen en word niks wijzer van jullie klantenservice!
Top KPN! Goed gehandeld, maar wel een tot op eerst gezien tevreden klant verloren. En ieder die volgt na mijn advies en verspreiding van mijn ervaring met jullie. Ik verwacht dat hier moeite voor gedaan word om dit op te lossen en niet dat ik als oud vuil buiten de deur gezet word en tot 2 keer toe de verbinding word verbroken door jullie medewerkers. En nu kan ik op mijn drukke dag even de boel omgooien om te voorkomen dat ik word afgesloten! Dit probleem heb ik bij geen enkele andere provider gehad dus let hierop bij het kiezen van je abbonement. Want dit gun ik niemand.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Teleurgestelde klant, welkom op het forum. Ik vind het jammer om te lezen dat het zoveel tijd en moeite kost om duidelijkheid te krijgen over de betalingen. Als de betaling is voldaan via iDeal moeten we dat binnen een paar uur terug kunnen zien. Het is me daarom nog niet duidelijk wat hier precies mis is gegaan.

Is er inmiddels meer duidelijkheid over welke betaling niet voldaan zou zijn? Kan ik dit voor je nakijken? Dan wil ik je vragen jouw adresgegevens en klantnummer toe te voegen aan je profiel. Kun je een reactie sturen als dat is gebeurd?
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb niets meer van je gehoord @Teleurgestelde klant, hopelijk omdat het probleem inmiddels is verholpen. Als ik je nog wel ergens mee kan helpen, laat het dan weten!

Reageer