Beantwoord

Niet door de inkomenslastentoets komen

  • 27 August 2019
  • 4 reacties
  • 239 keer bekeken

Graag een terugkoppeling van KPN op onderstaande:

Ik probeer een abo met mobiel af te sluiten. 25 euro bundel 30- 34 euro toestel kosten voor een iPhone van 840 euro.

Hier word lastig over gedaan omdat ik niet voldoende credit zou hebben en daarom de lening te hoog is.

Mijn financierder Freo geeft aan dat mijn credit ruim hoger ligt dan wat ik momenteel gebruik.

Maw; ik ben getoetst op een max lening die veel hoger ligt dan al mijn kredieten nu zijn. Die telefoon zou dus gewoon moeten kunnen.

Mijn huishouden heeft een hypotheek en een 5k credit loan bij Freo Ivm een verbouwing. That's it.
2 mensen werken fulltime en er is een 6000 bruto inkomen. Hier moet toch gewoon een simonly en een toestel abotje op af te sluiten zijn?

Er zijn ook geen achterstanden en geen codering.

Kan iemand mij eens uitleggen op welke info deze evaluaties worden gebaseerd want ook credit Risk kan mij dit niet uitleggen. Er klopt hier gewoon iets niet.

Ik heb gister echt ruim 4 uur met kpn gebeld, kreeg links en rechts verkeerde adviezen, uiteindelijk een uur lang met klantbehoud gesproken. Deze mevrouw zou het regelen maar krijg nu weer een mail dat ik teveel aansluitingen heb...dat klopt helemaal niet...Ik heb enkel 2 simonly abos momenteel. Lekker bezig. Heb nog nooit zoveel moeite moeten doen om een bedrijf meer geld te geven.

Admin: titel van je bericht iets aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 August 2019, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @forestwooky, welkom! Heb je op dit moment nog een lopend toestelkrediet? Ik denk het niet, gezien de laatste alinea, maar wil het wel even zeker weten. Die wordt namelijk meegenomen in de beoordeling van de inkomenslastentoets. Wellicht dat het 'm daar in zit. Wij hebben in verband met privacy zelf geen inzage in waarom je niet door de toets komt. Er komt alleen een 'ja' of 'nee' uitgerold. Ik wil wel kijken of ik iets voor je kan betekenen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer? Dan duik ik in je gegevens.

Ik heb gister echt ruim 4 uur met kpn gebeld, kreeg links en rechts verkeerde adviezen, uiteindelijk een uur lang met klantbehoud gesproken. Deze mevrouw zou het regelen maar krijg nu weer een mail dat ik teveel aansluitingen heb...dat klopt helemaal niet...Ik heb enkel 2 simonly abos momenteel. Lekker bezig. Heb nog nooit zoveel moeite moeten doen om een bedrijf meer geld te geven.

Dit kan er overigens op duiden dat er teveel aanvragen in korte tijd gedaan zijn, waardoor het systeem verdere aanvragen blokkeert. Dat zou ik zeker na moeten kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Is er inmiddels duidelijkheid? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden.
Hi Marcia_,

Nee, ik heb het opgegeven met jullie om dit nog tot een goed einde te brengen. De mensen die ik sprak weten niet goed hoe dit werkt bij jullie.

Daarbij kan kpn mij ook niet uitleggen waarom dit zo ingewikkeld moet zijn. Mijn inkomen is namelijk gewoon prima en ik ben financieel gezond, maar toch is dit een probleem kennelijk. Ik weet niet wat ik volgens jullie zou moeten verdienen? 4000 euro netto voor een iPhone van 850 euro ofzo ? Raar.

Ook zou ik teveel aansluitingen hebben...onzin.
Of Teveel aanvragen ? Misschien hadden de medewerkers die mij adviseerde en voor ruim 2+ uur bezig hielden op die bewuste dag, hier op moeten anticiperen?

Men weet het gewoon niet en roept maar wat.

Waar ik vooral echt salty om ben is de hoeveelheid tijd die ik verspilt heb hieraan zonder resultaat.. Echt ruim, 7 uur nu inmiddels aan eigen onderzoek en correspondentie met BKR, credit Risk, mijn financier Freo en jullie klantenservice. Dit terwijl ik juist mijn klandizie wil uitbreiden. Belachelijk.

Ik ben altijd enorm tevreden klant geweest bij Kpn. Jammer dat je me nu zo laat vallen eigenlijk.

Ik heb nog wel mijn gegevens aangevuld mocht je interesse hebben in de casus.

Wat betreft mijn verdere verbinding aan KPN; ik verwacht dat ik bij een aantrekkelijk aanbod overstap naar een andere provider. Ben gewoon echt geen blije klant meer hierna en ik gooi wel elke maand meer dan honderd euro naar jullie toe.

Ik heb echter ook geen haast dus ik hou mijn Simonly abos voor nu gewoon aan en koop elders wel de telefoon.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb je gegevens erbij gehaald en weet het nog steeds niet. Ik heb uit de contactgegevens kunnen achterhalen dat je de 27e een mail hebt ontvangen met daarin de reden van afwijzing. Dit naar aanleiding met een chatgesprek met mijn collega. Daarin stond inderdaad dat je ook contact op kunt nemen met de collega's van Risicobeheer, acceptatie. Dit heb je ook gedaan, toch? Wat hebben mijn collega's gezegd dan? Je hebt in ieder geval niet teveel aansluitingen: je mag er zeker meer dan twee op je naam hebben. Wel zie ik dat je, als er een lage kredietwaardigheid zou zijn, je met de collega's van Risicobeheer alsnog een aansluiting zou moeten kunnen regelen, als je aan kunt tonen dat dit niet het geval is. Heb je het daar ook met de collega's over gehad?